12.09.2005 Роспатент за заявкою ФКП «Союзплодоимпорт» визнав загальновідомими
два товарні знаки — «Радянське шампанське» й «Російська горілка».
Тепер у Росії не може бути зареєстрований жоден товарний знак, хоча б схожий
на ці. Однак з огляду на те, що випускати що-небудь під брендами «Союзплодоимпорта»
без його згоди вже не вирішує жодне місцеве підприємство, більше імовірно, що
ФКП більше цікавить очікуваний вступ Росії у ВТО: тоді загальновідомі бренди
автоматично одержать додатковий захист на світовому ринку.
Для визнання загальновідомим товарний знак, зокрема, повинен випускатися тривалий
час, споживач повинен знати його, відрізняти від продукції конкурентів, асоціювати
з конкретним виробником, що продає цей товар. Після визнання бренда загальновідомим
його реєстрація заборонена під схожими назвами по будь-яких товарних групах.
У Росії загальновідомими визнані такі товарні знаки, як Coca-Cola, «Вісті»,
«Здоров’я» й ін. Формально ні «Російська горілка», ні «Радянське
шампанське» повністю вимогам по реєстрації не відповідали. Наприклад, тільки
в Росії в цей час «Радянське» випускають близько 40 шампанських комбінатів.
При цьому саме ФКП випуском не займається. Тому асоціювати шампанське з конкретним
виробником споживачеві дуже складно. Виробництво «Російської горілки»
у Росії взагалі зараз припинено. Проте заявка «Союзплодоимпорта» учора
була схвалена. «Визнання загальновідомим дає нам додаткові переваги по
захисту наших брендів»,- заявив Ъ глави ФКП Володимир Логінов. За його
словами, найближчим часом Роспатент почне розглядати аналогічні заявки його
відомства по відомих горілочних марках «Столична» й «Московська».
З огляду на те, що право на території Росії на ці марки вже ніхто не заперечує,
фахівці з патентного права вважають, що в такий спосіб Володимир Логинов починає
масований наступ на численних виробників «Радянського шампанського»
у СНД. У той же час спроба зробити «Столичну» загальновідомою — черговий
етап у боротьбі ФКП із групою Юрія Шефлера SPI, що розпоряджається брендом Stolichnaya
у більшості країн світу. «Швидше за все, це артпідготовка перед вступом
Росії у ВТО,- уважає патентний повірений Вадим Усков.- Як тільки ми туди ввійдемо
(це повинно відбутися в середині 2006 року.-Ъ), всі загальновідомі й географічні
найменування, зареєстровані в Росії, придбають захист в усім світі». Цю
версію підтверджує й пан Логінов: «Це буде для нас серйозним аргументом
у боротьбі за наші марки як у СНД, так й у країнах далекого зарубіжжя».
Однак перспективи цієї боротьби оцінити досить складно. З одного боку, у деяких
країнах пострадянського простору ФКП вдається реалізовувати свої плани.
Наприклад, Азербайджан уже визнав марку Stolichnaya за ФКП. З іншого боку,
результат боротьби на найважливіших для реалізації Stolichnaya ринках Північної
Америки не настільки очевидний. «Для того щоб у США всерйоз розраховувати
на успіх, ФКП треба продавати товар, люди повинні знати, що це за організація,-
говорить заступник голови ради директорів SPI Андрій Скурихин.- А вони ніякого
відношення до горілки не мають».
КоммерсантЪ
корисний матеріал? Натисніть:
|