Н. Перетятко автор сценария, ведущий, Ю. Панин — режисер, оператор
Зазначена передача повинна стати однією з серій просвітницького проекту про
інтелектуальну власність і піратство. Випуск, поданий на конкурс, присвячений
темі, через яку вся Україна дізналася про слово сполучення «інтелектуальна
власність», а саме лазерним дискам.
У 20-ти хвилинний ролик вміщено інформації, яку можна було б при бажанні розтягнути
і на кілька годин. Автори передачі дивляться на диск глибше, і не тільки в буквальному
сенсі, аналізуючи його структуру та технологію виробництва. Дослідження включає,
крім опису історії із запровадженням торговельних санкцій США проти України,
аналіз ринку носіїв інформації, інтерв’ю з директором найбільшого заводу з виробництва
дисків в Україні, представниками компаній, що заробляють на торгівлі музичними,
відео- та комп’ютерними дисками, репортаж зі столичної «Петрівки»,
де перевірка ліцензійності продукції відбувається на очах у шокованих продавців,
інтерв’ю у самих продавців, покупців, просто перехожих.
Автори у своєму дослідженні заходять навіть далі. Вони аналізують, чи можуть
пірати скласти серйозну конкуренцію заводам з виробництва дисків за допомогою
альтернативних потужностей — багатоприводних дублікаторів. Один такий пристрій
дозволяє «випалювати» десятки дисків за годину.
Враховуючи те, що «Абордаж» задуманий як просвітницький проект, у
ньому значну увагу приділено роз’ясненню суспільної шкоди від порушень прав
інтелектуальної власності; різницю між оригінальним (ліцензійним) продуктом
і його підробками; механізми функціонування цивілізованого ринку авторського
права і суміжних прав.
«Виробництво дисків — це верхівка айсберга. Під водою ховається запис
творів, розрутка виконавців, багато зусиль і коштів» — розповідає в інтерв’ю
журналістові «Абордаж» лідер гурту «Таліта Кум», за сумісництвом
керівник однієї з вітчизняних рекордингових компаній Юля Міщенко.
У насиченій інформацією передачі глядачеві дається змога відпочити і сприйняти
сказане ще раз, але вже з іронією — кожні 3-4 хвилини сюжети вдало розбиваються
вставками-цитатами з мультфільму «Острів скарбів», що надає серйозному
змістові легкою для сприйняття форми.
Використання цитат з мультфільму зумовлено і структурою цільової аудиторії,
яка включає в себе і юних глядачів (кінцевих споживачів дисків, які прагнуть
уникнути придбання низькоякісних, контрафактних дисків (вікова група 16+);
Окремої уваги заслуговує високоякісна графіка, яка дозволяє сприйняти дуже
багато інформації за мінімальний відрізок часу, та й в цілому візуальна частина
передачі. Один з членів журі так і вигукнув «Оце — журналістика!»
Нерідко таке почуєш саме на адресу оператора. Але про це писати складно — це
треба дивитися.
Повне і різнобічне охоплення актуальної проблеми, з десяток різних джерел інформації,
та яскраве оформлення — те, що зробило передачу про лазерні диски — медіум нового
покоління — переможцем конкурсу.
З концепції
просвітницького проекту «Абордаж»
«Абордаж»- перший в Україні просвітницький проект про інтелектуальну
власність (ІВ) і піратство, розрахований на масову аудиторію. Це — розповіді
про ринок ІВ з коментарями популярних авторів, виконавців, учених, винахідників,
авторитетних експертів, представників підприємств-правовласників, користувачів
та кінцевих споживачів, що подаються у легкій, доступній широкому загалу формі.
«Абордаж» = преса + телебачення: це серія з 10-15 десятихвилинних
передач на всеукраїнському телебаченні або в більшості регіонів країни, що супроводжуються
статтями-анонсами у пресі.
Чому «Абордаж»? Це — відповідь держави, легального ринку і споживачів
масованій атаці піратів.
«Абордаж» роз’яснює:
-суспільну шкоду від порушень прав ІВ;
-різницю між оригінальним (ліцензійним) продуктом і його підробками;
-механізми функціонування цивілізованого ринку ІВ.
«Абордаж» сприяє:
-створенню підґрунтя для розвитку цивілізованого ринку об’єктів ІВ.
-зменшенню кількості правопорушень у сфері ІВ;
Цільова аудиторія
-кінцеві споживачі товарів та послуг, які прагнуть уникнути придбання низькоякісних,
контрафактних, підроблених товарів (вікова група 16+);
-потенційні чи фактичні наймані працівники підприємств (18+) та підприємці (25+),
що здійснюють комерційне використання об’єктів ІВ, які з програми дізнаються
про переваги цивілізованих способів такого використання.
Теми «Абордаж»
-інтелектуальна власність і життя та здоров’я людей;
-індустрія підробок і тіньова економіка;
-інтелектуальна власність — двигун інноваційного розвитку;
-інтелектуальна власність в історіях успіху творчих людей та компаній;
-підробки торговельних марок;
-піратство у сфері авторського права і суміжних прав;
-діяльність організацій колективного управління.
полезный материал? Нажмите:
|