На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Патентний повірений на безоплатній основі надає консультації
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Причина авіакатастроф — контрафактна продукція

2005-08-29

Заборона на польоти пасажирських ІЛ-96-300, що став свого роду скандалом тижня, висвітив дуже серйозну проблему російської авіапромисловості — масове виробництво контрафактної продукції.

Як пише «Російська газета», 17 квітня 2004 року в Малайзії розбився вертоліт Ка-32, що належав компанії «Авіаліфт Владивосток». Даний тип вертольотів вважається одним із самих надійних у світі, і катастрофа, що сталася, сильно стурбувала розроблювачів машини, тих, хто в першу чергу відповідає за сам бренд фірми «Камов».

Розслідування проводили департамент повітряного транспорту Малайзії за участю представників Росії. Уже при первісному огляді уламків були відзначені видимі сліди руйнування одного із двигунів. Вертоліт, що розбився, був оснащений двигунами ТВ3-117ВК, виготовленими на Україні відомим моторобудівним підприємством «Мотор Сич». Із часу капітального ремонту й до катастрофи двигун, що зруйнувався (N 7087873003362) проробив 662 години. Наступне дослідження, проведене Госцентром «Безпека польотів на повітряному транспорті» Мінтрансу Росії, показало, що причиною катастрофи стало руйнування П и Ш покриваючих дисків турбіни компресора. Диски були встановлені під час капремонту, виконаного 11 лютого 2000 року ВАТ «Уральський завод цивільної авіації» (ВАТ «УЗГА»). Стали розбиратися далі...

На «Мотор Сич» пішов запит, у якому просилося підтвердити, що злощасні диски виготовлені на цьому підприємстві, і заодно допомогти з’ясувати причину їхнього руйнування. В «Мотор Сич» розібралися й повідомили в Центр безпеки польотів на повітряному транспорті, що паспорта на покриваючі диски підроблені, тобто мав місце класичний контрафакт. Як ці диски виявилися у виробничому циклі ВАТ «УЗГА», так і залишилося неясно. За наявною інформацією, заводи, що мають право виготовляти згадані деталі, виконують буквально одиничні замовлення на диски. У той же час, як треба з офіційного сайту ВАТ «УЗГА», відремонтовані їм двигуни працюють у десятках країн. Експерти підрахували, що за минулий рік на Уралі було відремонтовано й відправлено споживачам близько 200 авіаційних моторів. Виходить, завтра вертоліт може звалитися в Алжирі, Сирії, післязавтра — у Фінляндії або США. Упаси, звичайно, Бог...

Але ж уральський завод пройшов сертифікацію Авіаційного регістра МАК, одержавши право робити послуги з ремонту моторів. Якщо вже хазяям ВАТ «УЗГА» не дорога колишня колись бездоганна репутація власного підприємства, то задумалися б хоч про те, який удар наноситься по репутації Авіарегістра МАК, по фірмі «Камов», по тим моторобудівним заводам, на яких виготовляються надійні й потужні газотурбінні двигуни для вертольотів.

На жаль, приклад уральського авіаремонтного заводу не одиничний. В 2003 році санкт-петербургська митниця припинила вивіз за рубіж партії двигунів ТВ3-117ВМ і ТВ3-117МТ. Двигуни мали, на перший погляд, всі необхідні документи, що підтверджують їх високу післяремонту якість. Якщо вірити паперам, то відремонтовані вони були на 218-му авіаремонтному заводі (перебуває в Гатчині).

Стали розбиратися й з’ясували, що двигуни, що блискали металом й свіжою фарбою, на пройшовші капітальний ремонт зовсім не схожі. Це було підтверджено висновком експертів моторобудівного заводу імені В.Я. Климова. А керівництво 218 АРЗ офіційно заявило, що «двигуни... капітальний ремонт на ФГУП «218«АРЗ не проходили». Звідки узялися ці ліві двигуни, неясно донині, хоча кримінальна справа була заведена. Як уважають фахівці, швидше за все, замість капітального ремонту мотори розбиралися, відмивалися, красилися й знову збиралися. І далеко б на таких движках полетіли ті, хто купився на їхню дешевину?

Випуск контрафактної продукції має місце в усім світі. Але коли мова йде про «ліві» джинси, відеопродукцію, про побутову радіотехніку — це одне. І зовсім інше, коли мова заходить про піратське виготовлення виробів, від якості яких залежить людське життя. А у випадках, про які мова йде, не один, а сотні людей можуть стати жертвами тих, хто впевнений, що скажені гроші від нелегальних по суті доходів усі спишуть. Про те, що при цьому наноситься ще й удар по іміджу держави, по товарних знаках відомих на увесь світ фірм, говорити, напевно, зайво.

Лівої продукції в авіапромі необхідно оголосити саму дійсну війну й карати за випуск контрафактных виробів як за замах на вбивство й підготовку до теракту. Тоді, можливо, і порядок настане, пише «Російська газета».


Джерело


корисний матеріал? Натисніть:




інші новини...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100