Андрій Колодюк
Один із засновників відомої компанії «Юнітрейд» (входить до холдингу
«Авенчерс»), а також ініціатор створення і президент громадської організації — Фонд «Інформаційне cуспільство України» Андрій Колодюк:
«- Декларовану на найвищому державному рівні спрямованість на створення
великої кількості робочих місць для людей, які створюють чималу додану вартість,
але поза територією України, можна реалізувати, лише створивши аналогічні умови
в нашій країні. Але я не бачу, щоб хтось із тих, кому належало б про це думати
і працювати в цьому напрямі, проявляв розуміння цієї проблеми. У них в очах
можна прочитати лише одне: інтереси 2006 року. А стратегічних рішень у них немає.
Ані у РНБО, ані в Кабміні, ані в секретаріаті глави держави, і навіть у галузевих
міністерствах, скажімо, в Мінтрансзв’язку та Міносвіти й науки, які, здавалося
б, мали лобіювати ці питання. Принаймні мені як людині, яка займається цим досить
системно і стратегічно, вони не відомі. Останнім часом бізнес і громадськість
сектору високих та інформаційних технологій провели низку форумів і зустрічей
з участю представників нової влади, але дій з її боку поки що немає. Ми висунули
свої пропозиції не лише про те, що потрібно, а і як це зробити разом, однак
жодної реакції не було.»
«- Можливо, пасивність держави в цьому питанні зможуть компенсувати так
звані венчурні фонди, які звикли ризикувати, вкладаючи свої кошти? Чи є з їхнього
боку до цього якісь наміри?
- Раніше у світі до України ставилися досить насторожено, що було пов’язано
більшою мірою з політикою. Нині, здається, з’явився шанс. За попередньою інформацією,
один венчурний фонд DFJ NEXUS, з обсягом млн., вже приходить в Україну (влітку
ми про нього почуємо). Але все одно ми стоїмо лише на початку шляху. З одного
боку, люди згодні спільно з українськими інвесторами ризикнути та проінвестувати
[хай-тек] сектор, але з іншого, їх, як і раніше, багато що стримує. Один із
чинників — неприйняття закону України про інтелектуальну власність — ключового
акту в технологічному секторі, оскільки саме він є об’єктом інвестицій. А головне — якщо Україна сьогодні N1 за порушеннями прав інтелектуальної власності у світі — це певна інформація, яку беруть ло уваги всі інвестори, не лише технологічні.
Я сподіваюся, що проблему з прийняттям закону все ж таки буде вирішено. Але
є і низка інших законів, що стосуються високотехнологічної сфери (зокрема, закон
про технологічний трансфер), які, по суті, закріпляють правила гри в цьому секторі.»
«- Уряд ухвалив правильне рішення, відібравши у [технопарків] усі раніше
надані пільги?
- Це половинчасте рішення. На жаль, у нашій історії більше епізодів, коли йдеться
не про створення якихсь нових цінностей, а про з’ясування стосунків і що кому
належить. Вся наша енергія йде на з’ясування того, хто що вкрав або навіть просто
зробив неправильно, кому давати, а кому не давати пільги. Тобто вся енергія
спрямовується на те поле, в якому продукт не створює вартості. Забрали пільги.
Що далі? А наукової та інвестиційно-інноваційної політики як не було, так і
немає. Тим часом на сайтах будь-якої держустанови, відповідальної за ці проблеми
в цивілізованих країнах, з такою політикою можна ознайомитися і, зокрема, дізнатися,
кого сюди запрошують для співпраці. А в нас вирішили просто відібрати, не давши
можливості створити щось нове. Тим часом наш технологічний бізнес дуже сподівався,
що після революції нарешті почнуть займатися розвитком цього сектору й відповідним
розвитком країни. Бізнес запропонував свої рішення, запросив до обговорення
громадськість, але нічого не сталося, ми не отримали з боку влади відповідей
на свої пропозиції. Не вдаючись до дипломатії, скажу: зворотного зв’язку просто
немає. І це, повторюю, пов’язано з інтересами нової влади, обмеженими 2006 роком.»
корисний матеріал? Натисніть:
|