На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
На земній кулі зареєстровано більше 30 млн. торговельних марок (в Україні – понад 100 тис.) і це число зростає щороку майже на мільйон
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Безшатунний дизель – це реально і актуально

2019-09-04
Федосєєв Володимир Георгійович, кандидат технічних наук

«Слава Тебе (Богу) за все открытое нам
по благости Твоей». Благодарственный
акафист «Слава Богу за все»

А відкрив мені Бог не мало – більше пів сотні винаходів.

На мої винаходи не звертають уваги ні інвестори, ні вчені, ні посадові особи промислової галузі. Гадають, що це нікому не потрібно, так як подібних хитророзумних пристроїв, перетворюючих коливальний рух в обертовий запатентовано тисячі і не реалізовано. Вони зарання прирекли на забуття і мої винаходи. Рахують, що це як завжди – побалакали і забули.

Квінтесенція всіх моїх винаходів – безшатунний дизель.

Найбільший негативний вплив на навколишнє середовище чинять нафтопродукти. Основними споживачами яких є двигуни транспортних засобів. Тому вирішення проблеми підвищення економічності двигунів є надзвичайно актуальним.

Наявність шатуна в кривошипно-шатунному механізмі (КШМ) викликає нерівномірність ходу, вібрації і шум, а також з`являються бокові сили які тиснуть поршень на стінки циліндра. Щоб позбутися цих сил деякі винахідники пропонують встановити при кожному циліндрі по два шатуни і два колінвала, які розташовані дзеркально. Це вдвічі збільшує розміри двигуна і його складність. Бачите якою ціною конструктори намагаються нейтралізувати бокові сили?

Безшатунний механізм (БШМ) – це механізм, який дасть новий поштовх в розвитку двигунобудування. Так як двигун з БШМ не має шатунів і поршневих втулок, в ньому не виникають бокові сили, зменшується тертя і нагрів. Тому робоча температура системи охолодження буде не висока. БШМ перш за все простий – складається з кульки, вала на якому виготовлена канавка під кульку і поршня. Канавка містить ліво- і правообертальні частини гвинта, які з`єднані плавними переходами. Двигун з БШМ, щоб забезпечити проектні характеристики дещо складніший. Одна із характеристик цього двигуна – економія пального в великих обсягах.

На сторінках журналу «ВіР» не раз писалося про ефективність «ротора Оніпко». «Ротор Оніпко» і БШМ Федосєєва різні за призначенням, але мають спільне не тільки те, що народилися в Україні, їх об`єднує - гвинт. В «роторі Оніпко» це гвинтові лопаті, а в БШМ Федосєєва – гвинтові канавки. Тому і ефект від застосування обох винаходів суттєвий. «Ротор Оніпко» ловить найменше дихання вітру. В моєму ж випадку робота газів в циліндрі відбувається з найменшими втратами потужності, тому що кут підйому гвинтових канавок 45°.

Економія 27% (в порівнянні з сучасним дизелем) - це реальний результат моїх розрахунків. Вбачаю запитання: «Доки ж ти будеш приховувати свої винаходи? Розкрий всі свої секрети». Відповім так: чекаю закінчення війни, тоді і буду діяти. А поки, що розкрию один із варіантів дизеля з БШМ. Компоновочна схема такого двигуна показана на рис.1. Він складається з циліндра 13, в якому розташований великий поршень 15, що переміщується кулькою 8 і зовнішньою кільцевою гвинтовою канавкою 3 на рухомому циліндрі 9 великого поршня 15. В рухомому циліндрі 9 великого поршня 15 знаходиться малий поршень 2, що переміщується кулькою 6 і внутрішньою кільцевою гвинтовою канавкою 11 вала 10. Від повороту великий поршень 15 стопориться кульками 5, що рухаються по напрямним 4. Малий поршень 2 від повороту стопориться кульками 12, що рухаються по напрямним 14. В великому 15 і малому поршні 2 знаходиться приймальна чашка 1.

Робота двигуна відбувається наступним чином. На рис.1 показано положення поршнів в нижній мертвій точці. При русі поршнів вліво малий поршень 2 відстає від великого поршня 15. Досягнувши крайнього лівого стану великий поршень 15 зупиняється (його кулька 8 виходить на кільцеву канавку, площина якої перпендикулярна до осі циліндра), а малий поршень 2 продовжує свій рух вліво не виходячи за межі великого поршня, а зупиняється в положенні як на рис.1 і дожимає (з меншими втратами потужності) уже стиснуте повітря в циліндрі. Відбувається вприскування пального і робочий хід обох поршнів (вони рухаються як одне ціле) вправо. Далі процес повторюється.

Конструкції властиві такі переваги: висока економічність; зменшуються втрати потужності на стиск і під час виконання робочого ходу; зменшуються динамічні навантаження на деталі двигуна; зменшуються навантаження на акумулятори під час запуску двигуна; зберігається незмінним розмір приймальної чашки; не змінюється різниця між тиском вприскування і тиском стиснутого повітря; зберігаються незмінними характеристики температурного поля стиснутого повітря як і в сучасному дизелі. Останні три переваги відносяться до дизеля в якому малий поршень в кінці стиску виходе за межі великого.

Мій науковий керівник (під час навчання в ад`юнктурі Київського вищого танкового інженерного училища) якось сказав: «Не ламай голову. Все вже придумано до тебе. Ти пиши дисертацію». Як бачимо – не все ще придумано, не все. Не все ще і я розкрив. Є в мене розробка яка задовольнить усіх учасників інноваційного процесу в двигунобудуванні. Вона проста і дозволить мрію винахідників – замінити КШМ на БШМ – зробити реальністю. Бог допоміг мені зробити винаходи. Допоможе і запатентувати, і налагодити серійне виробництво двигунів з БШМ.

корисний матеріал? Натисніть:




інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2011
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100