До болю знайоме словосполучення «made in china» сьогодні навряд чи
викликає в споживачів роздратування, скоріше — ностальгію. Точно так само навряд
чи найдуться сумніваючі в тім, що ключовими синонімами цього лейбла ставали
«ширпортеб» або просто неякісний продукт «жовтої зборки».
На цьому й зіграли власники торговельної марки «Not made in China».
Заявка на реєстрацію заяви про те, що продукт випущений не в Китаєві, як торговельна
марка надійшла недавно в патентне відомство ЄС від компанії Alvito. Перший етап
розгляду документи пройшли, і продукти з таким ярликом можу з’явитися вже через
кілька місяців.
Однак, ця ініціатива викликала хвилю збурювання в КНР. Китайське патентне агентство
відправило колегам у ЄС петицію за підписом більше десяти тисяч співвітчизників
з вимогою відмовити компанії в реєстрації провокаційного вираження. Як указується
в петиції, таке маркування завдає шкоди репутації китайських товарів й «дезорієнтують»
споживачів у країнах ЄС.
Яке би рішення не прийняли в європейському відомстві, ясно, що подібне формулювання
не має на увазі якої б то не було комунікаційної агресії убік Китаю, а саме
обіграє вже існуючу репутацію китайської промисловості. Більше того, цей винахідливий
хід гібралтарців Alvito у черговий раз повернув Китай до тієї проблеми, що Захід
називає основною перешкодою для розвитку торговельних відносин — виробництву
контрафакту — перед Росією, до речі, стоїть та ж проблема. На щастя, лейбл «made
in USSR» під час відсутності в країні ринку, носить політичне забарвлення,
так що залишається шанс переловити «піратів» без зайвого розголосу.
Джерело: «Китай обурений лейблом «Not
made in China»»
корисний матеріал? Натисніть:
|