На всесвітньому виставці-ярмарку комп’ютерних ігор Е3 у Лос-Анджелесі неодноразово
звучала думка про те, що в недалекому майбутньому комп’ютерні ігри почнуть переміщатися
в Інтернет. У тому числі і для того, щоб врятуватися від піратства. Але для
азіатських комп’ютерних компаній це майбутнє вже наступило.
Компакт-диск із програмою видається безкоштовно, але щоб мати можливість грати
з іншими гравцями, користувач повинний купити предоплачену ігрову картку.
Предоплачені карти й абонентська плата є нормою у світі інтернет-ігор і хлібом
насущним для їхніх розроблювачів. Якщо в США, Європі і Японії грають переважно
на ігрових приставках, то корейські, тайваньські і китайські комп’ютерні фани
воліють грати в режимі он-лайн на персональних комп’ютерах в інтернет-клубах
і кафе. У цих країнах нараховується до 500 тис. кафе, по 20-200 ПК у кожнім.
Але незважаючи на те, що нова онлайнова модель у значній мірі нейтралізує вплив
комп’ютерного піратства, оператори як і раніше зіштовхуються з цілим переліком
проблем. Дуже часто нечисті на руку ділки встановлюють в інтернет-кафе ігрові
сервери, позбавляючи операторів частини доходів. Крім того, деякі оператори
повідомляють про спроби «злому» їхніх ігор з метою одержати перевагу
перед іншими гравцями.
Однак самою серйозною проблемою, здатною підірвати як принцип чесності гри,
так і доходи операторів, є торгівля ігровими секретами і навіть персонажами.
Звичайно для того, щоб перейти на більш високий рівень, користувачам приходиться
грати протягом декількох місяців, збираючи зброю й амуніцію. І весь це час вони
платять операторові за доступ в Інтернет. Однак останнім часом у мережі з’явився
«чорний ринок», де гравці можуть купити або продати можливість швидкого
переходу наверх. Наприклад, на американському інтернет-аукціоні eBay для проведення
подібних угод існує цілий розділ, де розроблювачі ігрових персонажів і торговці
ігровим статусом заробляють тисячі доларів на місяць. В Азії гонконгська компанія
Internet Gaming Entertainment активно продає і купує ігрових персонажів. При
цьому компанія нараховує понад 100 штатних співробітників.
Настільки стрімке зростання обсягів торгівлі віртуальними товарами приводить
інтернет-операторів у замішання. Щоб не потратити свої доходи, їм, схоже, незабаром
прийдеться самим зайнятися подібним бізнесом.
Крис НАТТЕЛЛ, «Діловий тиждень»
корисний матеріал? Натисніть:
|