На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Держава повинна побачити переваги людського потенціалу — знань, інтелектуальної власності, ідей — перед нафтою, газом, металом і нерухомістю: на відміну від природних копалин людський потенціал має здатність накопичуватися.
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Apple патентує російську технологію навігації?

2009-07-29

Патентне бюро США минулого тижня опублікувало заявку компанії Apple, у якій описується «нова» система автомобільної GPS-навігації. «Новизна» системи полягає в тому, що в основі роботи системи — інформація, надавана самими учасниками руху. Апарат користувача, оснащений модулем супутникової GPS-навігації, не тільки показує поточне положення на карті й «веде» користувача по маршруті, пристрій, оснащений також інтерфейсами бездротового зв’язку (GPRS/EDGE, 3G, WiFi), відправляє на центральний сервер системи дані про актуальну швидкість руху конкретного користувача, часу проходження маршруту й т.д. На сервері збирається статистична картина руху тисяч користувачів, на підставі якої формується карта завантаженості доріг («пробки»), що повертається назад учасникам руху й ураховується навігаційним пристроєм при прокладанні маршрутів руху

По суті, система, пропонована Apple (і вже досить давно діюча в Росії — про це нижче), має досить важливу технологічну перевагу над тими сервісами, які зараз широко використовуються в індустріально розвинених країнах Заходу

На даний момент на Заході поширена система інформування про дорожню ситуацію TMC — Traffic Message Channel. Інформація збирається з різних джерел (камери спостереження, дані радіостанцій, дані екіпажів транспортних засобів муніципальних служб і дорожньої поліції), а потім із центрального диспетчерського пункту передається у відкритому FM-каналі (попросту говорячи, по радіо). Інформація містить коди конкретних вулиць, на яких виявлені утруднення в русі (TMC-code) і додаткові дані про труднощі. Навігаційні пристрої, що мають підтримку TMC, розшифровують сигнал і враховують дані про труднощі при прокладці маршрутів

Пропонована Apple система працює на порядок більш точно, оперативно й гнучко, тому що, по суті, є системою другого покоління, заснованою на принципі зворотного зв’язку від користувачів-учасників руху. Така система крім властиво актуальної інформації про дорожню ситуацію в перспективі відкриває масу можливостей для розвитку цілого спектра навігаційних сервісів. Маючи статистичні дані руху тисяч користувачів, можна не тільки збирати актуальну інформацію про «пробки», але й пророкувати «пробки» заздалегідь, на підставі статистики руху на конкретній ділянці за тривалий період часу. Також з’являється можливість оперативної корекції й актуалізації навігаційних карт на підставі аналізу реальних треків руху користувачів. Одним словом, система, пропонована Apple, може викликати дійсну революцію у світі навігаційних сервісів і послуг, істотно підвищивши їхню якість і точність

Однак, Apple трохи «спізнилася» зі своїм патентом, тому що подібні системи вже працюють у Росії. Зокрема, уже біля року подібна динамічна система збору інформації про дорожній рух працює в сервісі Яндекс.Пробки. Піонером же в створенні таких систем стала пітерська компанії ТОВ «МИТ», розроблювач навігаційного пакета «Сітігид» (CityGuide) і сервісу Пробки.НЕТ.

Перша динамічна система збору інформації від учасників руху була запущена Сітігид ще в 2006 році. На даний момент у системі крім «заторної» функціональності реалізоване оперативне відновлення навігаційної карти на підставі даних, надаваних учасниками руху: карта обновляється в середньому 1 раз в 1-2 тижні , у той час, як більшість виробників навігаційних програм випускає відновлення централізовано з періодичністю від 1 рази на місяць до 1 рази в півроку, причому найчастіше актуальність картографічних даних у цих відновленнях запізнюється на 3-6 місяців

Підтримка зазначених технологій убудована в пакет навігаційного ПО Сітігид, що поширюється як на споживчому ринку, так і по ОЕМ контрактах (виробникам навігаторів і смартфонів-коммунікаторів). Уже рік, дані, надавані Сітігид, ліцензуються сервісом Карти@mail.ru.

Тому, основне питання, що виникає у зв’язку з новиною про патент Apple — як компанія збирається його реалізовувати у світовому масштабі, зокрема в Росії, якщо вона де-факто не є першою (і навіть другою), хто запустив подібну систему?


Джерело: Cybersecurity

корисний матеріал? Натисніть:




інші новини...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100