Андрій (Гавріель) Лівшиць
У міру розвитку технологій машинного проектування кваліфіковані користувачі все більше починають комбінувати як би вже звичні стандартні технології та пристосовувати їх для вирішення широкого спектру завдань Особливо цікаво застосування такої інноваційної комбинаторность для розвитку або перевірки нових ідей та шляхів і варіантів їх реалізації З'явилося й назва такого процесу, - консьюмерізація; Терміном "консьюмерізація IT" до недавнього часу можна було здивувати навіть професіоналів, що працюють у сфері інформаційних технологій. Чи варто дивуватися, що більшість простих людей про нього і не чуло? Проте ж, як раз багато "прості люди" щоденно займаються саме тим, що "консьюмерізіруют" інформаційні технології. "Консьюмерізація IT" - це процес, при якому співробітникам компанії дозволяється використовувати пристрої споживчого класу для виконання бізнес-завдань. Найчастіше під такими пристроями маються на увазі смартфони, планшетні комп'ютери, особисті ноутбуки і домашні комп'ютери. У компанії, яка надає належне всім плюсів консьюмерізаціі, співробітники можуть самі вибирати де, як і за допомогою яких пристроїв і програм їм працювати. Грань між особистим життям і роботою стирається, так як люди використовують одні й ті ж пристрої. Найпростіший приклад використання особистих пристроїв в робочих цілях - перевірка корпоративної електронної пошти за допомогою смартфона або планшетного комп'ютера, будучи при цьому поза офісом. Це те, що більшість тих, хто читає ці рядки людей напевно робило хоча б один раз. А дуже багато роблять так щодня адже це зручно, підвищує продуктивність праці, а в деяких випадках серйозно економить час. При цьому треба зазначити, що консьюмерізація IT відбувається незалежно від готовності до неї IT-відділів компаній і незалежно від того, чи є взагалі в компанії IT-відділ. Користувачі просто хочуть виконувати робочі завдання на пристроях, які для цього не призначені. Якщо компанія надає, наприклад, можливість в разі гострої необхідності працювати з дому, це стає конкурентною перевагою при найманні нових співробітників і утриманні поточних. Цікаво також, що консьюмерізація IT доброзичливо сприймається і IT-професіоналами: згідно з результатами дослідження Forrester Research, 83 відсотки співробітників IT-відділів підтримують більш активне використання в роботі компанії пристроїв споживчого класу. Однак при цьому виникає гостре протиріччя між комфортом співробітника як користувача, з одного боку, і комерційною доцільністю і навіть необхідністю захисту IT-інфраструктури підприємства, з іншого. Необхідно забезпечувати баланс між безпекою та зручністю, і саме цим сьогодні доводиться займатися IT-фахівцям і власникам бізнесу. При цьому також не можна забувати про сумісність із уже працюючими системами і керованість технологіями. Віддавати цей процес на самоплив ні в якому разі не можна. При розгляді проблеми впровадження споживчих пристроїв в електронну систему підприємства, як правило, буває необхідно пройти п'ять кроків. По-перше, потрібно звернутися до користувачів і зрозуміти, що і чому вони роблять за допомогою особистих гаджетів, яка їхня мотивація і які проблеми це ставить перед IT-фахівцями. По-друге, потрібно перевірити, чи безпечно буде забезпечити їм доступ до мережі підприємства з сторонніх пристроїв і як налагодити управління їх ноутбуками, смартфонами і додатками. По-третє, потрібно визначитися з технологіями, які доведеться використовувати - чи буде це віртуалізація робочих станцій або, наприклад, створення "хмарних" сервісів? А може бути - комбінація з різних рішень. По-четверте, слід продумати політику доступу для різних відділів і груп користувачів, навіть якщо вони, як, наприклад, у випадку з малим бізнесом, складаються з 1-2 чоловік. Що потрібно менеджерам, не потрібно секретарю і бухгалтеру. По-п'яте, необхідно провести етап тестування, на якому нововведення перевіряється на невеликій групі користувачів - від кількох чоловік в маленькій фірмі до декількох десятків на великому підприємстві. З їх допомогою потрібно випробувати працездатність технологій і переконатися в тому, що все працює так, як повинно. Конкретні технології можуть бути різними, адже консьюмерізація IT - зростаючий тренд, і все більша кількість виробників приділяють йому підвищену увагу. У Microsoft, наприклад, є маса рішень, призначених для задоволення потреб тих, хто задумався про консьюмерізаціі своїх IT-систем. Windows Optimized Desktop, наприклад, дозволяє здійснювати віртуалізацію на рівні робочих станцій. Неважливо, де знаходиться людина - в своєму офісі в центрі Москви або будинку на околиці