Як стало відомо Ъ, наприкінці минулого тижня глава Роспатента Борис Симонов
затвердив рішення палати по патентних спорах Росії про визнання товарного знаку
«Російська горілка» загальновідомим. Із проханням зробити це в палату
ще на початку року звернулося федеральне казенне підприємство (ФКП) «Союзплодоімпорт».
Учора глава ФКП Володимир Логинов заявив, що має намір використати новий статус
знака «Російська горілка» у боротьбі проти групи SPI, що продає по
усьому світі Stolychnaya Russian Vodka.
Документи про визнання знака «Російська горілка» загальновідомим
Борис Симонов підписав у минулу п’ятницю. Своєю візою він затвердив рішення,
прийняте палатою по патентних спорах ще на початку вересня цього року. Це рішення
автоматично набуває чинності з моменту підписання й з кінця минулого тижня робить
ФКП «Союзплодоімпорт» власником виключних прав на бренд.
Для визнання товарного знаку загальновідомим у Російській Федерації відповідний
товар повинен випускатися тривалий час, більшість споживачів повинні знати його,
відрізняти від продукції конкурентів, асоціювати з конкретним виробником, що
продає цей товар. ФКП є власником товарного знаку «Російська горілка»
на території Росії з 2002 року. Тому на території Росії ситуація з використанням
цього знака після ухвалення рішення Роспатентом істотно не зміниться. У той
же час у ФКП, що заперечує права на використання словосполучення Russian Vodka
у групи SPI, з’являються теоретичні шанси позбавити SPI прав на бренд після
вступу Росії у ВТО. За правилами ВТО її члени зобов’язані визнати права власників
загальновідомих брендів.
У ФКП затверджують, що мають намір використати отримані права винятково з метою
боротьби проти групи SPI Юрія Шефлера, що володіє правами на бренд Stolychnaya
у більшості країн світу. «Це додатковий аргумент у нашій суперечці за марку,-
говорить глава ’Союзплодоімпорта’ Володимир Логинов,- наступним нашим кроком
стане визнання загальновідомої самої Stolychnaya». Думку пана Логинова
підтверджують і фахівці з патентного права. «Як тільки Росія вступить у
ВТО, по міждержавних договорах горілка SPI із загальновідомим брендом, що належить
ФКП, буде зупинена прямо на митниці будь-якої держави-члена ВТО»,- говорить
патентний повірний Вадим Усков.
В SPI до заяв «Союзплодоимпорта» віднеслися скептично. «Навіть
після вступу у ВТО загальновідомої торговельна марка зізнається в кожній країні
окремо,- говорить заступник голів ради директорів SPI Андрій Скурихин.- Якщо
в чинність адміністративних важелів ФКП удалося одержати потрібне рішення, то
в інших країнах це не пройде. У США ’Союзплодоімпорт’ ніколи горілку не продавав,
і там його ніхто не знає».
Відзначимо, що рішення пана Симонова може відбитися не тільки на продукція
SPI, але й на будь-якому виробнику, на етикетці якого буде нанесений напис «Російська
горілка» або Russian Vodka. «Напис ’Російська горілка’ на етикетці
є одним із суббрендів нарівні з назвою горілки,- говорить пан Усков,- а це вже
вступає в протиріччя з торговельним знаком, що належить ФКП».
У самому ФКП із цього приводу заявляють, що, якщо напис нанесений невеликим
шрифтом, порушенням їхніх прав це вважатися не буде. «’Російська горілка’ — це не тільки товарний знак, але й позначення місця походження товару,- уважає
пан Логинов,- і переслідувати російських виробників за це ми не можемо».
Самі російські виробники горілок також уважають, що нічиїх прав не порушують.
«Напис Russian Vodka на нашій пляшці підкреслює походження продукту,- говорить
Стэн Кауфман, генеральний бренд-менеджер групи компаній ’Винексім’ (торговельні
марки ’Путинка’, ’Гражданская оборона’),- це означає, що горілка наділена особливими
властивостями, так само, як, наприклад, французький коньяк».
«Якщо хтось доведе, що я випускаю калмицьку горілку, то я зміню напис,-
говорить глава ТПГ ’Кристал’ Сергій Зивенко,- а так нехай подають на мене в
суд. Напис міняти не збираюся».
Коммерсантъ
корисний матеріал? Натисніть:
|