На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
На земній кулі зареєстровано більше 30 млн. торговельних марок (в Україні – понад 100 тис.) і це число зростає щороку майже на мільйон
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Рекомендації з окремих питань реєстрації в якості товарних знаків позначень, що відтворюють прізвища

2003-05-10
Ярослав Ващук


Спочатку приклади.

В 1997 році Роспатент видав Пугачовій А.Б. свідоцтво на товарний знак «Філіп Кіркоров». Знак зареєстровано на 10 класів товарів і послуг, а саме: сірники, бані, зоопарки, нафтові родовища, похоронні бюро та ін. Примадонна, до речі свій бренд «Ала Пугачова» зареєструвала ще в далекому 1990 році, пояснює цей дивний перелік так: «Ми просто застрахували ім’я від злодіїв, адже без свідоцтва, що надає виключні права на користуванням зареєстрованим словом, ним можуть назвати і газонокосарку...»

Ще в 2001 році Віктор Андрійович Ющенко подав у Державний департамент інтелектуальної власності заявку на реєстрацію знаків «для товарів і послуг»: «Блок Ющенко», «Ющенко», «Віктор Ющенко», «В. Ющенко».

Держдепартаментом видані свідоцтва за №№12698, 11426, 11226 на знаки для товарів і послуг:”Александр”, “Натали”, “Дядюшка Андре”...

Отже, будь-який громадянин може зареєструвати своє ім’я, прізвище, по батькові й образ (портрет) як торгову марку в тому випадку, якщо вони (виключне право) не належать уже комусь. У противному випадку потрібно дістати згоду того, хто «зареєструвався» першим або, якщо цією людиною виявиться яка-небудь відома. Так сказано в Законі «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг». Якщо ж ваші паспортні дані ідентичні, то це «трагічний збіг» і вам у житті просто мало-мало не повезло: вас не зареєструють як власника (і ваш бізнес, типу «Кучма і Ко» чи «Гнатюк. Лтд», власне кажучи, теж). Згідно з законом не реєструються як знаки позначення які відтворюють прізвища, імена, псевдоніми та похідні від них, портрети і факсиміле відомих в Україні осіб без їх згоди і які не мають розрізняльної здатності, або якщо ці позначення є надбанням історії і культури держави (наприклад, позначення «Тарас Шевченко»).

Не можна зареєструвати прізвище на українській чи якій-небудь іншій мові, наприклад англійській, німецькій, французькій, іспанській, італійській тотожне описовому позначенню, загальноприйнятому чи символу, чи терміну, чи якому-небудь іншому позначенню, реєстрація якого у відношенні яких-небудь визначених товарів і/чи послуг не припустима (наприклад, Учитель, Сухий, Гончар, Wood, Smith).

Реєстрація прізвищ, що відтворюють інші прізвища, псевдоніми (далі — прізвища) як товарні знаки може бути зроблена, якщо позначення, що складається з прізвища чи включає прізвище, має розпізнавальну здатність і не здатно ввести в оману споживача щодо виробника.

Заявленому на реєстрацію як товарний знак позначенню, що відтворює прізвище, може бути надана правова охорона в тому випадку, якщо воно є не тільки ім’ям власним, але і має смислове словникове значення, що відповідно до чинного законодавства не може бути на перешкоді для реєстрації у відношенні заявлених товарів і послуг. Наприклад, може бути надана правова охорона прізвищу «Муха», заявленому у відношенні товару «музичні інструменти», прізвища «Перекотиполе», заявленому у відношенні послуг по організації подорожей, прізвища «Потайливий», заявленому у відношенні адвокатських послуг.

Якщо позначення є тільки прізвищем і не має іншого значення, розкритого в словниках, довідниках, енциклопедіях, і т.д., то можна зробити висновок про те, що прізвище не має розпізнавальну здатність. Такий висновок варто визнати тим більше переконливим, чим більш розповсюдженим є заявлене на реєстрацію прізвище. При цьому висновок про відсутність розпізнавальної здатності не може залежати від того, що прізвище зазначене в множині, наприклад «Гончарі» чи в якому-небудь відмінку з прикметником, наприклад, «Від Петренка».

Прізвищу, як правило надають правову охорону, якщо представлені заявником матеріали підтверджують те, що заявлене прізвище сприймалося споживачем як позначення товарів виробника, а не прізвище, до дати подачі заявки. Такі підтвердження можуть бути прийняті до уваги в як результати опитувань споживачів, письмові заяви фахівців, дані про обсяги продажів, реклама і т.д., що демонструють те, що споживач сприймає заявлене позначення як позначення товарів виробника, а не прізвище.

У випадках, коли прізвище з’єднується в позначенні з іншими елементами, необхідно оцінити її смислове і просторове положення в позначенні (займає воно домінуюче чи не домінуюче положення) і розпізнавальну здатність позначення в цілому. При цьому варто враховувати, що включення в позначення поряд із прізвищем імені підсилює розпізнавальну здатність позначення.

Позначенню, що включає прізвище, тим більше ймовірно може бути надана правова охорона, чим оригінальніший елемент, що знаходиться в комбінації з нею. Просте додавання вказівки товарів і/чи послуг, у відношенні яких запрошується реєстрація товарного знаку, навряд чи може служити обставиною, що збільшує розпізнавальну здатність прізвища. Образотворчий же елемент або опис товарів в оригінальній графічній манері можуть підсилити розпізнавальну здатність позначення, зменшуючи вплив прізвища.

Заявленому позначенню, що включає прізвище, може бути надана правова охорона в тому випадку, якщо додатковий елемент може бути зареєстрований як товарний знак самостійно і є домінуючим елементом позначення.

Заявленому позначенню може бути надана правова охорона, якщо воно являє собою неправильно написане прізвище, у тому випадку, якщо неправильно написане має смисловогое словникове значення, що може бути зареєстроване відповідно до чинного законодавства як товарний знак у відношенні заявлених товарів.

У випадку, якщо прізвище, що не має смислового словникового значення, складає частину позначення, і заявником не представлені матеріали, що підтверджують те, що прізвище сприймається споживачем як позначення товарів виробника, реєстрація позначень можуть бути зроблені з указівкою прізвище як неохоронюваний елемент.

джерело: Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100