| 
                                                                
                                                                	 Ярослав Ващук 
                                                                
                                                                (начало) 
Що необхідно зробити для вирішення проблем активізації інноваційного процесу 
 
  
 1. Винахідник може придумати надцікаву річ, але не мати змоги презентувати її 
  на ринку, і можна придумати не зовсім цікаву річ, але з хорошим менеджментом, 
  рекламою, промоушментом — тоді можна продавати навіть чукчам холодильники. У 
  кожному разі треба переконати у вигідності вашої пропозиції того, хто вирішує: 
  вкласти або не вкласти гроші у запропоновану новацію. 3 огляду на те, що серйозному 
  бізнесменові немає часу розбиратися у багатосторінкових документах, результати 
  досліджень треба викласти коротко та зрозуміло для не дуже обізнаного в техніці, 
  але добре володіючого ринковою справою інвестора. При цьому не варто забувати, 
  що достовірні результати досліджень ринкової кон’юнктури можна одержати тільки 
  відносно винаходів, що стосуються вдосконалень вже існуючих виробів і технологій. 
  Перспективи збуту радикальних і дійсно важливих інновацій не можуть бути прораховані 
  з великим ступенем достовірності, тому що ніхто не в змозі їх оцінити у повному 
  обсязі. Необхідно показати майбутні економічні зиски, але при цьому довести 
  реальність проекту. Голіруч розмовляти не варто, а тому стане в нагоді правильно 
  оформлений бізнес-план. Просити відразу всю суму, необхідну для розробки — безнадійна 
  справа, інвестиції мають бути поетапні, як і сама розробка. 
2. I тут найважливішою проблемою комерціалізації результатів інтелектуальної 
  діяльності залишається створення інноваційних структур: технопарків, бізнес-інкубаторів, 
  венчурних фондів... І держава повинна сприяти створенню в регіонах таких структур, 
  на нашу думку при АНТЕЇ, де є приміщення, кадри, менеджери, і в першу чергу 
  за рахунок фінансування від Держдепартаменту, а також членства підприємств. 
 
3. Необхідно розробити ряд документів, пов’язаних з податковими пільгами; з 
  питаннями, що стосуються балансу підприємств; з регулюванням порядку й розмірів 
  виплат винахідникам і патентовласникам, у тому числі виплат авторської винагороди, 
  компенсаційних виплат, винагород за сприяння створенню й використанню об’єктів 
  промислової власності.  
4. Впроваджувати та вдосконалювати управління нематеріальними активами кожного 
  підприємства, основними завданнями якого є: інвентаризація, вартісна оцінка 
  прав на об’єкти промислової власності, правова охорона результатів науково-дослідних 
  і дослідно-конструкторських робіт, аналіз їхнього використання й довгоочікувана 
  комерціалізація. 
5. І на завершення, потрібно мати на увазі, що оптимальним є патентування в 
  момент виходу товару на ринок. В цьому разі в конкурента не залишається часу 
  на опорочення винаходу або створення контр-винаходу. 
Вірогідність комерціалізації патенту на ранніх стадіях інноваційного процесу:  — на концептуальній стадії — 10% (витрати складають — 1);  — на стадії лабораторного зразку — до 20% (витрати складають — 10);  — на стадії дослідного зразка — до 66% (витрати складають — 100);  — на виході товару на ринок — до 75% (витрати складають — 1000). 
Використана література 
  1. Цибульов М. та ін. Правова охорона об’єктів промислової власності (інтелектуальної 
  власності). "Винахідник і раціоналізатор", 2008. 
  2. Андрущук Г. "Інтелектуальна власність", №8, 2007. 
  3. Паладій М. Ефективне сприяння використанню творчих досягнень нації — важлива 
  складова державної політики в сфері інтелектуальної власності.  
  4. Березанська В. Винахідник та інноваційна діяльність. "Інтелектуальна 
  власність", №8, 2007. 
 
                                                                        
                                                                
полезный материал? Нажмите: 
 
 
                                                                 |