Наталя ДОРОШЕНКО
Якщо ви знаєте, як зробити свою роботу краще, заробити для компанії більше
грошей або просто оптимізувати розміщення меблів в офісі, то варто піти до керівника
і розповісти йому про це. Головне — зробити так, щоб і бос перейнявся вашим
ентузіазмом.
«Якщо співробітник усе-таки наважився поговорити з босом і знайшов таку
можливість, то він повинний врахувати два принципових моменти, — говорить глава
Асоціації організаційних психологів Людмила Карамушка. — По-перше, ідея повинна
бути пророблена по змісту; по-друге, вона повинна бути викладена з урахуванням
особистісних особливостей боса».
Кращий варіант представлення ідеї — це міні-бізнес-план на одній сторінці,
не більше. Бос готовий витратити на перше ознайомлення з текстом не більш 10
секунд, і якщо відразу не побачить у тексті змісту, то переконати його потім
буде складно. План повинний бути конкретним, чітким, зрозумілим і лаконічним.
Як у будь-якому бізнес-плані починати презентацію краще з резюме. Необхідно
сказати про те, що нововведення дасть безпосередньо відділові (новий напрямок,
нові інтереси, продукт, технології), чим воно буде привабливо для організації,
і, по можливості, позначити, що воно дасть персонально керівникові. Необов’язково
у фінансовому контексті, хоча і це важливо. Щоб викликати інтерес керівника
до своєї проблеми, психологи радять визначити його потреби і мотивацію. Співробітник
повинний проаналізувати, що важливо для його боса: прибуток або визнання підлеглих,
одержання зворотного зв’язку на рівні всієї організації або самореалізація.
На цьому і варто зробити акцент. При цьому, щоправда, варто пам’ятати, що кінцевою
метою є не підлабузництво, а інтерес керівника.
Другий, не менш важливий момент для успіху ідеї — знайти правильний підхід
до свого керівника. «Як відомо, тільки 7% інформації передається вербальним
шляхом, інше — за допомогою немовних каналів, тобто усе залежить від способу
подачі інформації, — говорить Людмила Карамушка. — Оформлення ідеї залежить
від індивідуальних особливостей боса. Для початку варто визначити тип керівника:
реалізатор, аналітик або керівник, орієнтований на співробітників».
Для реалізуючого типу керівника надзвичайно важлива раціональна оцінка можливості
здійснення проекту і її фінансова вигода. Керівник аналітичного типу, наприклад
фінансовий директор, воліє бачити точні економічні розрахунки і чіткий економічний
результат. Розповідати йому про те, як добре буде людям, даремно. А третьої
категорії керівників буде нецікаво дивитися розрахунки коефіцієнтів — для нього
важливіше, яку вигоду одержать співробітники і клієнти компанії в результаті
реалізації ідеї.
джерело:
«Власть денег», N12, 2005
корисний матеріал? Натисніть:
|