АВТОРСЬКЕ ПРАВО В РЕКЛАМІ, Андрій Минков, “Інтелектуальна власність”, № 9/2002.
Стосовно до реклами існують три, що найбільше часто зустрічаються види «головного болю» - це,
по-перше, питання, пов’язані з використанням чужих творів,
по-друге, питання, пов’язані з грамотною передачею прав на рекламний ролик замовнику,
по-третє, питання, пов’язані з правильним оформленням відносин між фірмою, що створює ролик, і її власними співробітниками.
Загальне правило: якщо ви хочете використовувати в рекламі твір, створений не вами, будьте готові до того, що вам доведеться:
а) довідатися, хто автор цього твору,
б) знайти його координати,
в) зв’язатися з автором (його спадкоємцями чи правонаступниками), г) переконати автора дозволити вам використовувати його твір у вашій рекламі за суму, що вписується у ваш бюджет,
д) укласти з цим автором договір у письмовій формі
е) використовувати цей твір тільки відповідно до укладеного договору.
Причому мова може йти про будь-який твір - мелодії з пісні, декількох кадрах з фільму, фотографії, рядку з вірша, дизайні і т.п. Згадаєте, вам хто-небудь коли-небудь, говорив, що не буде порушенням авторського права використання в рекламі 7 нот чужої музики чи 20 букв чужого тексту? Отож, усе це домисли, що не знаходять ніякого підкріплення в законодавстві і судовій практиці. Більш того, автору належить невідчужуване особисте немайнове право на ім’я, тобто право вирішувати, чи буде твір використовуватися з вказівкою справжнього імені автора, під чи псевдонімом без вказівки імені автора. Мало того, що це право застосовне й у відношенні реклами, воно до того ж охороняється безстроково. Ви не можете вирішити за автора, що використання твору буде здійснюватися без Вказівки його імені, тобто анонімно. За загальним правилом при використанні твору завжди повинне вказуватися справжнє ім’я автора. Абсурдність вказівки імен всіх авторів, чиї твори використовувалися в рекламі, - це ще один доказ того, що з авторами (чи їхніми спадкоємцями) необхідно укладати договори, у яких крім права на використання варто вказувати, що використання буде здійснюватися анонімно.
Слоганы - сама слабка частина в рекламі з погляду авторско-правової охорони. Треба враховувати: чим більша ймовірність того, що той чи інший слоган може бути визнаний звичайним, загальновживаним виразом, тим менше ймовірність того, що вам вдасться скористатися перевагами авторско-правовой охорони у відношенні цього слогана. У будь-якому випадку, якщо ви вважаєте, що створили шедевр, має сенс подумати про реєстрацію відповідного товарного знаку .
- Стаття є в архіві ВЯПат (Ви можете заказати через Е-маіl).
корисний матеріал? Натисніть:
|