На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
У світі діє понад 5,8 млн. патентів і кожний день подається 2 тис. патентних заявок, в Україні зареєстровано 86 тис. патентів на винаходи
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Товарний знак — захист від конкуренції

2004-11-15
Ярослав Ващук

Сьогодні багато хто розуміють значення товарного знаку, особливо в сфері виробництва продуктів харчування.

Товарний знак — частина фірмового стилю, функції якого знають практично всі, що займаються виробництвом і продажем (пропозицією) товарів і послуг. Однак він дає ще деякі додаткові переваги.

У сприйнятті споживача наявність знака — гарантія досить високої якості. Зареєстрований товарний знак захищає від несумлінної конкуренції. Красивий, візуально привабливий знак підвищує естетичну цінність товару.

Можуть виникнути наступні неприємності, пов’язані з використанням незареєстрованного товарного знаку:
­ поява несумлінних конкурентів, що використовують ваш знак, що позначають ним неякісну продукцію;
­ злодійство дизайну упакування, фірмового позначення (такий несумлінний конкурент цілком може зареєструвати незахищений знак на себе);
­ заміна товарного знаку, що тяне за собою матеріальні втрати через втрату імені, іміджу;
­ відшкодування збитків власникові товарного знаку.

Тому, з комерційної точки зору, вигідно якомога раніше розробити для себе товарний знак і зареєструвати його.

Значимість товарного знаку зростає зі збільшенням числа конкурентів. Якщо монополістові може знадобитися у визначеній ситуації тільки знак — «захисник», то фірмі, що діє в умовах конкуренції, необхідний і знак-«гарант», і знак-«рекламіст». Тому важливо створити і зареєструвати не просто товарний знак, а бренд.

Сьогодні усі створюють бренди. За прикладами далеко ходити не треба: «J7«, «Петр 1», «Довгань», «Президентский», «Балтика», «Святой источник», «Тридцать три коровы», «Домик в деревне»… Тема брендів одна з найбільш актуальних на сучасному ринку. Створення бренду — оптимальне рішення для виходу товару і фірми на ринок, у т.ч. на світовий. Більшість загальносвітових брендів мають багаторічну історію (наприклад, Кока-Кола — з 1893р.), деякі сформувалися за досить короткий термін у результаті широкої маркетингової компанії.

Бренд — сукупність матеріальних і нематеріальних категорій, що формують сприятливе враження в споживача і бажання придбати товар серед безлічі інших аналогічних. Тобто бренд — це марка, що споживачі впізнають по дизайні і назві. Сьогодні це більш широке і правильне в економічному змісті поняття, ніж товарний знак.

Щоб Ваш товарний знак став брендом і не був загублений, необхідно насамперед зареєструвати його. Звичайно підприємства-виробники і фірми, що займаються наданням послуг, реєструють за собою кілька об’єктів промислової власності:

I. Як товарні знаки можуть захищатися
­ найменування підприємства;
­ найменування різних видів продукції;
­ дизайн етикеток і колер’єток;
­ малюнки на кришках і пробках;
­ самі пробки оригінальної форми;
­ дизайн і форма оригінального упакування, у тому числі пляшки і коробки, що супроводжують продукти.

II. Як промисловий зразок реєструються
­ зовнішній вигляд пляшок, банок і т.д.;
­ оригінальне колірне рішення, що визначає зовнішній вигляд упакування;
­ оригінальне конструкторське рішення композиції (наприклад, подарункового набору).

III. Патенти на винаходи і свідчення на корисні моделі можуть захищати
­ склад, спосіб або технології виробництва.

Актуальний для фірм, що займаються виробництвом або надають послуги, питання укладання договорів на використання товарних знаків іншої компанії (ліцензійних договорів) і договорів про поступку товарного знаку, що підлягають реєстрації в Патентному відомстві України.

Подати заявку на реєстрацію представник фірми може як самостійно, так і через патентного повіреного. Звертання до професіонала доцільно: він знає стандартні вимоги, що пред’являє Патентне відомство до знака, може відітнути явно «непрохідні» варіанти і більш якісно підготувати заявку. Крім того, за замовленням клієнта патентний повірений може провести попередній пошук. І якщо в ході пошуку з’ясується, що «подібний» знак вже існує, то клієнт буде сповіщений про це, що дозволить заощадити час, що пішов би на відмовлення і повторення процедури реєстрації.


джерело: Інтернет-сайт «ВЯПат»
корисний матеріал? Натисніть:


2020-11-20
Жива вода


2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100