На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Патентний повірений на безоплатній основі надає консультації
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Секрет багатства золотого мільярда

2005-03-03
М.Кудрявцев, С.Міронін, Р.Скоринін

Сучасна західна цивілізація побудована на технологічній гонці і постійному створенні додаткового продукту. Однак країни Золотого мільярда подають урок того, як правильно розпорядитися додатковим продуктом. Насамперед, ці країни створюють у себе такі умови, щоб випереджальний розвиток технології йшов саме в них і ніде більше.

У ЗМ робиться та частина роботи, що базується на основі накопичених знань, умінні й особливих трудових навичках. З усіх технологічних стадій виділяють ті, котрі можуть бути виконані некваліфікованими працівниками на спеціальному устаткуванні. Саме ці стадії виробництва в першу чергу передаються в країни Третього світу. Тим самим, досягаються кілька цілей: найбільш кваліфікована робота як і раніше виконується в країні-інвесторі технології, країна-виробник змушена здобувати в країни-інвестора спеціальне устаткування навіть для некваліфікованої праці. А от фахівців високої кваліфікації і вчених з інших країн, що могли б самі розробити ефективні прийоми виробництва, ЗМ переманює шляхом пропозиції більшої зарплати і високого рівня життя. Конкуренція за інвестиції зберігає низький рівень зарплат у країнах Третього світу. Експорт капіталу розвинутими країнами не веде до втрати інтелектуальної ренти, тому що немає експорту всієї технологічної піраміди, права власності не губляться. Крім того, розміри технологічної піраміди в сучасному складному виробництві служать природним обмежником для передачі технології в повному обсязі.

Іншим напрямком діяльності державної влади в країнах ЗМ є допомога своїм фірмам у надуванні мнимої корисності товарів власних виробників у компрадорської еліти країн-споживачів і, відповідно, підтримка компрадорської еліти як основного покупця престижних товарів ЗМ. Утилітарна функція компрадорської еліти зводиться, зокрема, до покупки товарів країн ЗМ і перекачуванню в країни ЗМ тих коштів, що у противному випадку могли б піти на розвиток їхніх власних країн. Створюються всі умови, щоб компрадорська еліта витрачала зайві гроші саме в країнах ЗМ. Крім того, споживчі товари, експортовані з країн ЗМ у країни Третього Світу, впроваджуються в масову свідомість шляхом культурної експансії.

Для того щоб постійно одержувати додатковий продукт, товари, що конкурують на основі зробленої конкуренції, знімаються з виробництва, а на ринок викидаються нові товари дійсної або мнимої підвищеної корисності. Знімається з виробництва дешевий товар, а заміщається новим, дорогим, що мвстить інтелектуальну ренту. Товари зі ЗМ дорогі, але дають більший додатковий продукт (нехай і часом заснований на мнимій корисності), тому вигідні в цілому і споживачам (принаймні, вони самі так думають). Додатковий продукт часто створюється за допомогою заміни упакування на продовольчих товарах: сама шоколадка залишилося тією ж, але от упакування стало іншим, більш дешевим у виготовленні і більш приємним в користуванні, особливо для багатого покупця в країні Третього Світу. Ціль усіх цих «удосконалень» — мати підставу підвищити ціну, сказати про нову підвищену корисність, змусити купити нову модель. Ціль заміни упакування, зміни розмірів — підвищити ціну, одержати підстави для реклами, для впровадження поняття підвищеної корисності, якщо в товар уже не можна привнести «реальний» додатковий продукт.

Діяльність транснаціональних корпорацій теж, у кінцевому рахунку, побудована так, щоб залишати основні доходи в країнах ЗМ. У межах однієї і тієї ж корпорації найбільш дорогі (за ціною, а не по трудомісткості) роботи зосереджуються в країні ЗМ. Часто кінцева зборка або нанесення мітки фірми провадиться в метрополії. Приміром, зборка електронних мікроскопів Морганьї ведеться в Брно (Чехія), а кінцеве упакування провадиться і ставиться клеймо у фірмі FEI у Голландії, куди вони усі перевозяться. Там же встановлюється комп’ютерне забезпечення. Ціна, що включає додатковий продукт, залишається вся в Голландії, чеським працівникам виплачується відносно низька зарплата (хоча і вище тієї, котру вони одержували б зовсім без співробітництва). Продається товар також від імені фірми FEI з метрополії. При цьому витягається прибуток, тому що корисність товару завищена внаслідок репутації фірми. Тому майже всі гроші за додатковий продукт залишаються в Голландії.

корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100