Михайло ХМЄЛЄВ
Країни Європейського союзу вирішили захистити свої географічні корені. Тут
готується список відомих продовольчих брендів, в основі яких лежить географічна
назва. Нова угода може підірвати існуючий порядок захисту авторських прав на
торгові марки. Саме тому головним супротивником нової ініціативи ЄС є США. Які
зроблять усе можливе, щоб провалити її на майбутньому самміті ВТО.
Нову угоду європейські законодавці планують підготувати до 10 вересня, коли
в мексиканському місті Канкуне почнеться черговий самміт ВТО. У випадку його
схвалення під захист міжнародного законодавства потраплять такі алкогольні бренди,
як Chablis, Champagne і Cognac, назви сирів Gorgonzola і Manchego, а також італійський
бренд «Пармска шинка». У самому Євросоюзу ще не до кінця визначилися
з кількістю найменувань, що вимагають захисти. Однак усі розбіжності планується
врегулювати до 18 серпня, на останньому перед саммітом засіданні спеціального
комітету ЄС.
«Угода (у випадку його прийняття) грозить ВТО лише новими правовими проблемами, — вважає Євгеній Арієвич, міжнародний партнер юридичної фірми Baker & McKenzie. — Сьогодні в рамках ВТО вже діє угода «Аспекти прав інтелектуальної власності,
зв’язані з торгівлею» (TRIPS), що регламентує серед іншого захист товарних
знаків. Договір забезпечує захист товарному знаку за принципом «перший
у часі — перший у праві». До речі, він окремо передбачає додатковий захист
вин і алкогольних напоїв у випадку використання в їхній назві географічного
найменування місця їхнього походження. Нова ж ініціатива Євросоюзу ставить під
сумнів правомочність використання товарних знаків, що давно застосовуються і
знаходяться під захистом угоди TRIPS».
У Європі існують давні традиції лобіювання інтересів агросектора й історично
сформовані географічні ареали виробництва тих чи інших продовольчих товарів
і напоїв. У той час як у США сильні традиції захисту товарних знаків, а не найменувань
місць походження товару. У Вашингтоні вважають, що під захистом «географічних»
брендів ховаються завуальований протекціонізм і спроба ввести монополію на назви
товарів, що давно вже стали дійсними «дженериками» у свідомості споживачів
по усьому світі, і не мають наміру грати на руку європейським лобістам.
У Росії правові відносини в цій області регулюються законом про захист товарних
знаків. Російське законодавство в ряді ситуацій, як у випадку із шампанським
і коньяком, навіть захищає товарні знаки, в основі яких виявилися іноземні географічні
найменування, якщо ті тривалий час використовувалися на території країни і зв’язуються
споживачами з визначеним виробником, а не з крапкою на карті.
джерело:
Известия.Ру
корисний матеріал? Натисніть:
|