Ярослав Ващук
Сьогодні багато хто розуміють значення товарного знаку, особливо в сфері виробництва продуктів харчування.
Товарний знак — частина фірмового стилю, функції якого знають практично всі,
що займаються виробництвом і продажем (пропозицією) товарів і послуг. Однак
він дає ще деякі додаткові переваги.
У сприйнятті споживача наявність знака — гарантія досить високої якості. Зареєстрований
товарний знак захищає від несумлінної конкуренції. Красивий, візуально привабливий
знак підвищує естетичну цінність товару.
Можуть виникнути наступні неприємності, пов’язані з використанням незареєстрованного
товарного знаку:
поява несумлінних конкурентів, що використовують ваш знак, що позначають ним
неякісну продукцію;
злодійство дизайну упакування, фірмового позначення (такий несумлінний конкурент
цілком може зареєструвати незахищений знак на себе);
заміна товарного знаку, що тяне за собою матеріальні втрати через втрату імені,
іміджу;
відшкодування збитків власникові товарного знаку.
Тому, з комерційної точки зору, вигідно якомога раніше розробити для себе товарний
знак і зареєструвати його.
Значимість товарного знаку зростає зі збільшенням числа конкурентів. Якщо монополістові
може знадобитися у визначеній ситуації тільки знак — «захисник», то
фірмі, що діє в умовах конкуренції, необхідний і знак-«гарант», і
знак-«рекламіст». Тому важливо створити і зареєструвати не просто
товарний знак, а бренд.
Сьогодні усі створюють бренди. За прикладами далеко ходити не треба: «J7«,
«Петр 1», «Довгань», «Президентский», «Балтика»,
«Святой источник», «Тридцать три коровы», «Домик в
деревне»… Тема брендів одна з найбільш актуальних на сучасному ринку. Створення
бренду — оптимальне рішення для виходу товару і фірми на ринок, у т.ч. на світовий.
Більшість загальносвітових брендів мають багаторічну історію (наприклад, Кока-Кола — з 1893р.), деякі сформувалися за досить короткий термін у результаті широкої
маркетингової компанії.
Бренд — сукупність матеріальних і нематеріальних категорій, що формують сприятливе
враження в споживача і бажання придбати товар серед безлічі інших аналогічних.
Тобто бренд — це марка, що споживачі впізнають по дизайні і назві. Сьогодні
це більш широке і правильне в економічному змісті поняття, ніж товарний знак.
Щоб Ваш товарний знак став брендом і не був загублений, необхідно насамперед
зареєструвати його. Звичайно підприємства-виробники і фірми, що займаються наданням
послуг, реєструють за собою кілька об’єктів промислової власності:
I. Як товарні знаки можуть захищатися
найменування підприємства;
найменування різних видів продукції;
дизайн етикеток і колер’єток;
малюнки на кришках і пробках;
самі пробки оригінальної форми;
дизайн і форма оригінального упакування, у тому числі пляшки і коробки, що
супроводжують продукти.
II. Як промисловий зразок реєструються
зовнішній вигляд пляшок, банок і т.д.;
оригінальне колірне рішення, що визначає зовнішній вигляд упакування;
оригінальне конструкторське рішення композиції (наприклад, подарункового набору).
III. Патенти на винаходи і свідчення на корисні моделі можуть захищати
склад, спосіб або технології виробництва.
Актуальний для фірм, що займаються виробництвом або надають послуги, питання
укладання договорів на використання товарних знаків іншої компанії (ліцензійних
договорів) і договорів про поступку товарного знаку, що підлягають реєстрації
в Патентному відомстві України.
Подати заявку на реєстрацію представник фірми може як самостійно, так і через
патентного повіреного. Звертання до професіонала доцільно: він знає стандартні
вимоги, що пред’являє Патентне відомство до знака, може відітнути явно «непрохідні»
варіанти і більш якісно підготувати заявку. Крім того, за замовленням клієнта
патентний повірений може провести попередній пошук. І якщо в ході пошуку з’ясується,
що «подібний» знак вже існує, то клієнт буде сповіщений про це, що
дозволить заощадити час, що пішов би на відмовлення і повторення процедури реєстрації.
джерело:
Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:
|