На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК) – обов’язковий атрибут безперервного творчого процесу і незамінна річ для творчої людини
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Досвід формування первинної інформації про інноваційний технологічний продукт

2010-12-09
Марат Лівшиць (Ізраїль), Ярослав Ващук (Україна)

Винахідник може придумати надцікаву річ, але не мати змоги презентувати її на ринку, і можна придумати не зовсім цікаву річ, але з хорошим менеджментом, рекламою, промоушментом - тоді можна продавати навіть чукчам холодильники. У кожному разі треба переконати у вигідності пропозиції того, хто вирішує: вкласти або не вкласти гроші у запропоновану новацію. З огляду на те, що серйозному бізнесменові немає часу розбиратися у багатосторінкових документах, результати досліджень треба викласти коротко та зрозуміло для не дуже обізнаного в техніці, але добре володіючого ринковою справою інвестора. При цьому не варто забувати, що достовірні результати досліджень ринкової кон'юнктури можна одержати тільки відносно винаходів, що стосуються вдосконалень вже існуючих виробів і технологій. Перспективи збуту радикальних і дійсно важливих інновацій не можуть бути прораховані з великим ступенем достовірності, тому що ніхто не в змозі їх оцінити у повному обсязі. Необхідно показати майбутні економічні зиски, але при цьому довести реальність проекту. Голіруч розмовляти не варто, а тому стане в нагоді правильно оформлений бізнес-план. Просити відразу всю суму, необхідну для розробки — безнадійна справа, інвестиції мають бути поетапні, як і сама розробка. Але для початку необхідно підготовити первинну інформацію про інноваційний продукт, наприклад, для венчурної* інвестиційної компанії.

Відомо, що найбільш важким є перше повідомлення про нове інноваційне технічне рішення. Це відноситься до всіх типів і видів, що виникли в результаті творчого опрацювання, оригінальних рішень і до всіх груп, об'єднанням та спільнотам фізичних та юридичних осіб до яких звертається це первинне повідомлення. Звичайно, в першу чергу це призначено для потенційно зацікавлених у цьому інноваційному продукті інвесторів і стратегічних чи фінансових партнерів. У той же час і для авторів інноваційного продукту або технічного інноваційного рішення важливо системно проаналізувати свій продукт і критично оцінити його перед поданням іншим, нехай навіть надзвичайно зацікавленим, але не знайомим з проектом особам.

Для початку необхідно зупинитися на аналізі передумов виникнення нового незвичайного в технічному плані і можливо нового, що ламає існуючі стереотипи в комерційному плані, комплексного технічного рішення. Бажано в дуже стислій, компактній формі провести порівняльний аналіз властивостей і характеристик нового продукту, представити в чому суттєві переваги нового продукту і спробувати прогнозувати можливий комерційний успіх від його реалізації.

Сьогодні в більшості технологічних ніш і напрямів розуміння усталених понять і уявлень, будується на базі існуючого рівня технології і тієї сукупності продуктів, які, як кажуть, закривають на ринку потреби в цих продуктах. Не завжди ломка стереотипів комерційно виправдана, не завжди і технічно реальна, тому що робота над цими таблицями допомагає, перш за все, авторам проекту правильно зорієнтуватися в ситуації.

Якість і ціна цих продуктів безпосередньо залежить від структури і технічного рівня технології виготовлення цих продуктів. Тобто за найкращих показниках споживчої цінності продукту, ключем для його успішного просування на ринок є саме якість та ціна, причому саме та ціна, яку суспільство в змозі заплатити за цей інноваційний продукт.

Приведем приклад того, як різні варіанти рішення і вибору технології виготовлення в корені міняють ціну виробу і, при рівних ступенях новизни і корисності, в корені міняють умови реалізації на ринку і можливий рівень успіху в реалізації продукту. Наприклад, розглянемо випадок, коли інновація спрямована на реалізацію завдання очищення стічних вод від іонів важких металів методом електрокоагуляції. Оскільки при електрокоагуляції витрачається матеріал електродів, то зрозуміло, що необхідна велика кількість електродів і їх вартість є критичним чинником в цій технології. Інновація в цьому випадку стосується так званої гетеро-коагуляції, процесі найбільш ефективному з точки зору очищення, але і найбільш витратному з точки зору вартості електродів, витрачених на процес. Так як інновацією є вид коагуляції, а не конструкція і технологія виготовлення електродів, то, як буде виготовлятися електрод не міняє як би загальний ефект від інновації.

Але це позірне явище і насправді необхідний ще один інноваційний фактор, який об'єднує принциповий інноваційний початок в технології очищення води з інноваційною технологією виробництва найбільш важливих змінних і витрачених деталей.

Порівнюємо два варіанти виготовлення, по звичайно прийнятій технології механічної обробки і за інноваційною технологією лазерного різання.Як показала реальна практика, інноваційна технологія в 10 разів ефективніша і ціна електродів, вироблених за цією технологією також у 10 разів менше, ніж вартість електродів вироблених методами механічної обробки. Тобто коли автор інновації підходить до моменту підготовки виробництва, він зумівши вибрати паралельно з інноваційним сенсом і змістом основного базового інноваційного технічного рішення еквівалентним йому інноваційне рішення з виготовлення, як би вирішує проблему вартості і це, при навіть однаковому рівні якості є умовою також і комерційного успіху.

Застосування системи таблиць (опублікованих в попередніх публікаціях на нашому сайті ВЯПат) дозволяє побудувати систему координації між інноваційним базовим технічним рішенням і його інноваційної виробничої технологічної інтерпретацією. Інвестори для того, щоб оцінити ступінь і глибину опрацювання питань технології виготовлення інноваційного продукту також можуть звернутися до цих таблиць і побудувати процес перевірки об'єктів інтелектуальної власності, втіленої в інновації у системі та структурі стратегії патентного захисту і методикою ліцензування.

Тепер має сенс повернутися до первинного повідомленням про інноваційне рішення і до методики формування комплексу відомостей про всі аспекти, які в тій чи іншій мірі впливають на властивості інноваційного продукту. Для отримання повноти сприйняття всіх формують продукт факторів, дуже важливо дати потенційним інвесторам або партнерам, уявлення про колектив, в якому створено інноваційне рішення, про бачення авторів варіантів вирішення всіх організаційних і технічних питань.

Додаємо опитувальний лист, який після заповнення та відповіді на поставлені питання може служити базою для презентації інноваційного технічного рішення.

З огляду на те, що практично орієнтуватися доводиться на інвесторів із західних країн, таблиці представлені англійською мовою.

*Венчурне інвестування – це головне джерело фінансування в сфері малого та середнього бізнесу. Підприємства на стадії розвитку можуть получити інвестиції, коли інші джерела фінансування утримуються від ризикованих капіталовкладень.

джерело: Інтернет-сайт ВЯПат
корисний матеріал? Натисніть:

групи: винахідництво; Інноваційна діяльність; методика навчання; Статті Ярослава Ващука
теги: винахід; методика




інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2011
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100