Спроба французької компанії одержати авторські права на запах свіжої полуниці
закінчилася провалом. Використати аромат цієї ягоди паризька фірма Eden Sarl
мала намір при виготовленні мила, кремів для обличчя, канцелярських приналежностей,
шкіряних предметів й одягу.
Перша спроба Eden Sarl стати правовласником запаху полуниці була відхилена
агентством Євросоюзу по торговельних марках, тому компанія звернулася в суд
нижчестоящої інстанції, повідомляє BBC News. Але суд ухвалив, що полуниця не
має єдиного запаху, і, отже, права реєструвати не на що. Представники Eden Sarl
не згодні з таким рішенням і стверджують, що хоча полуниця може виглядати по-різному
й мати різний смак, її запах завжди однаковий. Саме тому аромат може бути захищений
авторським правом. Суд же опирався на думку фахівців з ароматів, які впевнені,
що в дійсності полуниця має п’ять різних запахів.
Прагнення компанії заволодіти копірайтом на полуничний аромат цілком з’ясовний — цей запах добре відомий споживачам і знаний кожному з дитинства, тому може
бути дуже діючим маркетинговим інструментом для залучення покупців. І хоча суд
виніс постанову не на користь Eden Sarl, у всіх бажаючих ще залишаються шанси
дістати права на який-небудь запах. Нюхова пам’ять — це, імовірно, сама надійна
пам’ять у людини, і, як сказано в судовому рішенні, всі виробники зацікавлені
у використанні нюхових відчуттів для ідентифікації своїх товарів.
Спроби стати правовласниками запахів здійснювалися фірмами й раніше. Так, агентство
ЄС по торговельних марках відхилило заявки на одержання авторського права на
аромати малини, лимона й ванілі. І лише одній нідерландській парфумерній компанії
вдалося домогтися свого й стати власником копірайта на запах свіжоскошеної трави.
Тепер голландці використають цей аромат при виготовленні тенісних м’ячів.
Джерело: Компьюлента
корисний матеріал? Натисніть:
|