Американська мережа Starbucks змушена відкрити першу кав’ярню в Москві в приміщенні
посольства США, де не діють російські закони, оскільки права на цю марку в Росії
тримає ТОВ «Старбакс». Представник ТОВ Сергій Зуйков готовий поступитися
її американцям за $600 000. На допомогу покликала голову РСПП Аркадія Вольського,
котрий наскаржився на Сергія Зуйкова в прокуратуру.
На завтра в Арбітражному суді Москви запланований розгляд позову ТОВ «Старбакс»
до Роспатенту. Представник ТОВ «Старбакс» Сергій Зуйков вимагає визнати
незаконними дії патентного відомства по анулюванню товарного знаку Starbucks,
що належить ТОВ. Зуйков відомий суперечками навколо всесвітньо відомих брендів — наприклад, Audi довелося викупити в нього права на модель Diablo марки Lamborghini.
Як затверджує сам Зуйков, це обійшлося Audi не більш ніж в $15 000-20 000.
Американці знайшли підтримку в боротьбі із Зуйковим у голови РСПП і співголови
«Російсько-американського комерційного енергодіалога» Аркадія Вольського.
За словами Вольського, він звернувся до заступника генерального прокурора Олександра
Звягінцева із вказівкою на «несумлінні дії» Зуйкова у відношенні міжнародних
товарних знаків. «Наприкінці травня на нашій зустрічі міністр торгівлі
США Карлос Гутьерес підняв питання про захист інтелектуальної власності в Росії
й привів у приклад проблему компанії Starbucks», — розповідає Вольський.
За його словами, зверненню до прокуратури передувала зустріч представників РСПП
із Зуйковым, що попросив за відмову від боротьби за знак Starbucks $600 000.
Це підтвердив «Відомостям» і сам Зуйков, відмовившись пояснити, чим
обумовлена саме така сума. У липневому рейтингу 100 кращих брендів світу агентства
Interbrand Starbucks перебуває на 99-м місці з оцінкою вартості марки $2,576
млрд.
В американській корпорації не стали коментувати пропозиції Зуйкова. «Starbucks
Corp. є єдиним власником своїх марок у Росії», — говориться в офіційній
відповіді компанії «Відомостям» з посиланням на Хуліо Гутьєреса, президента
Starbucks по Європі, Близькому Сходу й Африці. За його словами, зараз кава Starbucks
продається в Росії лише в Renaissance Moscow Hotel у рамках глобальної угоди
компанії з Marriott International. Зуйков же не має претензій до закладу: «Вивіски
там ніде немає, а продаж кави й послуги кав’ярні — це різні речі».
В Starbucks у п’ятницю не змогли уточнити, чи родичі Карлос і Хуліо Гутьєреси.
У Міністерстві торгівлі США на запит «Відомостей» не відповіли.
Джерело, знайоме із планами компанії, розповло «Відомостям», що кав’ярня
Starbucks все-таки з’явиться в Росії — у будинку посольства США. «Кав’ярня
відкриється в жовтні, поки тільки для співробітників посольства. Договір про
наміри вже підписаний», — підтвердив співробітник посольства. У самій корпорації
цю інформацію залишили без коментарів. На території посольства діють закони
США, а російське законодавство, у тому числі в області товарних знаків, там
не діє.
Виконавчий директор організації виробників кави в Росії Олексій Поповичев уважає,
що Starbucks спізнилась із виходом на російський ринок, «пік росту якого
довівся на 2003 р.». По його даним, Starbucks продовжує вести переговори
з декількома мережами кав’ярень. Раніше американці обговорювали можливість співробітництва
з «Ростик’с» й «Кофе-Хауз», розповіли в цих компаніях.
Відомості
корисний матеріал? Натисніть:
|