Андрій (Гавріель) Лівшиць
Як зазначалося в попередніх публікаціях на інноваційні теми, які розкривають напрями інноваційної модифікації двигунів внутрішнього згоряння і автомобілів, інновації, які реально використані в автомобільній техніці ніяк не можна віднести до якихось революційних технічних рішень Це еволюційні послідовні зміни в конструкціях моторів і самих автомобілів, які вже протягом кількох десятиліть забезпечують реальний комерційний успіх Ця тенденція продовжує зберігатися і сьогодні: ... Організатори конкурсу "Всесвітній автомобіль 2011 року» опублікували список з десяти претендентів на титул. За перше місце боротимуться: Audi A6 Sedan / Avant Audi Q3 BMW 1-Series BMW 3-Series Chevrolet Volt / Opel Ampera Citroen DS5 Ford Focus Land Rover Evoque Porsche 911 Volkswagen up! У число претендентів на звання кращого спортивного автомобіля року увійшли: Audi RS 3 Sportback BMW 1-Series M Coupe BMW M5 Chevrolet Camaro ZL1 Ferrari FF Lamborghini Aventador LP 700-4 McLaren MP4-12C Mercedes-Benz CLS 63 AMG Mercedes-Benz C63 Coupe AMG Black Series Porsche 911 Три фіналісти у кожній з категорій будуть оголошені в березні на моторшоу в Женеві, а переможців назвуть у квітні на Нью-Йоркському автосалоні. У минулому році «Всесвітнім автомобілем року» став електрокар Nissan Leaf, який за сумою експертних оцінок обійшов двох інших фіналістів - седани Audi A8 і BMW 5-Series. «Спорткаром року» стало купе Ferrari 458 Italia, який боровся за цей титул з Mercedes-Benz SLS AMG і Porsche 911 Turbo. В інформації про технічні характеристики всіх автомобілів - потенційних призерів не значаться якісь революційні технічні рішення Для повноти картини звернемося до минулорічного аналогічного конкурсу Ось інформація про його фінал: В рамках моторшоу в Нью-Йорку був названий переможець конкурсу "Всесвітній автомобіль року" (World Car of the Year). Ним став електрокар Nissan Leaf, який зумів за сумою балів обійти двох інших фіналістів - седани Audi A8 і BMW 5-Series. Варто відзначити, що раніше Nissan Leaf був також названий кращою європейською машиною нинішнього року. У номінації "спорткар року" переможцем став автомобіль Ferrari 458 Italia, який боровся за цей титул з Mercedes-Benz SLS AMG і Porsche 911 Turbo. У минулому році в цій категорії виграла модель Audi R8 V10, що зуміла за підсумками голосування обійти Ferrari California і Porsche 911 GT3. Нагорода за кращий дизайн була присуджена великим п'ятидверному хетчбеку Aston Martin Rapide. Разом з ним на цю нагороду претендували Ferrari 458 Italia і Alfa Romeo Giulietta. У 2010 році найкрасивішим автомобілем був названий Chevrolet Camaro, що виграв це звання у Citroen C3 Picasso і Kia Soul. В категорії "Зелений автомобіль року" переміг гібридний седан Chevrolet Volt, який раніше виграв у конкурсі "Північноамериканський легковий автомобіль року", а також був визнаний кращою машиною американськими журналами Motor Trend і Automobile. За перше місце "Вольт" боровся з машинами Nissan Leaf і BMW 320d Efficient Dynamics. У минулому році в цій же номінації перемогла лінійка екологічно чистих моделей концерну Volkswagen, що продаються під суббрендом Blue-Motion. У 2010 році головна премія конкурсу "Всесвітній автомобіль року" дісталася новому Volkswagen Polo, в 2009 році - VW Golf, а в 2008 році переможцем був оголошений хетчбек Mazda2. Організатори конкурсу "Всесвітній автомобіль року" (World Car of the Year) назвали фіналістів під чотирьох категоріях: автомобіль року, спорткар