Всесвітня організація інтелектуальної власності
( (див. початок)
...
Для більшості малих і середніх підприємств (МСП) маркетинг продукції і послуг
є однією із серйозних проблем. Маркетингова стратегія повинна встановлювати
чіткий зв’язок між вашою продукцією і послугами і вашим МСП, як виробником або
провайдером такої продукції або послуг. Іншими словами споживачі повинні мати
можливість з першого погляду визначати розходження між вашою продукцією і послугами
і продукцією і послугами ваших конкурентів і асоціювати їх з визначеною бажаною
якістю.
Інтелектуальна власність, у випадку її ефективного використання, є важливим
інструментом для створення іміджу вашого бізнесу в представленні ваших нинішніх
і потенційних клієнтів або для локалізації вашого бізнесу на ринку. Права ІВ
у сполученні з іншими інструментами маркетингу (такими як реклама й інші заходи
щодо просування товарів) є важливими для того, щоб:
- Відрізняти вашу продукцію і послуги і робити їх легко пізнаваними
- Просувати вашу продукцію і послуги і здобувати вірну клієнтуру
- Диверсифікувати вашу ринкову стратегію з обліком різних цільових груп
- Збувати вашу продукцію і послуги в інших країнах
Права інтелектуальної власності і маркетинг
Різні права ІВ можуть сприяти здійсненню вашої маркетингової стратегії різним
образом:
Товарні знаки і знаки обслуговування
Мистецьки створений знак є вирішальним інструментом для успіху вашого МСП на
ринку. Він дозволяє споживачам відрізняти продукцію і послуги вашого МСП від
продукції і послуг ваших конкурентів і асоціювати вашу продукцію і послуги з
бажаною якістю. Крім того, знак може бути важливим для здатності вашої продукції
і послуг проникати на новий ринок особливо, якщо в момент вибору або створення
знака робиться все можливе для того, щоб він апелював до цільового ринку. Важливо,
щоб ви провели пошук конфліктуючих знаків до подачі заявки або використання
нового знака на вашій продукції і послугах. Для цієї мети ви, можливо, побажаєте
скористатися послугами компетентного юриста або представника. Це відгородить
ваше МСП від зайвих витрат у тому випадку, якщо на цільовому ринку вже мається
ідентичний або конфліктуючий знак.
Колективні знаки
Використання колективного знака (колективом або асоціацією підприємств) дозволяє
членам користуватися репутацією, отриманою на основі загального походження або
інших загальних характеристик товарів, зроблених, або послуг, зроблених, різними
підприємствами. Зокрема, це вірно в тому випадку, коли походження або інші загальні
характеристики є основним вирішальним фактором для визначення якості або гарного
смаку продукту або послуги. Використання колективного знака може сприяти створенню
союзу або полегшити співробітництво з іншими МСП із метою ефективного використання
загальних ресурсів.
Промислові зразки
В умовах нинішньої глобальної економіки, заснованої на конкуренції, візуально
привабливий зразок може допомогти вам скорити вимогливу і винятково різноманітну
клієнтуру. Завдяки художнім зразкам ваше МСП може вийти на різні групи споживачів
різних вікових груп, регіонів, культур і т.д. Одержання права на зразок у відношенні
привабливої форми або стилю продукції може дати вам настільки необхідну перевагу
над конкурентами.
Географічні вказівки
Деяким продуктам з якого-небудь конкретного регіону властиві характеристики,
зумовлювані ґрунтом, кліматом або особливим досвідом проживаючих у цьому районі
людей, яких очікують від цих продуктів споживачі і яким вони довіряють. Використання
такої репутації вашої продукції, що надходить з цього району або використовує
такі навички, у рамках вашої торговельної стратегії допомагає відрізняти вашу
продукцію від продукції інших осіб. Важливо відзначити, що у випадку такої продукції
ваше МСП повинне підтримувати стандарти і якість, очікувану від товарів, вироблених
у цьому районі або за допомогою такого досвіду.
