На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Держава повинна побачити переваги людського потенціалу — знань, інтелектуальної власності, ідей — перед нафтою, газом, металом і нерухомістю: на відміну від природних копалин людський потенціал має здатність накопичуватися.
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Дешевше зареєструвати дизайн, чим торговельну марку

2004-06-14
Боб Шервуд (Bob Sherwood)

Стратегія корпоративної інтелектуальної власності (ІВ) має на увазі захист винаходу, торговельної марки й авторського права. Але деякі компанії поспішили скористатися новим — і, що більш важливо, недорогим — захистом: правами на дизайн.

Європейське право зареєстрованого дизайну, що існує усього рік, забезпечує захист форми і зовнішнього вигляду продукту і значно розширює спектр дизайнів, який можна захищати. Воно дозволяє реєструвати логотипи, упакування, графічні символи і комп’ютерні іконки, забезпечуючи монопольний захист на 25 років. «Це неймовірно дешевий і швидкий спосіб захисту дизайну в ЄС, — говорить партнер фірми по патентах і торговельних марках Marks & Clerk Даррен Сміт (Darren Smyth). — У Євросоюзі захист дизайну коштує приблизно 500 фунтів, а захист торговельних марок — кілька тисяч фунтів».

Однак у встановлення такої ціни є зворотна сторона: не проводиться детальне вивчення обґрунтованості права на дизайн. «Якщо ви подасте заявку на одержання дизайнерського права, то одержите його. Але немає гарантії, що воно буде дійсним, — говорить пан Сміт. — Тому, поки ви або третя сторона не проведете всебічне дослідження, ви не довідаєтеся, чи дійсно ваше право на дизайн».

За словами глави відділу по ІВ Ізабел Дейвіс (Isabel Davies) з міжнародної юридичної фірми Howrey Simon Arnold & White, деякі власники надмірно оптимістичні щодо того, що вони намагаються захистити. Вона проаналізувала першу й останню тисячу дизайнерських реєстрацій і склала картину того, як використовується право. Сектор моди, що не дивно, є одним з найбільших користувачів прав і володіє більш 22% самих останніх реєстрацій на взуття, одяг і аксесуари.

Меблі, господарські товари і запчастини для автомобілів також одержують велику кількість реєстрацій. «з початку минулого року виробники автозапчастин швидко схопилися за цю можливість. Виробники часто зіштовхуються із судовими позовами, що затягуються на 20 років, щодо незареєстрованних запчастин, — відзначає вона. — У світі моди деякі компанії реєструють цілі сезонні колекції».

У той же час електронна техніка, комп’ютери і фотоапарати реєструються відносно нечасто — можливо, тому, що high-tech-сектори більше покладаються на патентний захист нових технологій, і багато їхніх продуктів виглядають дуже схоже. У 2003 р. Управління по координації внутрішнього ринку видало 40 тис. реєстрацій, при цьому 25% заявок надійшло з Німеччини, 15% — з Італії і 11% — зі США.

Деякі заявки на реєстрацію просто дивували. Наприклад, одна компанія зареєструвала трикутні, квадратні, овальні і круглі форми хліба, а інші хотіли захистити форми картоплі, планування стоянки автомашин і навіть цілі будинки.

Проте ще необхідно перевірити стійкість подібних реєстрацій, оскільки дотепер прецедентів не виникало.

Про порушення зареєстрованого дизайну будуть судити на основі того, робить чи ні конкуруючий продукт «інше загальне враження на обізнаного користувача». Також, щоб гарантувати одержання реєстрації, дизайни повинні мати «індивідуальний характер». Саме суди будуть визначати приналежність продукту до тієї або іншої категорії, але пані Сміт говорить, що законодавство «стоїть на стороні власника дизайну». Проводити перевірку дійсності зареєстрованих дизайнів будуть не власники, а треті сторони. При цьому пані Дейвіс попереджає, що суди навряд чи дозволять, щоб дизайнерські права стали «шпаринкою» для одержання захисту продукту, що ніколи не зможе одержати статус зареєстрованої торговельної марки.

Для реєстрації дизайну компанії мають 12-місячний пільговий період. Важливо, що в Європі така система застосовуватися не буде. Таким чином, компанії-виробники автомобілів, що беруть участь у Детройтському шоу, повинні будуть зареєструвати нові дизайни протягом року, навіть якщо автомобіль ще довго не вийде в масове виробництво.

Незважаючи на невизначеність щодо системи оформлення нового дизайну, пані Сміт указує на те, що деякі компанії квапляться скористатися перевагою нового права.


джерело: Financial Times Ltd. 2004
корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100