Ірина БУРЛАКОВА
Сьогодні виграє той, у кого кожне рішення — на рівні винаходу. Саме така
здатність дозволяє не мати конкурентів. Адже сильне рішення відрізняється такою
рідкою якістю, як самореалізація, тобто при його реалізації не потрібно переборювати
труднощі й опір. Але щоб використовувати це могутнє джерело, потрібно насамперед
відкинути всі стереотипи і змінити філософію підходу до бізнесу.
Так звичайно людина впевнена в собі, поки усе йде добре. Але як тільки починаються
проблеми — впевненість пропадає. Таким чином, впевненість, заснована на успіху,
у той момент, коли вона більше всього потрібна — у момент невдачі — часто підводить.
Треба розірвати замкнуте коло «успіх — впевненість — великий успіх — велика
впевненість і т.д. Починати потрібно з впевненості, а не з успіху, тому
що впевненість для успіху необхідна, а успіх для впевненості — ні.
Люди з бізнесовою жилкою є «жертвами» маркетингу. Маркетологи,
вивчивши ринок, наприклад, говорять: саме вигідне — продавати те-то і те-то.
Допустимо, курячі стегенця. Не важливо, що ви ненавидите їх з дитинства й у
вас алергія від одного їхнього виду. Зате якщо продавати саме їх, гарантований
величезний прибуток. Виходить, що ви змушені «наступити на горло власній
пісні». І важливо вирішити для себе: а чи варто це робити? Адже краще займатися
«своєю справою», а не просто бізнесом.
Метою бізнесу є одержання доходу, витяг прибутку. А «своя справа» — наступний етап, коли ти робиш те, у чому реалізуєш себе. Тобто те, коли гроші
перестають бути пріоритетом. Тому що коли займаєшся своєю справою, не відчуваєш
ні депресії, ні втоми. Тому на перший погляд програшний варіант — робити те,
що хочеться, а не те, що приносить більше прибутку, — програшний тільки тактично.
А стратегічно він навпаки — виграшний.
Варто переглянути відношення і до трудоголикам. Трудоголик насправді неефективна
людина. Зайнятістю на роботі людин часто користується, щоб виправдатися
перед співробітниками, родиною, перед самим собою нарешті. Але це помилкове
виправдання. Помилкова працьовитість. Насправді трудоголики — ледарі. Вони не
хочуть робити невелику кількість по-справжньому важкої, дійсно ефективної роботи,
а, навпаки, воліють проробляти велику кількість тупої і звичної. Завжди можна
побачити трудоголика, що з ранку до вечора телефонує, проводить ділові зустрічі,
складає і розсилає папери. При цьому роками не одержує пристойних результатів,
ні на хвилину не задумуючись над тим, чому ж та або інша його дія не спрацьовує.
Щоб особиста ефективність вплинула на ефективність бізнесу, треба, по-перше,
займатися тільки тим, що вам хочеться робити. По-друге, займатися тільки тим,
що є пріоритетом N 1. І по-третє, мати довгострокову особисту стратегію років
на 30 уперед. Це загальновідомі поради. Але 99% людей їх не виконують.
джерело:
«Компаньон», N7, 2005
корисний матеріал? Натисніть:
|