міста (а може бути і зовсім у відрядженні), він завжди зможе завантажити свій віртуальний комп'ютер на домашній машині або ноутбуці. Більш простим рішенням буде віртуалізувати лише певні програми, що особливо корисно в тих випадках, коли у фірми немає бажання або можливості встановлювати спеціальні програми на всі комп'ютери користувача. Для цього у Microsoft є рішення під назвою App-V. Ну і, зрозуміло, є у компанії підтримка і найпростішого випадку віртуалізації - віддаленої роботи з електронною поштою на мобільних пристроях - через Exchange ActiveSync, протоколом синхронізації Microsoft Exchange Server, оптимізованим для роботи в мережах з високим рівнем затримки і низькою пропускною здатністю (найчастіше - мережах мобільного зв'язку). Протокол в змозі навіть подбати про віддалений стирання інформації на смартфоні користувача - в тому випадку, якщо відбулася крадіжка пристрою або співробітник був звільнений. У загальному і цілому, незважаючи на те, що термін "консьюмерізація IT" поки ще не так звичний, правильна реалізація його на практиці вже зараз вимагає пильної уваги професіоналів та використання вірних рішень. Добре, що перше вже можна отримати, а друге - вже розроблено. Розглядаючи початковий період творчого аналізу інноваційних ідей, приходиш до висновку що весь цей складний процес може бути оптимізовано за допомогою такої консьюмерізаціі Різні списки винахідницьких прийомів з початку XX-го століття публікувалися неодноразово. Автори публікацій довільно включали в них ті прийоми, які здавалися їм найкращими, не замислюючись над природою цих прийомів. Тому дуже часто з прийомами, спрямованими на поліпшення технічних систем, були сусідами прийоми, психологічні, вдосконалюють діяльність людини, вирішального завдання. Жоден з подібних списків не отримав скільки-небудь помітного застосування. Ситуація істотно змінилася лише в 50-60-х рр.. з виникненням ТРИЗ, з появою поняття "технічне протиріччя". Технічним (системним) протиріччям в ТРИЗ називається ситуація, коли спроба поліпшити одну характеристику технічної системи викликає погіршення іншої. Наприклад, при збільшенні міцності конструкції літака або ракети збільшується її вага, а підвищення точності вимірювального приладу призводить до ускладнення його схеми. Аналіз великих масивів патентної інформації показав, що для усунення приблизно півтори тисячі найбільш часто зустрічаються технічних протиріч є 40 найбільш сильних прийомів, що дають ефективні рішення. У творчій майстерні винахідника прийоми грають роль первинного набору інструментів, і, щоб користуватися ними, потрібні певні навички. У простому випадку винахідник просто переглядаючи перелік прийомів (перебираючи їх по одному), шукає підказку у вирішенні своєї проблеми. Цей спосіб повільний, але цілком можливий. Для більш ефективної організації використання прийомів розроблена спеціальна таблиця, в якій по вертикалі розташовуються характеристики технічних систем, які за умовами задачі необхідно поліпшити, а по горизонталі - характеристики, які при цьому неприпустимо погіршуються. На перетині граф таблиці вказані номери прийомів, які з найбільшою ймовірністю можуть усунути виникло технічне протиріччя. Як результат системного аналізу та віртуальної симуляції різних станів і процесів у відгалуженнях інноваційних процесів, виникають нові прийоми генерування оптимальних і нових технічних рішень: Одне дію "вставлено" в паузи іншої дії. Ефективність дії нарощують шляхом послідовного застосування групи однорідних об'єктів а) Труднощі, пов'язані з виготовленням об'єкта, долають, виготовляючи частину об'єкта окремо і приєднуючи цю частину до основної частини виготовляється об'єкта. б) Вставку використовують тільки на час виготовлення об'єкта, а потім видаляють (цей подпріем близький до прийому № 34). принцип застосування піни Використовуючи одночасно два однотипних об'єкта з різними кількісними характеристиками, можна отримати якісно новий ефект (напр., біметалеві пластинки; биття, що виникають при складанні двох коливань, і т.д.). Замінити окремі частини об'єкта вибуховими речовинами або порохами, запалюється після введення об'єкта в важкодоступне місце. збірка в воді (Точніше було б говорити не тільки про збірку, але і про інших діях на воді). Цей прийом можна розглядати як "поділ-об'єднання" на молекулярному рівні. "Дисоціація-асоціація" сильніше "поділу-об'єднання". Вона дозволяє речовині, коли треба, роздвоюватися, а коли треба знову перетворюватися в одну речовину. мішок з вакуумом принцип самоорганізації Аналіз зазначених нових прийомів проведемо в продовженні цієї серії публікацій
корисний матеріал? Натисніть:
|