На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
На земній кулі зареєстровано більше 30 млн. торговельних марок (в Україні – понад 100 тис.) і це число зростає щороку майже на мільйон
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Глобальні проблеми і креативність, як можливий засіб їх рішення

2012-03-24
Андрій (Гавріель) Лівшиць

Спеціальні технології завжди були локомотивом технічного та технологічного прогресу;

Як правило все починається з них, а потім відбувається поступова адаптація спец-технологій, іноді без змін, а в більшій частині з великою часткою трансформації, в різних, найнесподіваніших сферах

Хорошим прикладом тут може послужити планування та організація інноваційних процесів в технологічних підрозділах Міністерства оборони США;

Візьмемо для прикладу питання з економією енергії

Міністерство оборони США розробило план зі скорочення витрат збройних сил на енергетику. Про це повідомляється на сайті військового відомства країни.

За словами міністра оборони США Леона Панетти, відомству необхідно знизити витрати на пальне не лише заради економії коштів, а й для скорочення залежності від іноземних постачальників палива.

Згідно інформації з сайту Пентагону, Армія США має намір до 2020 року обзавестися 16 установками типу Net Zero, а до 2030 року - 25 такими установками. Поняття Net Zero увазі, що об'єкт споживає енергоресурсів або води менше, або стільки ж, скільки виробляє сам. Сміття на таких об'єктах підлягає переробці.

ВМС США до 2020 року мають намір скоротити споживання палива на 15 відсотків. ВВС - підвищити в ті ж терміни енергоефективність авіації на 10 відсотків. Корпус морської піхоти до 2025 року планує в півтора рази підвищити енергоефективність в умовах бою. Таким чином, щоденнa витрата палива з розрахунку на кожного морпеха скоротиться на 50 відсотків.

Основними цілями енергетичної реформи є підвищення енергобезпеки на нерухомих об'єктах збройних сил, впровадження альтернативних видів палива, а також введення нормативів щодо зниження енергозалежності підрозділів.

За словами помічниці міністра оборони Шерон Берк (Sharon Burke), США вже поступово реалізують плани з енергоефективності збройних сил. Так, війська в Афганістані успішно застосовують сонячні батареї, а Армія США закупила більш економічні генератори.

"Енергетична безпека є обов'язковою. Від неї залежить наше економічне благополуччя і міжнародні інтереси", - заявив Панетта.

У загальній складності в найближчі десять років Пентагон має намір скоротити військові витрати на 487 мільярдів доларів.

Залишається поставити просте запитання, а як це реально можна вирішити?
На цю тему з'явилися з'явилося багато публікацій, одна з яких представляє безперечний практичний інтерес:

... Ви впевнені, що з вас ніколи не вийде Стів Джобс?

Не сумуйте: міф про особливий "творчому складі розуму" - це тільки міф, запевняє у своїй статті в The Wall Street Journal Джон Лерер, американський науковий журналіст. Стаття являє собою перероблені уривки з його нової книги "Уяви собі: як влаштована креативність".

"Креативність - не спадкова риса, закладена в наших генах, і не божественний дар, піднесений ангелами. Креативність - це вміння. Будь-яка людина може навчитися мислити творчо і удосконалити це своє вміння", - запевняє автор, спираючись, за його словами, на новітні дослідження вчених.

Ось "10 рецептів креативності на швидку руку", як іменує їх Лерер:

1. Перефарбуйте стіни. У 2009 році вчені шляхом експерименту виявили: в кімнаті з блакитними стінами піддослідні вирішували вдвічі більше "задачок на кмітливість", ніж в іншій обстановці. "Блакитний колір стимулює асоціативне мислення і діє заспокійливо", - пояснює Лерер. А ось аналітичні завдання краще вирішувати в червоній кімнаті, оскільки червоний колір стимулює пильність і увагу.

2. "Клюйте носом". Ось дані дослідження, опубліковані в лютому: "сови", яких змушували вирішувати головоломки рано вранці, справлялися з ними набагато краще, ніж у більш сприятливий для себе час доби.

3. Не бійтеся мріяти з відкритими очима: як показали тести, замріяні люди більш креативні.

4. Подумки поверніться в дитинство: випробувані, яким запропонували уявити себе семирічними дітьми, набагато краще впоралися з тестами на дивергентное мислення - наприклад, із завданням придумати способи використання автопокришки.

5. Смійтеся вголос: після перегляду виступу коміка випробувані вирішували більше завдань на кмітливість (а саме, на 20% більше).

