На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У наступних світових війнах буде розвертатися боротьба за інтелектуальну власність, а не за нафту
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Організаційне та матеріальне забезпечення інноваційного процесу (досвід фахівців США)

2010-12-07
Давид ЛІВШИЦЬ
винахідник, головний технолог дослідницької компанії «КОНКОРД МАТЕРІАЛС ТЕХНОЛОДЖІ», доктор з прикладної механіки і з електрохімії (США, Каліфорнія)

Впровадження нових технологій, застосування нових матеріалів, заміна традиційно прийнятих методів виробництва на незвичайні, які допомагають і є неодмінною умовою технологічного стрибка або прориву, підвищення ефективності виробництва, прийнято сьогодні називати інноваційним процесом.

Цей процес в умовах різних технічних і технологічних культур, в умовах різного рівня стартових позицій для початку ініційованого процесу інновацій, може істотно відрізнятися, але найгостріша необхідність для початку такого процесу існує і цей факт не викликає жодних сумнівів.

В останні роки економіка практично у всіх промислово розвинених країнах прийняла і продовжує приймати все більш виражений інноваційний характер.

І якщо на початку цього процесу інноваційний прорив мав локальне значення і спостерігався в області високих технологій, мікроелектроніки і, так званих, нано-технологій, то вже сьогодні інноваційний процес стає все більш і більш спрямованим на класичні, базові технології, енергетику, медицину, транспорт , тобто охоплюють всі засадничі сфери життєдіяльності людини.

Підприємці для того, що б підняти конкурентоспроможність своїх продуктів і технологій, змушені постійно шукати нові шляхи до підвищення ефективності, зниження енергоємності та енерговитратності, підвищенню рівня екологічної безпеки та економічної стабільності в рамках кожного окремо взятого підприємства чи компанії.

Для невеликого середнього підприємства, не кажучи вже про малі підприємства, витрати на постійну модифікацію продукту і технології є непосильними, і, для такого типу підприємств, яких у будь-якій країні і в будь-якій галузі, - більшість, інноваційний процес може бути реальним і ефективним, при залучення до його реалізації широких мас інноваційних ентузіастів, вільних, незалежних і зацікавлених у цьому процесі винахідників.


Індивідуальний початок у будь-якому інноваційному ініціюванні

Інноваційний процес в початковій стадії, це добре відомий і прийнятий скрізь процес створення технічних рішень з наявністю чинника істотної новизни, корисності і работоздатності, який завжди і скрізь класифікувався як процес створення винаходу.

Якщо розглядати цей процес з цієї точки зору, то все стає на свої місця і в будь-якому випадку і в будь-якій ситуації, все в цьому процесі ґрунтується на індивідуальних здібностях, досвіді та освітньо-професійному рівні винахідника.

Таким чином, будь-яка інноваційна ініціатива, як правило базується на індивідуальних здібностях і індивідуальних можливостях винахідника.

Наскільки ефективно кожен винахідник буде застосовувати свої, тільки йому притаманні можливості і таланти, настільки реальним є просування його ідеї та її трансформація в інноваційний процес.

Індивідуальне початок характеризує не тільки первинну, організаційну ініціативу, але і весь подальший хід розвитку інноваційного процесу. Індивідуальні здібності, інженерна інтуїція і передбачення варіантів розвитку ситуації, правильна оцінка та професійний підхід до виявлення, аналізу та кваліфікації проблем можуть перетворити інноваційний процес в послідовний ланцюг ефективних етапів, в кінцевому рахунку, які ведуть до успіху, а не виконання описаних етапів або умов або відсутність можливості слідувати цим умовам можуть призвести і до негативного результату.

У цьому випадку ініціатор ідеї і як наслідок виник на її базі інноваційного процесу має критично оцінити свої індивідуальні здібності і можливості по просуванню процесу або з'єднати свої індивідуальні якості і можливості з індивідуальними якостями і здібностями партнера або партнерів з ініціативи.

Звичайно правильна оцінка свого освітнього рівня на предмет його достатності для розвитку ідеї, також є необхідною умовою для переходу від ідеї до більш просунутих стадіях її втілення в реальне життя.

