На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
В Україні на 01.10.2013 (з 1992 р.) зареєстровано 394423 охоронних документів на ОПВ, із них патентів: 108167 на винаходи, 83871 на корисні моделі, 25522 на промзразки, 176805 свідоцтв на знаки для товарів і послуг, 13 свідоцтв на топографії ІМС, 20 реєстрацій КЗПТ та 25 свідоцтв на право на використання зареєстрованих КЗПТ
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Телевізійна передача «Абордаж»

2004-06-25
М. Перетятко автор сценарію, ведучий, Ю. Панін — режисер, оператор

Зазначена передача повинна стати однією з серій просвітницького проекту про інтелектуальну власність і піратство. Випуск, поданий на конкурс, присвячений темі, через яку вся Україна дізналася про слово сполучення «інтелектуальна власність», а саме лазерним дискам.

У 20-ти хвилинний ролик вміщено інформації, яку можна було б при бажанні розтягнути і на кілька годин. Автори передачі дивляться на диск глибше, і не тільки в буквальному сенсі, аналізуючи його структуру та технологію виробництва. Дослідження включає, крім опису історії із запровадженням торговельних санкцій США проти України, аналіз ринку носіїв інформації, інтерв’ю з директором найбільшого заводу з виробництва дисків в Україні, представниками компаній, що заробляють на торгівлі музичними, відео- та комп’ютерними дисками, репортаж зі столичної «Петрівки», де перевірка ліцензійності продукції відбувається на очах у шокованих продавців, інтерв’ю у самих продавців, покупців, просто перехожих.

Автори у своєму дослідженні заходять навіть далі. Вони аналізують, чи можуть пірати скласти серйозну конкуренцію заводам з виробництва дисків за допомогою альтернативних потужностей — багатоприводних дублікаторів. Один такий пристрій дозволяє «випалювати» десятки дисків за годину.

Враховуючи те, що «Абордаж» задуманий як просвітницький проект, у ньому значну увагу приділено роз’ясненню суспільної шкоди від порушень прав інтелектуальної власності; різницю між оригінальним (ліцензійним) продуктом і його підробками; механізми функціонування цивілізованого ринку авторського права і суміжних прав.

«Виробництво дисків — це верхівка айсберга. Під водою ховається запис творів, розрутка виконавців, багато зусиль і коштів» — розповідає в інтерв’ю журналістові «Абордаж» лідер гурту «Таліта Кум», за сумісництвом керівник однієї з вітчизняних рекордингових компаній Юля Міщенко.

У насиченій інформацією передачі глядачеві дається змога відпочити і сприйняти сказане ще раз, але вже з іронією — кожні 3-4 хвилини сюжети вдало розбиваються вставками-цитатами з мультфільму «Острів скарбів», що надає серйозному змістові легкою для сприйняття форми.

Використання цитат з мультфільму зумовлено і структурою цільової аудиторії, яка включає в себе і юних глядачів (кінцевих споживачів дисків, які прагнуть уникнути придбання низькоякісних, контрафактних дисків (вікова група 16+);

Окремої уваги заслуговує високоякісна графіка, яка дозволяє сприйняти дуже багато інформації за мінімальний відрізок часу, та й в цілому візуальна частина передачі. Один з членів журі так і вигукнув «Оце — журналістика!» Нерідко таке почуєш саме на адресу оператора. Але про це писати складно — це треба дивитися.

Повне і різнобічне охоплення актуальної проблеми, з десяток різних джерел інформації, та яскраве оформлення — те, що зробило передачу про лазерні диски — медіум нового покоління — переможцем конкурсу.

З концепції
просвітницького проекту «Абордаж»

«Абордаж»- перший в Україні просвітницький проект про інтелектуальну власність (ІВ) і піратство, розрахований на масову аудиторію. Це — розповіді про ринок ІВ з коментарями популярних авторів, виконавців, учених, винахідників, авторитетних експертів, представників підприємств-правовласників, користувачів та кінцевих споживачів, що подаються у легкій, доступній широкому загалу формі.

«Абордаж» = преса + телебачення: це серія з 10-15 десятихвилинних передач на всеукраїнському телебаченні або в більшості регіонів країни, що супроводжуються статтями-анонсами у пресі.

Чому «Абордаж»? Це — відповідь держави, легального ринку і споживачів масованій атаці піратів.

«Абордаж» роз’яснює:

-суспільну шкоду від порушень прав ІВ;
-різницю між оригінальним (ліцензійним) продуктом і його підробками;
-механізми функціонування цивілізованого ринку ІВ.

«Абордаж» сприяє:

-створенню підґрунтя для розвитку цивілізованого ринку об’єктів ІВ.
-зменшенню кількості правопорушень у сфері ІВ;

Цільова аудиторія

-кінцеві споживачі товарів та послуг, які прагнуть уникнути придбання низькоякісних, контрафактних, підроблених товарів (вікова група 16+);
-потенційні чи фактичні наймані працівники підприємств (18+) та підприємці (25+), що здійснюють комерційне використання об’єктів ІВ, які з програми дізнаються про переваги цивілізованих способів такого використання.

Теми «Абордаж»

-інтелектуальна власність і життя та здоров’я людей;
-індустрія підробок і тіньова економіка;
-інтелектуальна власність — двигун інноваційного розвитку;
-інтелектуальна власність в історіях успіху творчих людей та компаній;
-підробки торговельних марок;
-піратство у сфері авторського права і суміжних прав;
-діяльність організацій колективного управління.

корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100