Минулого тижня невелика петербурзька фірма «Ефект» звернулася до
суду з позовом про визнання недійсною реєстрації Роспатентом торгового знаку
«Нарзан».
На думку позивачів, нарзан є різновидом мінералки, й розливати його можуть
кілька виробників паралельно. Як повідомляє російська преса, «Ефект»
має свердловину у Карачаєво-Черкесії.
Видобуту з цієї свердловини воду підприємці планують розливати у пляшки з етикеткою
«Нарзан», але поки таким товарним знаком володіє ВАТ «Нарзан»
(у Москві ця компанія контролює 10% ринку мінеральної води), зробити це неможливо.
Чи переконають петербурзькі підприємці суддів, що передача авторських прав на
знак «Нарзан» одному підприємтсву є незаконною, спрогнозувати складно.
Свого часу Очаківський пиво-безакогольний завод (Москва) намагався випускати
напій «Ельбруський нарзан», але арбітражний суд заборонив використання
такого торгового знака. Однак компанія Вімм-Білль-Данн зуміла довести своє право
на марку «Вологодское масло» (виробляється кількома підприємствами
в РФ): виявилося, що випуск цього масла регулюється спеціальним держстандартом,
а не законом про торгові знаки.
Утім, «Ефекту» навряд чи зарадить досвід Вімм-Білль-Данн: «наразану»
у спеціальних держстандартах немає. Але є, наприклад, такий аргумент: у Росії,
як і у світі загалом існують безліч різновидів «коли» (чого варта
лише арабська Zamzam Cola Coca Cola — «ідеологічний опонент»), але
компанія Coca Cola з жодним з виробників не судиться: всюди кола вважається
різновидом безалкогольних напоїв.
«Кокакольні» менеджери подають позов до суду лише у випадку, коли
хтось намагається використовувати подібний до їхнього логотип.
Український дiловий тижневик «Контракти» № 37, 2003
корисний матеріал? Натисніть:
|