року, "зелений" автомобіль року, і найкрасивіший автомобіль. У головній категорії за перемогу змагатимуться Audi A8, BMW 5-Series і електрокар Nissan Leaf. В категорії спорткарів фіналістами WCOTY стали Ferrari 458 Italia, Porsche 911 Turbo і Mercedes-Benz SLS AMG. За перемогу в категорії "зелений" автомобіль року боротимуться дизельний автомобіль BNW 320d Effecient Dynamics, а також два електрокара - Nissan Leaf і Chevrolet Volt. Варто зазначити, що Leaf в минулому році був визнаний автомобілем року в Європі, а Volt став кращим в аналогічному конкурсі, проведеному в Північній Америці. У дизайнерської категорії WCOTY за титул боротимуться Ferrari 458 Italia, Aston Martin Rapide і Alfa Romeo Giulietta. Переможці були оголошені 21 квітня на автосалоні в Нью-Йорку. Ще один Рік тому "Всесвітнім автомобілем року" став хетчбек VW Polo, який зумів за підсумками голосування журі випередити Toyota Prius і Mercedes-Benz E-Class. Спорткаром року було визнано купе Audi R8 V10, в заліку "зелених" автомобілів перемогла лінійка екологічно чистих автомобілів Volkswagеn Blue-Motion, а приз за кращий дизайн дістався Chevrolet Camaro. Перед фіналом Журі конкурсу "Всесвітній автомобіль року" оголосило десять претендентів на цей титул. В число фіналістів увійшли: Audi A1 і A8, BMW 5-Series і X3, Jaguar XJ, Jeep Grand Cherokee, Nissan Leaf, Mercedes-Benz SLS AMG, Porsche Cayenne, а також Volvo S60/V60. Крім того, були названі претенденти на звання кращого спортивного автомобіля 2011 року. Серед них: Aston Martin Rapide, Audi RS5, Cadillac CTS-V Coupe, Ferrari 458 Italia, Lamborghini Gallardo Superleggera, Mercedes-Benz S63 AMG/CL63 AMG і SLS AMG, Porsche 911 GT2 RS і 911 Turbo, а також Renault Megane RS. За звання найкрасивішої машини будуть боротися Aston Martin Rapide, Audi A7, Citroen DS3, Ferrari 458 Italia, Honda CR-Z, Kia Sportage і Nissan Juke. Крім того, журі обере і самий "зелений" автомобіль. У числі претендентів на це звання перебувають BMW 320ed, Chevrolet Volt, Hyundai Sonata Hybrid, Mercedes-Benz B-Class F-Cell, Nissan Leaf і електрокар Smart Fortwo ED. За три фіналісти в кожній категорії будуть обрані журі конкурсу до березня - їх назвуть на Женевському моторшоу. Переможці у всій номінаціях стануть відомі 21 квітня в рамках автосалону в Нью-Йорку. В минулому році "Всесвітнім автомобілем року" було названо хетчбек VW Polo, який зумів за підсумками голосування журі випередити Toyota Prius і Mercedes-Benz E-Class. І все таки погоду на автомобільному ринку роблять серійні автомобілі масового попиту, не беруть участь спеціально на всіляких престижних конкурсах і є результатом кропіткої професійної інноваційної еволюції конструкцій і концептуальних рішень Які ж це автомобілі? Американське агентство 24/7 Wall St. опублікувало список з десяти найбільш продаваних автомобілів в світі за всю історію автопрому. У рейтинг, складений на основі офіційних звітів автоконцернів, потрапили абсолютно різні автомобілі, однак у них у всіх є і дещо спільне. По-перше, практично всі моделі з переліку «самих-самих», продавалися і продаються до сих пір по всьому світу. А деякі - ще й випускаються відразу на декількох континентах. По-друге, більшість цих моделей з'явилися у продажу в 70-х роках минулого століття: коли в Європі ціни на паливо ще не були настільки високі, як зараз, а в США навпаки вибухнув серйозний паливний криза, яка спричинила за собою зростання інтересу американців до компактним моделям. Але головне, більшість представлених в рейтингу моделей максимально повно задовольняли купівельним вимогам свого часу, причому деякі з них успішно роблять це і до цього дня. ________________________________________ Toyota Corolla (1966 - по н.