Маркетинг вашої продукції і послуг в умовах нової економіки
Вплив електронної торгівлі на інтелектуальну власність і ваше МСП
Інтернет може відкрити багато можливостей для вашого МСП, але він може також
створити цілий ряд проблем для ефективної охорони і захисту прав інтелектуальної
власності в цілому і для авторських і суміжних прав, товарних знаків і патентів
зокрема. Охорона авторських і суміжних прав у цифровому просторі, можливість
охорони за допомогою патентів ділових методів у сфері електронної торгівлі,
використання товарних знаків у якості «ярликів» і ключових слів, порушення
прав товарного знаку в результаті використання знака в Інтернет, сфера охорони
загальновідомих знаків і несумлінна конкуренція в електронній торгівлі — це
лише деякі спірні питання і проблеми, з якими може зштовхнутися ваше МСП. Додаткову
інформацію див. «Інтелектуальна власність в електронній торгівлі».
Назви доменів
Якщо ви маєте намір займатися бізнесом через Інтернет, то тоді вам необхідна
адреса в Інтернеті, технічно відома як назва домена. Незважаючи на свою іншу
функцію назви доменів часто вступають у колізію зі знаками, що використовуються
для того, щоб ідентифікувати і відрізняти вашу продукцію і послуги від продукції
і послуг ваших конкурентів. Тому вашому МСП варто уникати використання назви
домена, що вже охороняється іншим підприємством як товарний знак. Якщо ваше
МСП зіштовхується з використанням свого знака як назву домену ким-небудь з конкурентів,
ви можливо побажаєте одержати консультацію щодо того, як можна ефективно і недорого
врегулювати цю суперечку. Хоча колізії між знаками і назвами доменів можуть
бути урегульовані в судах, багато які МСП можуть зволіти скористатися більш
швидкою і більш дешевою процедурою в рамках механізмів альтернативного врегулювання
спорів.
Ефективне використання охорони інтелектуальної власності
- Щоб переконатися в тім, що ваша програма маркетингу ефективно використовує
ваші права ІВ, варто подумати про те, щоб:
- Зареєструвати або якнайшвидше домогтися охорони ваших активів ІВ для того,
щоб повною мірою використовувати ваші права ІВ при веденні реклами й іншої
діяльності по просуванню вашої продукції.
- Уважно перевірити і переконатися в тім, що ваше МСП не порушує права ІВ
інших осіб. У цьому відношенні можна рекомендувати провести пошук по фондах
товарних знаків і патентів, перш ніж збувати на ринку продукцію і послуги,
що можуть вступити в колізію з правами ІВ, охоронюваними іншими особами або
підприємствами.
- Використовувати ваші права ІВ або посилатися на них у вашій рекламі й в
інших заходах щодо просування товарів для того, щоб повідомити вашим нинішнім
і потенційним клієнтам про охорону ІВ вашої продукції і послуг.
Стежити за положенням справ на ринку і бути готовим вступити в контакт із юристом — фахівцем з ІВ або офіційним органом захисту, якщо ви виявляєте порушення ваших
прав ІВ, що може завдавати шкоди прибутку або репутації вашого МСП. Права ІВ
реально дозволяють вам вести боротьбу з незаконним копіюванням, імітацією й
іншими видами порушень ваших прав. Національне законодавство або прецедентне
право можуть також забезпечити захист від таких проявів несумлінної конкуренції,
як брехливі твердження, націлені на дискредитацію вашої продукції або послуг,
твердження, що мають метою ввести публіку в оману у відношенні характеристик
вашої продукції і послуг і дії, що націлені на створення плутанини у відношенні
вашої продукції і послуг.
(продовження)
джерело:
Интеллектуальная собственность для бизнеса. Малые и средние предприятия (МСП)
корисний матеріал? Натисніть:
|