Багато в чому, починаючи такий процес і знаючи, що фахівці, які отримали освіту в навчальних закладах інших країн вже успішно вирішували і вирішують аналогічні завдання, корисно і цікаво дізнатися, порівняти рівень своєї освіти з тим рівнем, який надають ці університети.

Країна, в якій економіка вже давно перейшла на інноваційний принцип це США і завжди бажано і навіть цікаво побачити і переконатися в тому, що власну освіту нічим не відрізняється від американського.

Не всі знають, що існує абсолютно легальний спосіб це зробити і навіть отримати документ про американський еквіваленті диплома, отриманого, наприклад, в Україну.

У США існують університети, як, наприклад, Університет Каліфорнії в Лос-Анджелесі, і експертні компанії в багатьох штатах, які мають офіційний дозвіл виконувати ці евалюації, ця послуга не є дорогою і, практично кожен, може звернутися і отримати такий документ.

Крім того в цих же університетах працюють експертні групи, які можуть всебічно оцінити та інноваційну ідею; таке експертний висновок сприймається практично будь-яким інвестором і наявність такого висновку може дуже допомогти поглянути критичним поглядом на свою ідею і вдосконалити її, надавши їй якості і властивості, які можуть виявитися вирішальними при комерціалізації.

Це все в комплексі може надати істотну допомогу в просуванні інноваційного проекту, особливо, якщо є намір працювати з інвесторами з за кордону, яких завжди цікавить освітній рівень винахідника чи автора ідеї проекту, в який вони інвестують свої кошти і яким важливо мати експертний висновок про проект від фахівця з американського університету.


Ініціатива, як фактор старту в інноваційному процесі

Як правило, майбутній автор інноваційної ідеї починає її розвивати з власної ініціативи.

Причиною виникнення ініціативи можуть служити звістки про наявність проблем, для вирішення яких у автора є рішення або він, покладаючись на свій досвід, готовий вирішити ці проблеми, або автор сам сформулював суть виявленої проблеми і бачить шляхи вирішення цієї проблеми і безліч інших об'єктивних і суб'єктивних причин , які в сукупності або в іншому варіанті штовхають автора до прояву ініціативи.

Звичайно прояв інноваційної ініціативи, у разі технологічного та потім і комерційного успіху можуть принести автору чи авторам значну матеріальну винагороду, так що двигунами інноваційної ініціативи завжди є, нерозривно пов'язані між собою і технологічні, професійні причини і матеріальні, комерційні очікування.

У будь-якому випадку інноваційна ініціатива, при успішному розвитку подій, приносить суспільну користь, стимулюючи технічний і комерційний прогрес суспільства, при цьому одночасно приносячи ініціаторам істотне матеріальну винагороду, що також працює, в кінцевому рахунку, на прогрес усього суспільства в цілому.


Партнерство на всіх стадіях формування інноваційного процесу

Індивідуальне начало, притаманне винахіднику, як ініціатору початку інноваційного процесу, з розвитком цього процесу і досягненням певних етапів у цьому розвитку має перейти в партнерство з фахівцями з комерціалізації винаходів і не тільки.

У більшості випадків у автора ідеї не є в наявності необхідної кількості матеріальних ресурсів для подальшого просування ідеї. Крім того, працюючи поодинці, часто можна допустити різні локальні помилки, які в подальшому можуть служити причиною затримки, зупинення чи припинення проекту.

Природно, після накопичення певного досвіду, автор ідеї може більш впевнено її просувати, і, можливо, хоча б, на перших стадіях, вести проект самостійно, але, як показала практика найбільш працездатний варіант організації інноваційного проекту - це надійні партнерські відносини з самого першого кроку.

Знову ж таки, все дуже специфічно і індивідуально, проекти дуже відрізняються один від одного, технічна складність проектів не завжди відповідає їх комерційної цінності і ефективності і, тому важливо правильно підібрати і збудувати внутрішній баланс взаємин між партнерами таким чином, що кожен з них у всіх відносинах доповнює іншого.

