Можливість заборони й використання назви "РЕЙТИНГ" з додаванням слова
"плюс" залежить від декількох факторів.
Якщо конкурент Вашої фірми офіційно зареєстрував фірму з такою назвою, тобто
"РЕЙТИНГ плюс", то заборонити користуватися такою назвою тільки на
підставі того, що Ваша фірма називається "РЕЙТИНГ", не можна. При
реєстрації фірмового найменування (одночасно з реєстрацією самої фірми) у органах
місцевого самоуправління звичайно не проводиться поглиблений пошук подібних
назв, тим більше, по всій Україні, тому що така база є тільки в Укрпатенті.
Тому на практиці при реєстрації фірми у відділі реєстрації суб’єктів підприємницької
діяльності продивляються список назв місцевих фірм і не допускають буквального
збігу їхніх назв. При цьому найчастіше для реєстрації нової фірми досить розходження
тільки в організаційно-правовій формі (ТОВ, ВАТ, ЗАТ і т.д.) при співпадаючій
назві. У Вашім же випадку назви відрізняються більш істотно: "РЕЙТИНГ"
і "РЕЙТИНГ плюс", чого звичайно цілком достатньо для реєстрації фірми.
Якщо ж Ваша фірма зареєструвала назву "РЕЙТИНГ" як товарний знак,
то ситуація інша. У цьому випадку все залежить від того, у кого раніше виникло
право на використання цієї назви. Якщо пріоритет у реєстрації знака у Вашої
фірми (стосовно реєстрації фірми "РЕЙТИНГ плюс"), то Ви вправі висунути
претензії до порушника прав як власники товарного знака й можете вимагати від
них припинення реклами, маркування продукції цим позначенням і т.д. Не можна
заборонити тільки користуватися самою назвою фірми в документації, на вивісці
й в інших необхідних випадках, тому що право на фірму припускає й ставить за
обов’язок цій фірмі вказувати свою назву, наприклад, на товарі.
Якщо пріоритет у реєстрації фірмового найменування (стосовно реєстрації Вами
товарного знака) у фірми-конкурента, то ситуація зворотна. Ця фірма вправі використовувати
свою назву по розсуду, а також може подати скаргу в Укрпатент (Апеляційну палату)
з метою анулювання Вашого товарного знака на основі більше ранньої реєстрації
фірмового найменування (п.3.ст.6 ЗУ "Про охорону прав на знаки для товарів
і послуг"). Якщо ж ні у Вас, ні у фірми-конкурента назва не зареєстрована
як товарний знак, то це потрібно негайно робити, що дозволить одержати виключні
права на території країни на цю назву (принаймні, стосовно інших фірм). А з
фірмою-конкурентом потім можна боротися з використанням цього знака й більше
ранньої реєстрації Вашої фірми, або не входити в конфлікт. У всякому разі, тепер
Ваші позиції будуть набагато сильніше через наявність зареєстрованого знака
й висунути претензії без анулювання його реєстрації буде не можна. А процедура
анулювання нешвидка й недешева. Тому пропонуємо терміново реєструвати знак (якщо
це ще не зроблено), у зв’язку із чим додаємо перелік відомостей для підготовки
до реєстрації й тарифи на реєстрацію. Якщо ж знак уже зареєстрований, можемо
узятися за судове переслідування порушника через подібність назви "РЕЙТИНГ"
і "РЕЙТИНГ плюс".