На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У будь-якій цивілізованій країні права інтелектуальної власності повинні бути такими ж святими і непорушними, як і право приватної власності
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

«Союзплодоімпорт» одержав виключні права на бренд «Російська горілка»

2005-12-02

Як стало відомо Ъ, наприкінці минулого тижня глава Роспатента Борис Симонов затвердив рішення палати по патентних спорах Росії про визнання товарного знаку «Російська горілка» загальновідомим. Із проханням зробити це в палату ще на початку року звернулося федеральне казенне підприємство (ФКП) «Союзплодоімпорт». Учора глава ФКП Володимир Логинов заявив, що має намір використати новий статус знака «Російська горілка» у боротьбі проти групи SPI, що продає по усьому світі Stolychnaya Russian Vodka.

Документи про визнання знака «Російська горілка» загальновідомим Борис Симонов підписав у минулу п’ятницю. Своєю візою він затвердив рішення, прийняте палатою по патентних спорах ще на початку вересня цього року. Це рішення автоматично набуває чинності з моменту підписання й з кінця минулого тижня робить ФКП «Союзплодоімпорт» власником виключних прав на бренд.

Для визнання товарного знаку загальновідомим у Російській Федерації відповідний товар повинен випускатися тривалий час, більшість споживачів повинні знати його, відрізняти від продукції конкурентів, асоціювати з конкретним виробником, що продає цей товар. ФКП є власником товарного знаку «Російська горілка» на території Росії з 2002 року. Тому на території Росії ситуація з використанням цього знака після ухвалення рішення Роспатентом істотно не зміниться. У той же час у ФКП, що заперечує права на використання словосполучення Russian Vodka у групи SPI, з’являються теоретичні шанси позбавити SPI прав на бренд після вступу Росії у ВТО. За правилами ВТО її члени зобов’язані визнати права власників загальновідомих брендів.

У ФКП затверджують, що мають намір використати отримані права винятково з метою боротьби проти групи SPI Юрія Шефлера, що володіє правами на бренд Stolychnaya у більшості країн світу. «Це додатковий аргумент у нашій суперечці за марку,- говорить глава ’Союзплодоімпорта’ Володимир Логинов,- наступним нашим кроком стане визнання загальновідомої самої Stolychnaya». Думку пана Логинова підтверджують і фахівці з патентного права. «Як тільки Росія вступить у ВТО, по міждержавних договорах горілка SPI із загальновідомим брендом, що належить ФКП, буде зупинена прямо на митниці будь-якої держави-члена ВТО»,- говорить патентний повірний Вадим Усков.

В SPI до заяв «Союзплодоимпорта» віднеслися скептично. «Навіть після вступу у ВТО загальновідомої торговельна марка зізнається в кожній країні окремо,- говорить заступник голів ради директорів SPI Андрій Скурихин.- Якщо в чинність адміністративних важелів ФКП удалося одержати потрібне рішення, то в інших країнах це не пройде. У США ’Союзплодоімпорт’ ніколи горілку не продавав, і там його ніхто не знає».

Відзначимо, що рішення пана Симонова може відбитися не тільки на продукція SPI, але й на будь-якому виробнику, на етикетці якого буде нанесений напис «Російська горілка» або Russian Vodka. «Напис ’Російська горілка’ на етикетці є одним із суббрендів нарівні з назвою горілки,- говорить пан Усков,- а це вже вступає в протиріччя з торговельним знаком, що належить ФКП».

У самому ФКП із цього приводу заявляють, що, якщо напис нанесений невеликим шрифтом, порушенням їхніх прав це вважатися не буде. «’Російська горілка’ — це не тільки товарний знак, але й позначення місця походження товару,- уважає пан Логинов,- і переслідувати російських виробників за це ми не можемо».

Самі російські виробники горілок також уважають, що нічиїх прав не порушують. «Напис Russian Vodka на нашій пляшці підкреслює походження продукту,- говорить Стэн Кауфман, генеральний бренд-менеджер групи компаній ’Винексім’ (торговельні марки ’Путинка’, ’Гражданская оборона’),- це означає, що горілка наділена особливими властивостями, так само, як, наприклад, французький коньяк».

«Якщо хтось доведе, що я випускаю калмицьку горілку, то я зміню напис,- говорить глава ТПГ ’Кристал’ Сергій Зивенко,- а так нехай подають на мене в суд. Напис міняти не збираюся».


Коммерсантъ

корисний матеріал? Натисніть:




інші новини...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100