Контекстна реклама, розташовувана пошуковими системами, вважається сьогодні
однією з найбільш перспективних галузей інтернет-маркетингу. Але, як з’ясовується,
вона може приносити розвідувачам не тільки прибуток, але і чимало головного
болю, зв’язаного зі збитками. Не дуже давно в непростій ситуації виявилася система
Google. Слідом за нею проблеми можуть з’явитися в інших пошукових компаній.
Дві французькі турфірми виграли суд у Google, що розміщала контекстну рекламу
їхніх конкурентів на словосполучення, що є їх інтелектуальною власністю. Схожі
позови проти Google незабаром були подані в США. Тепер фахівці прогнозують аналогічні
прецеденти в Росії, оскільки в ряді випадків контекстна реклама сторонньої фірми
прив’язана до словосполучення, що вже є частиною чийогось бренду.
Складність ситуації в тім, що ряд існуючих у Росії законів, дійсно, дозволяє
класифікувати подібну практику як правопорушення. Але якщо в офлайні для ідентифікації
товарного знаку існує ряд нелексичних факторів, таких як колір, особливості
шрифтового оформлення та інші, те пошукова система працює винятково з текстовим
матеріалом. Виходить, практично будь-яке словосполучення (а теоретично навіть
слово) можна зареєструвати як інтелектуальну власність.
При такому розкладі компанії, що не встигнуть «застолбить» за собою
те або інше слово, що традиційно є складовим елементом рекламного слогану (а
їх у російській мові не так і багато), мають усі шанси залишитися ні з чим.
Проблема, з якою уже давно зштовхнувся офлайновий маркетинг, тепер встала і
для представників ринку в Інтернеті. Зрозуміло, вона незабаром може торкнутися
не тільки Google, але й іншій популярних у Росії розвідувачів. Якщо дивитися
ширше, вона взагалі може стати серйозною перешкодою для розкручування того або
іншого бренду в Інтернеті: очевидно, що контекстна складової товарної марки
грає не меншу роль, чим безпосередньо її назва.
Джерело: www.pronline.ru
корисний матеріал? Натисніть:
|