в.) Продано: 37,5 мільйона машин Середня вартість: 16,1 тисячі доларів Модель Toyota Corolla, що заслужила в багатьох країнах імідж недорого економічного автомобіля, пережила вже 10 змін поколінь - зараз японці продають 11-ю версію седана. Спочатку цей автомобіль став популярним на батьківщині - за рахунок своїх невеликих розмірів і низького витрати палива. Пізніше ці якості допомогли «Королле» закріпитися на ринку США, а в кінці 2000-х років японський седан завоював уми і російських покупців, багато в чому завдяки ввезення в країну великої кількості старих автомобілів. У підсумку, в 2009 році найбільш поширеною моделлю серед іномарок на російських дорогах стала саме «Королла». За підсумками 2011 року на російському ринку нових автомобілів «Королла» посіла лише 22-е місце, тоді як у США автомобіль стабільно тримається в першій десятці. Ford F-Series (1948 - по н.в.) Продано: 35000000 машин Середня вартість: 23 000 доларів Сімейство Ford F-Series протягом останніх 35 років утримує звання самого популярного пікапа в США. З них 30 років він є ще й самої продаваної машиною в Америці в абсолюті. Перешкодити успіху пікапа Ford не змогли ні конкуренти у вигляді Dodge Ram, Chevrolet Silverado та GMC Sierra, ні постійно зростаючі ціни на паливо. На думку експертів, популярність цієї моделі пояснюється її універсальністю (пікапи в Америці люблять і фермери, і міські жителі), а також широкої лінійкою модифікацій і двигунів на будь-який смак. І, звичайно, на будь-який гаманець: найдоступніший Ford F-Series в США можна купити за 23 000 доларів, а ціни на топові варіанти доходять до 63 тисяч доларів. Volkswagen Golf (1974 - по н.в.) Продано: 27,5 мільйона машин Середня вартість: 18 000 доларів Модель, спочатку задумана як наступник культового VW Beetle, в підсумку стала чи не більш знаменитою, ніж сам «Жук», і дала назву цілому класу машин. Своє ім'я - «Гольф», під яким він продавався в Європі, - автомобіль отримав на честь атлантичної течії Гольфстрім. У США і Канаді модель з'явилася майже відразу після європейської прем'єри, проте в Новому Світі її знали під ім'ям Rabbit, а в Латинській Америці новинку перейменували в VW Cariba. Саме «Гольф» став одним з ключових продуктів концерну Volkswagen і допоміг німецькому автовиробникові увійти в трійку найбільших світових автогігантів. І навіть зараз, уже в шостому за рахунком поколінні, він як і раніше залишається головним європейським бестселером. Volkswagen Beetle (1933 - по н.в.) Продано: 23,5 мільйона машин Середня вартість: 19,8 тисячі доларів VW Beetle став першим «Фольксвагеном» - «народним автомобілем», який розроблявся з оглядкою на потреби середньостатистичної німецької родини 30-х років минулого століття. Автомобіль, над дизайном якого працював Фердинанд Порше, отримав незвичайну задньомоторний компонування, але цікавий дизайн і невеликі витрати палива «малюка», в який при великому бажанні можна було вмістити двох дорослих і двох маленьких дітей, зробили з новинки привабливу покупку. Пізніше ті ж якості «Жука» допомогли йому завоювати спочатку США, а потім і Латинську Америку, де Beetle випускався до недавнього часу Ford Escort (1968 - 2000) Продано: 20000000 машин Середня вартість: 12 000 доларів Компактний (за американськими мірками) автомобіль Ford Escort створювався для