6. "Нехай думки віднесуть вас в далекі краї". Дослідники з Індіани виявили: якщо піддослідним сказати, що завдання складена в Греції або Каліфорнії, вони впораються з нею набагато краще, ніж у випадку, якщо їм говорили, що завдання придумали прямо тут в лабораторії.

7. Правильно вибирайте вирази. "Один із способів поліпшити здатність вирішувати завдання - викладати умови задачі іншими словами. Коли вживаються конкретні дієслова з вузьким значенням, люди мислять вузько. Навпаки, вживання дієслів з широкими значеннями -" переміщатися "замість" їхати "- може значно підвищити кількість вирішених завдань" , - говориться в статті.

8. Не працюйте в кімнатах-клітках. Дослідники виявили: результати стандартного тесту на креативність набагато краще, коли випробуваний сидить не в офісній кабінці площею п'ять квадратних футів, а зовні неї. "Можливо, на мислення підсвідомо діяла метафора, закладена у фразеологізмі thinking outside the box [" нестандартне мислення ", дослівно" мислення за межами ящика ". - Прим. Ред.].

9. Подивіться світ: "вчений Адам Галінський зробив висновок, що студенти, яким доводилося жити за кордоном, набагато частіше справляються з класичною завданням на кмітливість".

10. Переїжджайте в мегаполіс. "Фізики з Інституту Санта-Фе виявили: переїзд з маленького міста в місто вдвічі більше спонукає винахідників патентувати в середньому на 15% більше винаходів", - говориться в статті.

Лерер також наводить приклад практичної задачі, яка була вирішена як би по натхненню. У 1974 році інженер Артур Фрай ознайомився з новим винаходом Шелдона Сілвера - клеєм надзвичайно слабкої дії. Чи можна придумати цьому клею корисне застосування? Всі дивувалися.

Фрай співав у церковному хорі і зазвичай вкладав у молитовник папірці замість закладок. Але папірці часто вивалювалися, і Фраю доводилося спішно гортати книгу в пошуках потрібного гімну. І ось одного разу його осяяло: папірець, намазана слабким клеєм, стане багаторазової закладкою! "У підсумку це одкровення під куполом церкви породило один з найпопулярніших офісних канцтоварів - липку папір для нотаток", - пояснює автор.

Сучасні вчені також з'ясували, які відділи мозку спрацьовують при вирішенні задач на кмітливість: "за кілька секунд до осяяння різко пожвавлюється верхня попередня звивина скроневої частки", завідуюча об'єднанням мало пов'язаної між собою інформації.

Як згадується вище, вчені виявили, що деякі чинники підвищують частоту осяянь - "люди більш сприйнятливі до відповідей, що походить із вищевказаного відділу мозку". Що ж це за фактори? Наприклад, перегляд гумористичних роликів або алкоголь (згідно свіжому дослідженню вчених Іллінойського університету). І гумор, і спиртне спонукають нас розслабитися, а в розслабленому стані людина восприимчивее до гри довільних асоціацій, які підказують відповідь на важкі задачки. До речі, саме тому Архімеда геніальна ідея осінила у ванні, а фізик Річард Фейнман займався обчисленнями, сидячи в стрип-клубі. "Креативність - корисний осад від часу, витраченого даремно", - говорив Ейнштейн.

Але Лерер тут же застерігає: іноді потрібно креативність іншого типу, коли успіх досягається потом і кров'ю, коли потрібно перебрати масу варіантів, поки не дістанешся до вдалого. "Всі великі художники і мислителі - великі трудівники", - писав Ніцше.

Але як встановити, який тип креативності потрібно від тебе в даному конкретному випадку? Що краще допоможе вирішити задачу - кружка пива чи безсонна ніч на роботі? Лерер впевнений, що людський розум від природи здатний сам вибирати потрібний тип творчої роботи.

Також важливо пам'ятати: креативність потребує сировину. "Дуже цінно збільшити обсяг і різноманітність інформації, з якою ви стикаєтеся", - радить автор. Він посилається на Стіва Джобса: "креативність - це лише вміння скомбінувати різні речі".

З цим межує секрет, який є ключем до творчого мислення - "вміння поглянути на проблему очима новачка, відкинути все упереджені думки, не боятися потерпіти невдачу".

У наступних публікаціях є сенс ще раз або більше осмислити таке явище в інноваційному процесі, як креативність ...

корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100