На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У наступних світових війнах буде розвертатися боротьба за інтелектуальну власність, а не за нафту
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Комерціалізація українського інтелекту

2003-04-20
Ганна ГОНЧАР

З появою першого в Україні Центру з комерціалізації технологій у вітчизняних вчених з’явилась можливість продавати продукти своєї інтелектуальної праці, а не інтелект. Мета Центру — реалізація інноваційного потенціалу українських науково-технічних розробок шляхом підтримки та просування на міжнародний ринок вітчизняних технологій та їх комерціалізації. Партнерами по його створенню виступили українська венчурна компанія Aventures та американська PHLburg Technologies — компанія, що займається трансфером наукомістких технологій.

Aventures — перша в Україні венчурна компанія, що спеціалізується на інвестиціях і управлінському консалтингу в секторі ТМТ (телекомунікації, медіа і технології). Вона має восьмирічну історію успішного фінансування проектів. Місією компанії є сприяння найбільш повному розкриттю потенціалу українського ринку високих технологій на внутрішньому і міжнародному ринках.

PHLburg Technologies — всесвітньо відома компанія з комерціалізації технологій. Вона є представником таких транснаціональних компаній, як Motorola, The Gillette Company, Procter&Gamble, Revlon та інших. Компанія займається пошуком нових технологій і передових наукових центрів, які могли б задовольнити конкретні потреби замовників.

Комерціалізація технологій — процес реалізації науково-технічних розробок, результатом якого повинні стати придбання і практичне впровадження технології замовником (промислова компанія), а також отримання гонорару розробником технології (вчені, науково-дослідні інститути, університети, приватні фірми).

Комерціалізація технологій має три основні стадії:

- замовник передає Центру з комерціалізації замовлення на конкретну технологію з її описом. Пошук технології на ринку;

- Центр допомагає розробнику в підготовці детального опису технології. Здійснюється патентування, якщо це необхідно;

- трансфер технології (продаж розробником прав на використання технології замовнику). Докладний опис технології, надання конструкторської документації. Якщо необхідно, проводиться спільна науково-дослідна робота по доведенню технології до вимоги замовника.

У рамках підписаної угоди про створення Україно-Американського Центру з комерціалізації технологій Aventures сприятиме пошуку ефективних технологій, перспективних для використання міжнародними корпораціями. Зі свого боку, PHLburg Technologies сприятиме встановленню партнерства з іноземними промисловими корпораціями.

Центр працюватиме за технологією market pull -доробка і просування наукомістких розробок, орієнтуючись на конкретні завдання замовників. За словами директора Центру Сергія Покровського, це американська модель реалізації технологій, адаптована до умов країн СНД, яка добре зарекомендувала себе у проектах з Росією. Вона дозволяє відшукати потрібну технологію і доопрацювати її, знаючи напевне вимоги покупця, а отже, знижуючи відсоток «неліквідних» проектів. Центр співпрацюватиме з багатьма країнами, не обмежуючись зв’язками з Америкою. Хоча інтереси Центру досить широкі, але все ж пріоритетними технологіями сьогодні є розробки в сфері медицини, екології, інформаційних технологій. Відмітною рисою Україно-Американського Центру з комерціалізації технологій є те, що він не вимагає попередньої оплати своїх послуг аж до практичного впровадження розробки.

На думку партнера Центру, президента Aventures Андрія Колодюка, завдяки діяльності Центру розробники технологій можуть перевірити конкурентоспроможність своїх продуктів на західних ринках, впровадити їх, а також отримати інвестиції для майбутніх розробок. Центр буде сприяти тим науковим інститутам, які дійсно намагаються просувати свої розробки.

Американський партнер Центру, президент компанії PHLburg Technologies Нейл Годік запевняє, що аналогічний досвід роботи з технологіями в Росії дає уяву про труднощі і ризики даного бізнесу, пов’язані в першу чергу з відсутністю механізмів захисту інтелектуальної власності і авторських прав, а також недостатньою підготовкою вчених до умов конкурентного ринку. Незважаючи на це, Годік вірить в успіх, який принесе розробникам, їх інститутам, університетам і приватним фірмам ліцензійні гонорари і надасть виробничі можливості промисловим підприємствам, які переживають стагнацію.

Країна, яка бере участь у розвитку інноваційної інфраструктури, має багато переваг. Це в першу чергу розвиток і реалізація наукового потенціалу та забезпечення наукового прогресу, підвищення її інвестиційного і експортного потенціалу. Крім того, країна отримує прибуток від участі у венчурних фондах, повертає вкладені інвестиції у вигляді податків, а головне — значно модернізує свою економіку.

Безумовно, якщо діяльність Центру в Україні буде успішною, науково-дослідні інститути отримуватимуть кошти на розвиток нових технологій, успішно розвиватимуть на ділі свій науковий потенціал. Україна матиме нагоду встановити відносини зі стратегічними партнерами та інвесторами, а отже, ввійти в глобальний науковий світ.

Центр має вже більш як 30 замовлень на технології від великих західних компаній, включаючи фармацевтичні, по виробництву автомобілів, товарів широкого споживання, телекомунікаційного обладнання. В Україні в 2003 році діятиме сім філій цього Центру.

джерело: «Діловий вісник» № 03(106), 2003
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100