європейського ринку: історія його успіху починалася з дебюту в Англії. Це була відповідь «континентальним» автовиробникам на невеликі моделі «Фольксвагена», «Фіата» і «Рено». Автомобіль вийшов простий і недорогий в обслуговуванні, що дозволило йому завоювати популярність серед європейських покупців. У 1981 році «Форд» вирішив вивести модель Escort на ринок США, однак тут під цим ім'ям продавалася інша модель, не мала з «європейцем» нічого спільного. Але навіть незважаючи на це, в Новому Світі «Ескорт» так і не зміг повторити європейський успіх - не допомогла ні приналежність «рідного» кожному американцеві бренду, ні та наявність економічного мотора, що в той час теж вважалося перевагою. В результаті, модель пережила п'ять змін поколінь, а в 2000 році у «Ескорту» з'явився успішний наступник - Ford Focus. Honda Civic (1972 - по н.в.) Продано: 18,5 мільйона машин Середня вартість: 15,6 тисячі доларів До появи «Сивика» на світло компанію Honda знали переважно як виробника мотоциклів. Тепер Honda Civic є одним з найпопулярніших автомобілів в США. Японський автовиробник прагнув зробити всі дев'ять поколінь цієї моделі недорогими (по крайней мере в Америці), привабливим зовні і максимально економічним: для США «Сивик» випускається навіть з гібридною силовою установкою. В Європі Civic користувався помірним попитом, що, втім, не завадило «Хонді» розгорнути його виробництво у Великобританії. Honda Accord (1976 - по н.в.) Продано: 17,5 мільйона машин Середня вартість: 21,4 тисячі доларів Історія середньорозмірного седана Honda Accord починалася з японського ринку, однак по-справжньому популярним цей автомобіль став у США. На місцевому ринку він з'явився саме в той момент, коли ціни на паливо почали рости і американському ринку, заповненому седанами з об'ємними моторами, була потрібна більш економічна модель. Тому «Акорд» з дволітровим двигуном відмінно підійшов під нові смаки покупців. Пізніше Accord став першою японською моделлю, виробництво якої було налагоджено в США, і тепер американський седан має мало спільного зі своїми європейськими або японськими побратимами. У 2011 році автомобіль зайняв шосте місце з продажу в США. Volkswagen Passat (1973 - по н.в.) Продано: 15,5 мільйона машин Середня вартість: 20 000 доларів Седан Volkswagen Passat знаменитий в першу чергу тим, що в ньому немає нічого, що робить його особливим. Не дуже виразна зовнішність, ладний і якісний салон, і достатній вибір двигунів, трансмісій і варіантів оснащення - це все про нього. Однак «Пассат» стовідсотково впізнанний і поважаємо в будь-якій країні і тому користується стабільним попитом і в США, і в Європі і, звичайно ж, в Китаї. Хоча більш молодому і яскравому «Акорд» він в цьому рейтингу все ж поступився. Chevrolet Impala (1958 - по н.в.) Продано: 14000000 машин Середня вартість: 25,8 тисячі доларів «Імпала» спочатку з'явилася у вигляді двухдверного купе і родстера, і завдяки восьмициліндровому мотору стала непоганою альтернативою класичним спорткарам. Проте в історію увійшов куди більш прозаїчний чотирьохдверний седан Chevrolet Impala, який з'явився на початку 1960-х років. Його створювали для того, щоб залучити нових, сімейних покупців, для яких наявність задніх дверей було принциповим. В результаті, родстер протримався на конвеєрі лише до 1976 року, а купе - до 1985 року. Зате седан випускається і до цього дня. В даний час в Америці продається дев'яте покоління «імпали», а в 2014 році з'явилася десята генерація.
корисний матеріал? Натисніть:
|