Андрій (Гавріель) Лівшиць
Дослідницька лабораторія ВПС США (AFRL) і Національна дослідницька рада Канади (NRC) провели спільні випробування реактивного літака Dassault Falcon 20 на 100-процентному біопаливі. Про це повідомляє Jane's.Випробування пройшли 29 жовтня, проте відомо про них стало тільки зараз. Як відзначає видання, досі літаки, на яких випробовують альтернативне паливо, заправлялися сумішшю звичайного і біопалива (як правило, в пропорції один до одного). За даними Jane's, біопаливо під маркою ReadiJet було надано на замовлення ВВС США компаніями Applied Research Associates (ARA) і Chevron Lummus Global (CLG). Політ дослідного літака тривав одну годину. Звіт про ефективність використання нового біопалива буде опублікований пізніше. У липні 2012 року ВПС США випробували штурмовик A-10 Thunderbolt II на суміші звичайного і "алкогольного" палива ATJ. До кінця 2012 року ВПС США, на які припадає понад 50 відсотків від всього споживаного Збройними силами США палива, планують сертифікувати всі літаки і вертольоти на використання біопалива. До 2016 року споживання звичайного палива у ВПС планується скоротити вдвічі. Крім американських ВПС програми переходу на біопаливо розроблені і для інших видів ЗС США. У середині березня Пентагон представив "дорожню карту" енергоефективності військ. Згідно з проектом, американські військові мають намір використовувати в польових умовах сонячні батареї, а також системи замкнутого циклу, що зводять до мінімуму різницю в кількості споживаних і вироблених енергоресурсів ВПС США вперше провели випробування літака - штурмовика A-10 Thunderbolt II - на "алкогольному" паливі, повідомляє Defence Talk. Це паливо в США відоме також під абревіатурою (ATJ, Alcohol To Jet).В ході випробувань в баки штурмовика була залита паливна суміш з ATJ і стандартного авіаційного палива JP-8. За словами льотчика-випробувача майора Олівії Елліот (Olivia Elliott), A-10 вів себе в повітрі, як якщо б був заправлений звичайним паливом. Випробування A-10 проводяться в рамках програми ВВС США щодо переведення всіх літальних апаратів на альтернативне паливо. ATJ виробляється з цукрів у деревині, папері, траві і другом рослинному матеріалі, що містить багато клітковини. Потім отримані цукру ферментують в алкоголь, який потім проходить через процедуру гідроочищення. Отримане в результаті паливо може замінити використовуване в даний час стандартне авіаційне пальне JP-8. Як повідомляє Denver Post, виробництвом ATJ для ВВС США займається американська компанія Gevo. У 2011 році вона отримала контракт на постачання військовим 11 тисяч галонів (41,6 тисячі літрів) ATJ, виробленого з ізобутанола. За даними видання, політ A-10 на "алкогольному" паливі відбувся 28 червня на авіабазі Еглін, проте відомо про нього стало тільки зараз. Перед польотом A-10 пройшов наземні випробування з ATJ, в ході яких перевірялася робота двигунів літака. В даний час на частку ВВС припадає більше 50 відсотків загального обсягу споживання палива збройними силами США. Щорічний обсяг споживання палива військово-повітряними силами становить у середньому 2,5 мільярда галонів. Згідно з чинною програмою, ВВС США мають намір до кінця 2012 року завершити сертифікацію всіх наявних літаків і вертольотів на використання біопалива; до 2016 року військові планують скоротити споживання звичайного палива удвічі. До теперішнього часу повністю завершилися випробування літальних апаратів на можливість працювати на біопаливі, виробленому з вугілля і природного газу, а також з рослинних і тваринних жирів. Це паливо носить загальну назву HRJ (Hydroprocessed Renewable Jet). У грудні 2011 року міністерство оборони США купило 450 тисяч галонів рослинного біопалива, витративши на нього 12 мільйонів доларів.
Американський військово-транспортний літак Boeing C-17 Globemaster III здійснив перший політ на суміші звичайного палива марки JP-8 і біопалива, повідомляє Defense Aerospace. Випробування відбулися на авіабазі ВПС США Едвардс і проходили з 23 по 27 серпня 2010 року. В ході випробувань була вперше використана особлива суміш, що складається на 50 відсотків з JP-8, на 25 відсотків - з палива, отриманого шляхом переробки яловичого жиру, і на 25 відсотків - з біопалива, отриманого з переробленого вугілля. Під час пробних польотів така суміш палива подавалася спочатку на один двигун, потім на два і так далі. Таким чином, під час останнього випробувального польоту суміш біопалива і JP-8 подавалася на всі двигуни транспортника; C-17 оснащений чотирма турбовентіляторнимі реактивними двигунами. Раніше польоти на біопаливі в США вже здійснили штурмовик A-10 Thunderbolt II і винищувач F/A-18 Super Hornet. Слід зазначити, що ці літаки здійснили польоти на суміші з 50 відсотків JP-8 і такої ж кількості палива, отриманого з рижію, рослини родини капустяних, що не використовується в їжу. У польоті C-17 паливо, отримане з вугілля і тваринного жиру, було використано вперше. У США діє програма з переведення всіх літаків на новий вид палива, що дозволить військовим економити значні кошти на купівлю гасу. Як очікується, ВПС, які є найбільшим споживачем палива в США, переведуть всі свої літаки на біопаливо до 2016 року, причому всі військові літаки повинні отримати сертифікат придатності для використання біопалива вже до 2012 року. У листопаді 2009 року ВПС США почали створення Центру паливних досліджень для аерокосмічної галузі. Цей центр буде займатися розробкою альтернативного палива для винищувачів, яке в перспективі дозволить взагалі відмовитися від використання в літаках традиційного авіагасу. На створення центру буде витрачено близько 2,5 мільйона доларів.
корисний матеріал? Натисніть:
|