Всесвітня організація інтелектуальної власності
( (див. початок)
...
В основі успішної роботи підприємств лежать новаторські і творчі ідеї. Однак
самі по собі ідеї не представляють великої цінності. Їх потрібно розробити,
перетворити в новий продукт або послугу й успішно вийти з ними на ринок для
того, щоб дозволити вашому МСП покористуватися з вашої новаторської і творчої
діяльності. Зокрема, патенти на інтелектуальну власність можуть бути важливими
для перетворення новаторських ідей і винаходів у конкурентноздатну продукцію,
що істотно збільшить чистий прибуток.
Ваше МСП може також використовувати патенти для одержання доходу у виді роялті
після ліцензування таких запатентованих винаходів іншим фірмам, що мають потенціал
для їхньої комерціалізації. Це може не тільки заощадити гроші вашого МСП, але
і забезпечити вам приплив доходів за рахунок вашого винаходу або винаходів службовців
вашого МСП без необхідності інвестувати кошти в їхню комерціалізацію.
Підстави для патентування ваших винаходів
- Виключні права — патенти надають виключні права, що звичайно дозволяють
вашому МСП використовувати й експлуатувати винахід протягом двадцяти років
з дати подачі заявки на патент.
- Міцне положення на ринку — завдяки цим виключним правам ви можете перешкодити
іншим використовувати в комерційних цілях ваш запатентований винахід, тим
самим знизивши розпалювання конкуренції і закріпившись на ринку як винятковий
гравець.
- Висока віддача від капіталовкладень — затративши значну суму грошей і часу
на розробку нової продукції, ваше МСП може під прикриттям цих виключних прав
пустити в комерцію винахід, що дозволяє вашому МСП одержувати більш високу
віддачу від капіталовкладень.
- Можливість ліцензувати або продати винахід — якщо ви вирішите не експлуатувати
патент самі, ви можете продати його або здати в ліцензію право на його комерціалізацію
іншому підприємству, що буде одним із джерел доходу для вашого МСП.
- Посилення позицій на переговорах — якщо ваше МСП перебуває в стадії придбання
прав на використання патенту іншого підприємства через ліцензійний контракт,
ваш патентний портфель зміцнить ваші позиції на переговорах. Іншими словами
може виявитися, що ваші патенти будуть становити істотний інтерес для підприємства,
з яким ви ведете переговори і яке може укласти з вами угоду про перехресне
ліцензування, у рамках якого патентні права можуть стати об’єктом обміну між
вашим підприємством і іншими підприємствами.
- Позитивний імідж вашого підприємства — ділові партнери, інвестори й акціонери
можуть сприймати патентний портфель як прояв високого рівня компетентності,
спеціалізації і технічного потенціалу вашої компанії. Це може виявитися корисним
для збору коштів, фінансування ділових партнерів і підвищення ринкової вартості
вашої компанії.
У багатьох випадках, коли яке-небудь підприємство лише просто удосконалило
вже існуючий продукт і зазначені удосконалення не є досить новаторськими, щоб
вважатися патентоспроможними, корисні моделі (або «малі патенти» або
«корисні інновації») можуть являти собою гарну альтернативу, якщо
це передбачено в даній країні. Іноді можна порадити вашому МСП розглядати свої
інновації в якості промислових секретів, які зокрема вимагають уживання достатніх
заходів для збереження конфіденційності інформації.
МСП, що займається винахідницькою діяльністю, можна рекомендувати проконсультуватися
з патентними базами даних для того, щоб з’ясувати щодо існуючих технологій,
виявити партнерів по ліцензії у випадку вже існуючої технології й уникнути дублювання
в дослідницькій роботі. Мається також більш всебічний аналіз важливості пошуку
по патентним фондам.
Що відбувається, якщо ви не патентуєте ваші винаходи?
- Хто-небудь інший може запатентувати їх — у більшості країн (за винятком
Сполучених Штатів Америки) перша особа або підприємство, що подало заявку
на видачу патенту у відношенні якого-небудь винаходу, буде мати право на патент.
Фактично це може означати, що, якщо ви не патентуєте ваші винаходи або винаходи
службовців вашого МСП, хто-небудь інший — хто, можливо, розробив те ж або
еквівалентний винахід пізніше — може зробити це і законним образом усунути
ваше підприємство з ринку, обмежити його діяльність минулим використанням,
якщо патентне законодавство передбачає таке виключення, або запропонувати
вашому МСП сплатити ліцензійний збір за використання винаходу.
- Конкуренти скористаються вашим винаходом — якщо продукція продається з успіхом,
то багато інших конкурентних фірм будуть схильні випускати таку ж продукцію,
використовуючи ваш винахід, але не будучи при цьому зобов’язаними платити
за таке використання. Більш великі підприємства можуть скористатися перевагами
масштабів виробництва для виготовлення більш дешевої продукції і запропонувати
більш вигідну ринкову ціну. Це може істотно скоротити частку продукції вашої
компанії на ринку. Навіть невеликі підприємства — конкуренти можуть робити
ту ж продукцію і найчастіше продавати її по більш низьких цінах, оскільки
їм не потрібно відшкодовувати ті витрати на дослідження і розробки, що понесло
ваше МСП.
- Можливості давати ліцензію, продавати або передавати технологію будуть серйозно
підірвані — без прав ІВ передача технології буде досить важкою, якщо не неможливою.
Передача технології припускає наявність права власності на технологію, що
може бути реально отримана лише завдяки відповідній охороні ІВ. Більш того,
щораз, коли проходять переговори про передачу якої-небудь технологічної розробки
без наявності охорони ІВ у відношенні даної технології, сторони з підозрою
відносяться до розкриття їхніх винаходів, побоюючись, що інша сторона може
«сховатися з винаходом». Охорона ІВ, і зокрема патентна охорона,
є важливою для придбання технології за посередництвом її ліцензування...
(продовження)
джерело:
Интеллектуальная собственность для бизнеса. Малые и средние предприятия (МСП)
корисний матеріал? Натисніть:
|