На Україні акредитований перший приватний Центр сертифікації ключів цифрового
підпису, компанія «Українські національні інформаційні системи». Електронні
документи, завірені ключем, будуть розглядатися нарівні з паперовими. Приватні
особи й підприємці зможуть підписувати договори, одержувати довідки й виписувати
доручення, минаючи нотаріусів і відповідні державні органи.
Ключ у вигляді файлу і його підтримка компанією обійдеться в 500 гривень ($99)
у рік. Однак, через відсутність доступу в Інтернет у багатьох державних установ,
повноцінне використання нової системи стане можливим лише через кілька років.
Податкова адміністрація зможе приймати електронні документи тільки через півроку.
У Міністерстві транспорту й зв’язку вважають, що електронний документообіг
дозволить усунути бюрократію в державних установах і дозволить заощадити час.
«Протягом 2-3 років ми повністю ліквідуємо всі черги в будь-яких контролюючих
органах і взагалі відмовимося від використання довідок, які раніше розносили
від одного органа до іншого. Не потрібно буде ходити по кабінетах, не потрібно
буде подавати документи в паперовому виді, а з’явиться можливість сісти за комп’ютер
дома, на роботі, у будь-якій точці країни й відправити свій документ в орган
виконавчої влади», — сказав міністр транспорту й зв’язку Віктор Бондар.
Джерело
Нагадаємо, що Закон «Про електронний цифровий підпис» № 852-IV був прийнятий ще в 2003 році. Протягом двох останніх років велася робота зі створення відповідної нормативної бази для реалізації його положень, а компанії освоювали певні технології. Як повідомив керівник Мінтрансзвязку, протягом нинішнього року будуть відкриті ще кілька центрів сертифікації ключів, і на даний момент уже є кілька компаній, що подали заявки на акредитацію.
корисний матеріал? Натисніть:
|