За брендом «Мелінда», створеним у 1989 р., стоїть консорціум, до
складу якого входять близько 5 200 членів з 16 кооперативів, що щорічно збирають
близько 300 000 тонн яблук, що являє собою більш 60% виробництва яблук у регіоні
Трентіно, 10% усього виробництва яблук в Італії і 5% усього європейського виробництва.
Необхідність створення бренду яблук стала очевидною наприкінці 1980-х років,
коли садівники Валь ді Соле і Валь ді Нон прийшли до висновку, що на італійському
ринку фруктів у три рази більше яблук, відомих як «Val di Non Apples»,
чим реальна цифра яблук, вироблених у цих долинах. Тому виробники вирішили об’єднатися
за назвою бренду. Це були дрібні місцеві виробники, що звикли до використання
визначених виробничих методів і вже організовані в сільськогосподарські кооперативи
із сучасними методами упакування.
Плоди, що повинний робити новий консорціум і для який була обрана назва бренду
«Мелінда», повинні мати визначеними якісними і естетичними характеристики.
Тільки завдяки цим характеристикам, фрукти підвищать свою цінність за рахунок
приміщення на них маркірування цього бренду. Більш того, консорціум буде робити
і збувати на ринку винятково яблука.
Ця нова стратегія, що об’єднала садівників, змусила їх відмовитися від власної
індивідуальності на користь загального бренду, що виявилося більш зручним для
діяльності на ринку.
Логотип, зроблений в Англії
Після деякого періоду зрозумілої розгубленості, виробники охоче прийняли колективний
знак, підбадьорені тим фактом, що політика керування і розвитку кооперативів
залишалася в їхніх руках. Фактично, покупці негайно сприятливо сприйняли новий
продукт і швидко визнали якість і екологічні умови, зв’язані з комплексним процесом
виробництва, використовуваним виробниками яблук у цих долинах.
Першим позначенням, обраним як товарний знак, було кустарне зображення бджоли.
Коли успіх підприємства був доведений на ринку, вони звернулися до лондонського
агентства «Minale and Tattersfield» — відомої компанії, що займається
промисловим упакуванням, — із проханням створити логотип, що і використовується
в даний час.
Після створення знака виникли нові можливості, але з’явилося і багато нових
проблем. Насамперед, необхідність поліпшити однаковість якості яблук «Мелінда».
З метою стандартизації продукції виробники 16 кооперативів, що входять у консорціум
«Мелінда», розробили строге правило, що для використання бренду «Мелінда»
на своїх яблуках повинні дотримувати всі члени. З метою надання споживачам ще
великих гарантій вони приєдналися до протоколу про умови виробництва, розробленому
A.P.O.T. (the Trentino Fruit and Vegetables Producers Association), контроль
за виконанням якого і підготовку відповідних рекомендацій здійснюють E.S.A.T.
(the Trentino Agricultural Development Authority) і Agricultural Institute S.Michele
all’Adige.
Звичайно методи комплексного сільськогосподарського виробництва спрямовані
на скорочення використання хімічної обробки і її заміну природними біологічними
циклами з метою досягнення більш природних умов виробництва, поважаючи і зберігаючи
при цьому навколишнє середовище в інтересах виробників і споживачів. Зокрема,
розроблене A.P.O.T. правило підкреслює важливу роль збереження екологічної рівноваги
і біорізноманітності: використання гармонічних добрив, правильна посадка рослин,
спеціальні методи обрізки дерев, їхнього обводнювання і розкидання.
Консорціум сьогодні — 16 кооперативів і більш 5 000 членів
Сьогодні шістнадцять кооперативів, що 10 років тому сформували консорціум «Мелінда»,
нараховують 5 200 членів. Форма об’єднання в консорціум є порівняно новою, оскільки
вона ґрунтується на директиві Співтовариства Сее 2200/96, але сам бренд і відповідна
ідея виникли в 1989 р. За останні 10 років «Мелінда» змогла зібрати
воєдино традиційну діяльність і професіоналізм садівників Валь ді Нон і Валь
ді Соле, з огляду на постійний ріст конкуренції на ринку, сполучаючи комерційні,
людські, екологічні і технічні фактори, для виробництва якісного продукту з
яскраво вираженою індивідуальністю, репутацією і іміджем на місцевому й експортному
ринках.
Торік консорціум «Мелінда» зробив 300 000 тонн яблук (середнє виробництво
за останні кілька років складало між 250 000 і 300 000 тонн). Фінансовий оборот
консорціуму «Мелінда» варіюється в межах від 130 до 150 млн. євро
в рік. Хоча італійський ринок продовжує зберігати гарну тенденцію до споживання,
за останні два роки усе велику значимість здобуває експорт, що досяг 10% від
загального обсягу виробництва.
У відношенні подальшої інформації про колективний знак «Мелінда»
і консорціумі «Мелінда» див.: http://www.melinda.it.
Подальшу інформацію з загальних питань у відношенні колективних знаків див.:
http://www.wipo.int/sme/en/ip_business/collective_marks/collective_marks.htm
корисний матеріал? Натисніть:
|