Вдало підібраний діловий партнер, як правило, застава технічного і комерційного успіху інноваційного проекту.


Активний пошук інформації, стиль і методика пошуку

З появою інтернету, пошук інформації, його ефективність і швидкість, докорінно змінилися.

Тепер достатньо почати пошук з сайту патентного відомства США, знаменитого, - www.uspto.gov.

Як правило, варто почати з спрощеного, прискореного пошуку спочатку патентів, а потім і патентних аплікацій з кількох найбільш важливим і найбільш повно характеризують інновацію, ключовими словами.

Отримавши номери патентів і патентних аплікацій, переходять до детального вивчення патентів або аплікацій найбільш близьких до інновації.

Для того, що б можна було по кожному патенту або з патентної аплікації побачити всі графічні матеріали, треба інсталювати в комп'ютер програму ALTERNATIFF. За допомогою цієї програми можна побачити всі графічні матеріали кожного патенту.

Другий етап пошуку рекомендується вести по іменах заявників; виявивши імена заявників аналогів вашої інновації, переходите до пошуку в сайті Європейського патентного відомства по іменах заявників.

Отримавши на ім'я заявника всі заявлені ним патенти і патентні аплікації, завершуєте пошук першого етапу, для визначення ступеня новизни запропонованої інновації та отримання уявлення про можливих конкурентів.


Приклади організації робочого місця ініціатора локального інноваційного процесу

Перед кожним ініціативним фахівцем або просто ентузіастом, на початку довгого шляху з розробки ідеї, яка повинна стати інноваційної та принести автору настільки бажане і необхідне винагороду за талант і працю, стоїть завдання так організувати своє робоче місце, що б можна було досить оперативно вести роботу по реалізації ідеї та поступового переведення ідеї в успішний проект.

Виходячи з досвіду, можна заявити, що найбільш зручною і багатофункціональною програмою для інструментальної опрацювання інноваційних ідей є інженерна дизайнерська програма Solid Works.

Щороку випускається нова оптимізована версія програми, яка допомагає побудувати тривимірні моделі технічного рішення інновації, і при використанні аналітичних, імітують і стимулюючих програм до програми, дозволяє робити попередню оцінку міцності, надійності, температурної міцності до початку процесу виготовлення та випробувань дослідного зразка інновації, істотно прискорюючи процес розробки інноваційної ідеї.

Наявність такої програми, починаючи, принаймні, з випуску 2007 року, забезпечує практично весь необхідний дизайнерський та аналітичний інструментарій для первинної опрацювання інновації.


Які ефективні шляхи забезпечення інноваційного процесу матеріалами, компонентами, приладами та обладнанням існують в інноваційних центрах, як, наприклад, у Силіконовій долині

Коли інноваційний проект проходить всі попередні стадії розвитку, так би мовити на папері, настає момент, коли потрібно розробити, виготовити і випробувати реальний прототип на об'єкт інновації.

Так як на початкових стадіях проектів ще немає достатнього досвіду в серійному чи масовому виробництві інноваційного продукту і немає достатнього досвіду в підборі матеріалів і комплектуючих, бажано для виготовлення прототипу або стендового обладнання для випробувань цього прототипу застосувати найновіші типи матеріалів і комплектуючих, для того, що б уже на рівні прототипу, побачити і перевірити всі властивості і якості нового інноваційного вироби в самих сучасних умовах та з застосуванням компонентів технології, які можливо будуть застосовуватися і на більш просунутих стадіях розвитку проекту.

Найбільш зручно для цього користуватися матеріалами, компонентами, приладами та спеціальним обладнанням, як кажуть від одного постачальника, який себе зарекомендував з найкращої сторони і має чудову ділову репутацію.

На цьому ринку послуг у США також як і скрізь є надзвичайно жорстка конкуренція, але це як раз і допомагає довести сервіс для інноваційних проектів до високого рівня досконалості і забезпечує для інноваторів максимум зручностей при мінімумі витрат, іншими словами ви отримуєте єдиний і неповторний продукт за ціною масового виробництва.

