| 
                                                                
                                                                	 Олексій Хазбієв 
                                                                
                                                                  
На минулому тижні гендиректор Харківського державного авіаційного виробничого 
  підприємства (ХДАВП) Павло Науменко і губернатор Самарської області Костянтин 
  Титов уклали угоду про організацію серійного виробництва регіонального літака 
  Ан-140 на потужностях самарського заводу «Авіакор». 
Це підприємство, підконтрольне групі «Базовий елемент», останні десять 
  років перебуває в кризі. «Авіакор», що випускав у радянські часи літаки 
  Ту-154, припинив виробництво цих застарілих лайнерів і змушений займатися лише 
  їхнім ремонтом. Але ремонтний бізнес приносить «Авіакору» одні збитки: 
  минулий рік самарський авіазавод закінчив з «мінусом» майже в 25 млн 
  карбованців, а цього року, за прогнозом експертів, цей показник виросте до 90 
  млн карбованців.  
Щоб не допустити банкрутства «Авіакора», його акціонери прийняли 
  єдино правильне в такій ситуації рішення — спробувати налагодити серійний випуск 
  сучасної моделі літака, що користається високим попитом. Але оскільки «Авіакор» 
  не вписався в жодну зі схем, що реалізуються урядом РФ, по підтримці проектів 
  лізингу нових російських літаків Ту-204, Ту-214 і Іл-96 (вони на «Авіакорі» 
  просто не будуються), самарські авіабудівники потенційних партнерів змушені 
  були шукати за межами країни. Після недовгих коливань вибір припав на харків’ян. 
  І зрозуміло чому. 
Українські авіабудівники на відміну від російських у кризові для пострадянського 
  авіапрома роки зуміли не тільки завершити розробку нового регіонального літака 
  і поставити його в серію, але й організувати продажу лайнера на внутрішньому 
  і світовому ринку. Створений у 1999 році турбогвинтовий Ан-140 розрахований 
  на перевезення 52 пасажирів на відстань до 2,5 тис. кілометрів із крейсерською 
  швидкістю 540 км/ч. Поки цю машину експлуатують тільки три українські авіакомпанії — «Одеські авіалінії», «Аеромост-Харьків» і «Мотор-Січ», 
  однак найближчим часом число експлуатантів Ан-140 у світі різко зросте. Багато 
  в чому цьому буде сприяти розвиток ліцензійного виробництва Ан-140 на площадці 
  компанії HESA в іранському Ісфахане. Відповідно до угоди між HESA і харківським 
  авіапідприємством іранська сторона побудує 105 літаків для власних авіакомпаній 
  і для експорту в країни Азії. На африканському ринку ХДАВП воліє діяти самостійно. 
  Днями харків’яни підписали контракт із лівійською національною авіакомпанією 
  Air Libia на 45 млн доларів, що передбачає постачання п’яти Ан-140. Але головний 
  ринок для харківських авіабудівників — усе-таки російський. 
За словами Павла Науменко, зараз місткість ринку літаків типу Ан-140 у Росії 
  складає від 80 до 100 лайнерів (з урахуванням інших країн СНД — до 600 лайнерів). 
  А після масового виключення з експлуатації застарілих Ан-24, що поки ще залишаються 
  базовими літаками регіональної авіації, ринок для Ан-140 у Росії може збільшитися 
  до 200-250 машин. Недавні переговори на Науменко з керівниками авіакомпаній 
  з Новосибірська, Єкатеринбурга, Якутії і Ханти-Мансійського автономного округу 
  показали, що тільки в цих регіонах російські авіатори готові закупити до 50 
  Ан-140 (поки від російських авіакомпаній на цей літак надійшло 15 твердих замовлень), 
  але лише за умови, що їм не прийдеться платити мита. У грудні минулого року 
  в інтерв’ю «Експерту» Павло Науменко ремствував, що російська влада 
  не хоче визнати Ан-140 україно-російським літаком і, отже, звільнити наші авіакомпанії 
  від сплати митних зборів, незважаючи на те що як мінімум 40% у ціні літака складають 
  компоненти російського виробництва. З організацією ліцензійного виробництва 
  Ан-140 у Самарі ця проблема зважиться сама собою. Більш того, тепер проект Ан-140 
  одержить у Росії ще і політичну підтримку, щоправда, на регіональному рівні. 
  На прес-конференції, присвяченої висновку угоди з ХДАВП, Костянтин Титов говорив 
  про міцніюче співробітництві братерських слов’янських народів в області авіації 
  й обіцяв вирішити питання про надання пільгових кредитів для «Авіакора» 
  з бюджету області. За словами Павла Науменко, якщо усі пройде успішно, те перший 
  Ан-140 самарського виробництва може піднятися в повітря з заводського аеропорту 
  «Безум’янка» уже 1 грудня. 
                                                                        
                                                                
корисний матеріал? Натисніть: 
 
 
                                                                 |