Найбільший у світі оператор кав’ярень Starbucks одержав можливість почати розвертати
мережу своїх закладів у Росії. Для цього йому довелося виграти позов з російським
ТОВ «Старбакс», що зареєстрували на себе товарний знак американської
корпорації. У понеділок палата по патентних спорах Роспатента анулювала реєстрацію
товарного знаку Starbucks за російською компанією «Старбакс». Про
це «Відомостям» розповів знайомий з підсумками засідання патентний
повірний, що попросив не називати його імені. Відомий участю в безлічі патентних
суперечок юрист Сергій Зуйков (він представляє інтереси ТОВ «Старбакс»)
також обізнаний про рішення палати по патентних спорах. Американці поскаржилися
на «Старбакс» у Роспатент ще торік. Тепер рішення має бути затверджене
гендиректором Роспатента Борисом Симоновим.
Тепер в Starbucks не виникне юридичних перешкод для розвитку бізнесу в Росії,
говорить патентний повірний. Інтереси Starbucks Corporation представляє юридична
компанія Baker & McKenzie, представники якої вчора від коментарів відмовилися.
Starbucks зареєструвала свій товарний знак у Росії в 1997 р. Але в 2002 р. компанія
«Пресс» попросила патентне відомство анулювати цю реєстрацію на тій
підставі, що товарний знак більше трьох років не викорисовувався. Роспатент
погодився із цим доводом і скасував реєстрацію товарного знаку Starbucks Coffee
по класах «мінеральні й фруктові напої» й «послуги ресторанів,
кафе». А у вересні слово Starbucks зареєструвало як товарний знак ТОВ «Старбакс».
«Starbucks вдалося анулювати піратську версію свого логотипа в Росії», — радується Хуліо Гутьєррес, президент європейського підрозділу американської
корпорації. Він відзначив, що російський ринок цікавий для Starbucks, але конкретні
плани розкрити відмовився.
Тим часом у середині червня Гутьєррес заявив «Інтерфаксу», що компанія
веде переговори з можливими партнерами для створення СП у Росії, і допустив,
що Starbucks може придбати тут уже діючі мережі кав’ярень. Наприкінці травня
Starbucks Corporation приступилася до поставок своєї кави в готель «Ренесанс
Москва», а 1 червня корпорація відкрила там своє кафе.
Один з російських контрагентів Starbucks затверджує, що корпорація вже підшукує
приміщення для нових кав’ярень. А Олександр Малчик, президент компанії «Монтана
Кава», затверджує, що американська компанія вибирає зараз між двома російськими
партнерами.
Раніше про переговори про франшизе Starbucks розповідав московський ресторатор
Аркадій Новіков. Але вчора його прес-секретар Катерина Дроздова повідомила,
що «рішення поки не прийняте». Інтерес до партнерства з Starbucks
не приховує й ресторатор Михайло Зельман. Керівник проекту Restcon Андрій Петраков
уважає, що в найближчі рік-два Starbucks не стане серйозним конкурентом для
російських мереж кав’ярень. «У нашій країні формат Starbucks не прижився:
тут кав’ярня більше досуговое місце, ніж фаст-фуд. Але в найближчі роки культура
споживання кави може змінитися», — уважає Петраков. По оцінках Restcon,
у Росії працюють близько 1000 кав’ярень із сукупним оборотом в $500 млн.
Втім, ТОВ «Старбакс» збирається продовжити боротьбу з американцями.
Сергій Зуйков обіцяє заперечити рішення палати по патентних спорах Роспатента.
«Думаю, що американська мережа зможе відстояти свої права в арбітражному
суді», — говорить директор петербурзького офісу юридичної фірми «Городисский
і партнери» Віктор Станковський.
Джерело
корисний матеріал? Натисніть:
|