У Каліфорнії ось вже більше 100 років працює компанія, яка, як уявляють автори статті, має найкращий комерційний рейтинг; в каталозі цієї компанії бажаючий знайде все і більше ніж все для того, що необхідно для виготовлення прототипу та випробувального обладнання або стенду, замовить це , як кажуть, ввечері та виявить замовлене у себе під дверима, на наступний день - вранці.

Бажаючі можуть це перевірити, відвідавши сайт цієї компанії: catalog McMASTER-CARR, Los Angeles, California, CATALOG114 (www.mcmaster.com).

Видається абсолютно реальним отримання замовлення, спрямованого в цю компанію з Україною швидше, ніж це можуть виконати місцеві компанії, якщо вони взагалі існують.


Налагодження зв'язків між ініціативними групами винахідників та винахідниками, які воліють працювати індивідуально; необхідність у налагодженні таких зв'язків

Глобалізація, хочуть її визнавати чи ні, все ж таки існує, не дивлячись ні на що і в інноваційному процесі її також не можна ігнорувати.

Дуже часто, інноваційний процес, особливо в найбільш гостро стоять проблеми, може бути спонтанно ініційований одночасно в кількох країнах.

Об'єднання, координація або принаймні облік при формулюванні основних завдань, поставлених перед інновацією, інформації про паралельні розробках в інших країнах, можуть допомогти швидше і вірніше зорієнтуватися в ситуації і, можливо дати привід до коректування основних цілей і завдань, поставлених перед інноваційної ініціативою.

Як перевірити працездатність своєї ідеї до виготовлення прототипу

Перше питання, яке виникає у автора ідеї, або, якщо він не виникає в силу якихось причин, то перше питання, яке йому поставлять спочатку фахівці з комерціалізації винаходів, а потім і потенційні інвестори або стратегічні партнери - це питання про можливі гарантії працездатності ідеї .

У поняття працездатності для випадку інноваційної ідеї, входить і працездатність або здатність ідеї по завершенню всього необхідного циклу дослідних, конструкторських і технологічних робіт бути трансформованої в реальний ринковий продукт, здатний задовольняти потреби ринку і заповнити певну нішу ринку з отриманням позитивного балансу між витратами і отриманої в результаті реалізації продукту прибутком.

Але повернемося до моменту виникнення ідеї та прийняття автором цієї ідеї першого рішення по ній - розвивати ідею до наступного етапу, яким звичайно є захист цієї ідеї, так би мовити технічно і комерційно - оформлення і подача аплікації на винахід.

Після того, як опрацьовано текст патентної заявки і є сформульовані основні відмінні ознаки винаходу, покладеного в основу інновації, для переконливого подання цієї ідеї інвестору, непогано мати первинне висновок незалежного патентного експерта про те наскільки цей винахід має повної свободою для оперування без утиску будь-яких прав інших компаній і приватних осіб.

Така форма експертизи існує, вона називається Freedom to operation opinion, вона виконується у довільній формі і є для інвестора первинним підтвердженням і доказом того, що запропонована інновація це щось більше ніж просто ідея, висловлена вголос, це доказ того, що інноваційна ідея має інтелектуальну базу для перетворення на інтелектуальний інноваційний продукт.

На сьогоднішній день є декілька ефективних технологій, що дозволяють здійснити ефективну і достовірну перевірку або імітацію технологічних особливостей і робочого циклу технології або апарату, що є базовим об'єктом або навіть технологічним суб'єктом інновації.

Є кілька компаній, які надають такого роду послуги для перевірки працездатності нових інноваційних розробок, і до того ж деякі з них мають російськомовних співробітників, як наприклад INTERNATIONAL ENVIRONMENTAL TECHNOLOGIES, INC, з Сан Франциско, Каліфорнія. Зв'язатися з цією компанією можна через офіс Ярослава Ващука.

Як довести до зарубіжних експертів з комерціалізації сенс своєї інноваційної ідеї

Інформація, яку необхідно підготувати для передачі експерту по комерціалізації, повинна розкривати зміст інноваційної ідеї саме в тому ключі, в якому звично працює експерт.

