На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Прибутки від використання патентів у світі зросли від 3 млрд дол. у 1982 році до 120 млрд дол. у 2003 році
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Фірмове найменування і комерційне позначення

2011-07-25
Питання:

1) У чому різниця між поняттями "Товарний знак" і "Знак обслуговування"?

2) Що таке "фірмове найменування" і чим воно відрізняється від вищевказаних термінів?

3) Що таке "комерційне позначення" і чим цей термін відрізняється від "товарного знака", "знака обслуговування", "фірмового позначення"?



Відповідь:

Як я думаю, співвідношення між зазначеними Вами об’єктами (фірмовим найменуванням і комерційним позначенням, а також товарним знаком, знаком обслуговування й найменуванням місць походження товарів) наступне. Всі перераховані об’єкти відносяться до позначень і служать засобами індивідуалізації учасників цивільного обороту й виробленої ними продукції (товарів, послуг).

Перші два — фірмові найменування й комерційні позначення — служать для індивідуалізації учасників цивільного обороту (фірм або індивідуальних підприємців).

Фірмове найменування (фірма) — найменування, під яким підприємець виступає в цивільному обороті і яке індивідуалізує його серед інших учасників. Структура фірмового найменування складається з обов’язкової частини (корпуса фірми) — його організаційно-правової форми (наприклад, ТОВ, ЗАТ), а в окремих випадках також типу й предмета діяльності (державне, приватне, муніципальне) або профілю діяльності (виробниче, страхове, наукове), а також необов’язкової частини (доповнення), наприклад, номера (трест №7), спеціального найменування ("Прапор", "Калібр"), скорочень (МТЗ, ХТЗ) і інших.

Комерційне позначення — це прийняте фірмою й широко відоме найменування, що символізує діяльність підприємства й використовується в її діяльності, що охороняється без спеціальної реєстрації (приклади — Майкрософт, Дебенхемс, Газпром, Нафтогаз) і яке ми можемо зустрічати повсюдно: назви ресторанів, кафе, магазинів і т.д. Різниця між описаними двома об’єктами у функціях — комерційне позначення звичайно використовується у відносинах між споживачами й підприємцями, а фірмове найменування — у ділових відносинах між фірмами. Крім того, комерційними позначеннями можуть бути не тільки найменування (як з фірмовими найменуваннями), але малюнки, кольори, звуки й ін. Фірмове найменування досить докладно розкрито в нормативній базі — Положення про фірму 1927р., комерційне позначення згадане в ЦКУ.

На відміну від згаданих двох об’єктів товарні знаки (знаки обслуговування) і найменування місць походження товарів служать для індивідуалізації товарів, робіт або послуг, а не учасників цивільного обороту. Якщо згадані вище фірмове найменування й комерційне позначення реєструються адміністративними органами або взагалі не реєструються, то товарні знаки й найменування місць походження товарів реєструються Укрпатентом і без такої реєстрації недійсні. Розходження також мають місце в строках дії порівнюваних позначень і необхідності його продовження, оскільки фірмове найменування й комерційне позначення не визначені терміном дії, а товарні знаки й найменування місць походження товарів діють строком 10 років з дати подачі заявки на їхню реєстрацію, з можливістю продовження цього строку щораз на 10 років за умови оплати держзбору. Нормативна база про товарні знаки й найменування місць походження товарів утримується у відповідних Законах.



корисний матеріал? Натисніть:

групи: Комерційні найменування; стандарти
теги: торговельна марка; закон, постанова; походження товару; реєстрація; заявка; терміни; Майкрософт




інші питання...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100