Марина ТОМКО
У класичному розумінні логотип — це якийсь графічний образ, що дозволяє відрізняти
товари і послуги, але в сучасному світі його значення значно розширилося. Основою
логотипів сучасних компаній найчастіше є геометрична фігура.
Прості геометричні форми сприймаються простіше і швидше в порівнянні зі складними.
Якщо основою товарного знаку є коло, то це свідчення того, що компанія
стабільна, консервативна, стійка, дотримує класичних принципів ведення бізнесу,
не завжди здатна швидко додержуватися останніх тенденцій, та й не прагне до
цього. Ідеальна замкнута лінія кола на емблемі компанії свідчить про концентрації
енергії усередині самої компанії, її закритості від партнерів і конкурентів.
Цікавим є той факт, що досить багато всесвітньо відомих компаній мають в основі
свого логотипа коло — BMW, Mersedes-Benz, Audi, Opel, Chanel, Pepsi, Martini.
Серед торговельних марок і логотипів, що стали відомими на пострадянському й
усередині українського простору, можна назвати Арарат, Олімп, Правекс, Промінвестбанк
і ін.
Квадрат в основі логотипа компанії свідчить про простоту і справедливість
поводження компанії на ринку, сполученні сучасних і класичних методів керування
і виробництва, про настрій на співробітництво з клієнтами і партнерами.
Трикутник в основі логотипа компанії свідчить про енергію, життєву силу
й агресивний настрій. Компанія схильна до швидкого розвитку й успіху на ринку
в сполученні з високим ступенем ризику. Найчастіше трикутник виступає символом
швидкого розвитку, недовгого лідируючого положення на ринку і такого ж швидкого
руйнування компанії.
Еліпс символізує зниження і сходження, інволюцію й еволюцію. Компанія,
що в основу свого логотипа укладає еліпс, схильна до хвилеподібного розвитку:
періоди лідируючого положення на ринку змінюються нетривалим застоєм з метою
акумуляції енергії для нових перемог. Еліпс в основі логотипа мають такі торговельні
марки, як Borjomi, Роксолана, Баланс.
Прямокутник із усіх геометричних форм є найбільш раціональною, надійною
і правильною фігурою, що символізує поступовий розвиток і стабільне, міцне положення
на ринку. Такі торговельні марки, як Brocard, Borjomi, Martini, Candino і ін.
уклали в основу своїх логотипів прямокутник, вони уособлюють класику, надійність
і визнання з боку партнерів і клієнтів.
Правильний п’ятикутник у виді зірки — символ вічності, всесвіт, досконалості,
удачі, благополуччя, високого положення в суспільстві.
Нерідко на емблемі організації можна побачити щит. Як правило, до використання
такого символу прибігають ті або інші силові й охоронні структури. Семантика
зрозуміла: основні функції організації — захист, охорона, демонстрація військової
сили і могутності.
Якщо організація в центр свого логотипа поміщає хрест, один із самих
древніх символів, то тим самим вона демонструє духовний аспект діяльності, сходження
духу, прагнення до вічності. Як правило, такий символ використовують релігійні
або благодійні організації.
джерело:
«OFFSHORE journal», N7-8, 2004
корисний матеріал? Натисніть:
|