Більшість такого роду експертів мають свої інформаційні портали в інтернеті і з них можна скласти собі думку чи враження про сферу інтересів і методикою роботи цих експертів.

Отримавши цю первинну інформацію можна впевнено викласти зміст своєї інноваційної ідеї і у вигляді презентації довести цю інформацію до експерта.


Як зацікавити зарубіжних експертів з комерціалізації своєї інноваційної ідеєю і як будувати взаємини з ними, включаючи і фінансові

У більшості випадків експерти також знаходяться в постійному пошуку відповідних ідей і завдання полягає в тому, що сформулювавши свої пропозиції, треба їх довести до якомога більшої кількості експертів, висвітливши всі основні і допоміжні інформаційні нюанси запропонованого інноваційного проекту.

Необхідно пам'ятати, що з моменту укладення з експертом договору, він стає частиною проекту і його вплив на майбутній комерційний успіх проекту є після впливу винахідника найвагомішим.

Як підготувати або вибрати технологію виготовлення прототипу для своєї інновації

Коли інноваційна ідея досягає в своєму розвитку того етапу, коли необхідно для перевірки працездатності ідеї, виготовити прототип, вибір методу підготовки виробництва та виготовлення стає найважливішим елементом розвитку проекту і в кінцевому рахунку, вибраний правильний варіант технології виготовлення, може дати уявлення про вартість майбутнього інноваційного продукту і можливо може дати майбутньому інвестору або стратегічному партнеру впевненість у правильності вибору інноваційного об'єкта для інвестування.

Технології виготовлення, створені в даний час, можуть кардинально змінити уявлення про можливий як інноваційного продукту і дати такі вартісні критерії, які можуть змінити не тільки уявлення про продукт як таке, але й можливо змінити стратегію комерціалізації та стратегію виведення інноваційного продукту на ринок.

Звичайно не всі фахівці з технологій виготовлення прототипів, достатньо підготовлені для того, що б селективно відібрати і застосувати новітні технології виготовлення, і для того, що б фахівець не знайомий з цими технологіями, міг самостійно прийти до найбільш оптимального рішення, розроблена спеціальна система підбору і селекції найбільш оптимального технологічного рішення.

Ця система розроблена винахідником Маратом Лівшицем, на підставі багаторічної практичної роботи з розвитку технологій виготовлення, з урахуванням того, що прототип ще і є винаходом і повинен бути придатний для демонстрації переваг, властивих цьому винаходу.

Ця система входить в технологічні таблиці, розроблені Маратом Лівшицем, які при правильному використанні допомагають побудувати не тільки технологію виготовлення, але й розробити стратегію патентування і при необхідності майбутнього ліцензування інноваційного продукту.

Технологічні таблиці як би ведуть винахідника або технолога, розробляє технологію виготовлення інноваційного продукту через серію стадій і етапів комплексного патентного прогнозування, яке базується на глибокому послідовному аналізі численних системних факторів, які формують властивості інноваційного продукту.

Більш докладно про вищеописану систему можна дізнатися і отримати роз'яснення звернувшись безпосередньо до розробок Марата Лівшиця або, на перший випадок, до його публікаціям на цей рахунок, опублікованими в республіканських журналах Україні.


Як зацікавити зарубіжного інвестора або стратегічного партнера своєї інноваційної ідеєю? Як побудувати свої фінансові взаємини із закордонним інвестором

Фінансові взаємовідносини з інвестором, це комерційна база будь-якої угоди і будь-якої форми співробітництва; з самого початку співпраці або навіть поглибленого комерційного партнерства, фінансові відносини і взаємні фінансові зобов'язання визначають багато в чому відсутність протиріч і кінцевий успіх всього проекту.

Найчастіше інвестор дуже чутливий до різного роду нюансів і до будь-яких відхилень від стандартних умов співпраці, прийнятих між інноватором і інвестором.

Фінансові взаємовідносини відображають, перш за все, ступінь технологічної успішності проекту або ступінь пояснюваних і зрозумілих комерційних і технологічних очікувань від реалізації проекту.

За усталеною практикою, та частка в проекті, яку може зажадати інвестор, як компенсацію за кошти, які він вкладає в цей проект, цілком і повністю залежить від ступеня готовності проекту на момент початку переговорів з інвестором; важливим фактором, який формує вимоги інвестора є гарантія працездатності або технологічної надійності майбутнього інноваційного продукту.

Не менш важливим фактором є фактор часу основного переваги, яке має новий продукт по відношенню до відомих на ринку продуктів такого ж призначення.

Патент на технологію або апарат має обмежений термін дії, це в багатьох країнах 17 років; по закінченню цього терміну ексклюзивне право на основні переваги, створені в рамках інноваційного процесу губляться і, якщо автор інноваційного проекту не передбачив до своєї інновації додаткові патенти (як додаткові винаходи ) і не має в своєму розпорядженні розробленої послідовної перспективною стратегією введення в дію цих додаткових патентних аплікацій, навіть при наявності високого потенціалу переваг на момент розгляду інвестиційної пропозиції, йому доведеться віддати більшу частку в своєму проекті на компенсацію необхідних інвестицій.

Тепер можемо повернутися до підготовки матеріалів проекту для презентації.

Перш за все, бажано підготувати порівняльний технічний аналіз своєї інновації і таких же за призначенням об'єктів, присутніх на ринку; аналіз повинен бути зосереджений на найбільш затребуваних ринком параметрах і властивості.

Крім того експерт з комерціалізації готує та подає комерційну порівняльну модель інновації та об'єктів, присутніх на ринку.

Попередньо, перед презентацією рекомендується вивчити історію інвестицій інвестора, до якого звернена презентація, виявити наскільки попередні комерційні моделі інвестицій цього інвестора були успішними, визначити які моменти в попередніх інвестиції були проблемними і показати в презентації, що виникнення таких проблемних моментів виключається.

Позитивні аспекти попередніх інвестицій цього інвестора також повинні бути висвітлені у презентації в тому плані, що властивості і параметри інноваційного проекту, передбачають отримання аналогічного ефекту, можливо в більш чіткому і комерційно надійному варіанті.


Як зацікавити осіб, які допомагають у просуванні інноваційних проектів

Як говорить приказка, успішним може бути тільки той бізнес в якому всі учасники проекту залишаються задоволеними один одним на протязі всього часу дії проекту і не відчувають себе ущемленими або обділеними.

У реалізації будь-якого проекту немає дрібниць і кожен, хто реалізував або допоміг реалізувати хоча б тактичну, локальну задачу в рамках цього проекту, має право розраховувати на винагороду за свій внесок у реалізацію проекту.

В умовах України, коли багато чого в реалізації проекту залежить від успішної роботи різних рівнів та ступеня відповідальності та впливу посадових осіб, якогось готового рецепту, на жаль, не існує і як представляється доцільним, існує гостра необхідність у виробленні чітких легальних критеріїв заохочення або компенсації посадових осіб, участь яких у кожному конкретному проекті допомогло добитися прискорення його комерційної реалізації, якщо, звичайно, ця участь не входить до кола основних посадових обов'язків цієї посадової особи.

Це заохочення найкраще, як знову ж таки видається, може виглядати як відстрочена виплата у вигляді акцій майбутньої компанії, що реалізує інноваційний проект, з умовою вирішення початку операцій із зазначеними акціями після 2-3 років, що минули від початку проекту.

В одній статті, звичайно, неможливо висвітлити всі питання досить докладно, та і стаття не ставить такі завдання. У статті є лише тези і отримавши питання від зацікавлених читачів, автори зможуть оперативно доповнити викладену інформацію.

джерело: Інтернет-сайт ВЯПат
корисний матеріал? Натисніть:

групи: реєстрація прав; винахідництво; Інноваційна діяльність; Інтернет; методика навчання
теги: винахід; заявка; експертиза; винагорода; економіка; методика; США; інтернет; комп'ютерні технології




інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2011
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100