На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК) – обов’язковий атрибут безперервного творчого процесу і незамінна річ для творчої людини
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Винаходи, які відкривають науково - технічний напрямок, визначальний візуалізацію доповненої реальності

2012-11-28
Андрій (Гавріель) Лівшиць

Ще кілька років тому, як диво, з'явилися шоломи для пілотів бойових літальних апаратів, на прозорому щитку яких відображалась оперативна інформація
Ця група винаходів швидко прижилася і сьогодні це один з найважливіших напрямків розвитку техніки управління і контролю для літальних апаратів
Побутова електроніка розвинулася настільки глибоко, що аналогічні ідеї втілюються в побутових пристроях масового попиту
Коротко про ці винаходи
Компанія Google розробляє окуляри, замість стекол у яких будуть прозорі екрани. Про це повідомляє сайт 9to5Google з посиланням на людину, яка бачила прототип.
Окуляри зможуть виконувати відразу кілька завдань. По-перше, вони стануть доповненням до локаційним сервісів Google. На скла-екрани буде виводитися інформація про оточуючих користувача об'єктах. По-друге, в прототип окулярів буде вбудована камера зі спалахом. Картинка з неї буде використовуватися в потребах додатків, однак робити фотознімки буде теж можливо.
Управляти системою, імовірно, можна буде нахилами голови. Кілька кнопок управління будуть винесені на дужки окулярів.
В окуляри буде вбудований модуль GPS; не виключено також, що в них буде Wi-Fi і Bluetooth. Інформатор 9to5Google заявив, що по апаратним характеристикам окуляри будуть відповідати "старому смартфону".
Перші відомості про очки, які ЗМІ називають Google X Glasses, з'явилися в грудні 2011 року. Два місяці потому інформація про проект підтвердилася з деякими уточненнями. Хто бачив прототип чоловік розповів, що екраном буде служити тільки одна лінза, а не дві, як передбачалося раніше. Зовні пристрій сильно нагадує Oakley Thump - сонцезахисні окуляри з MP3-плеєром, які вийшли в 2004 році.
Коли Google збирається запустити очки в продаж, невідомо. За однією з версій, перш ніж відправити Google X Glasses в магазини, компанія влаштує "пілотне тестування" - безкоштовно розповсюдить партію очок серед своїх співробітників або серед обмеженого кола осіб.
Окуляри з прозорими екранами являють собою приклад "доповненої реальності" - ситуації, коли віртуальні об'єкти накладаються на об'єкти реального світу. У серії фільмів "Термінатор" такою особливістю володіло зір героя Арнольда Шварцнеггера.
Факти останніх днів показують, що ця тема стає виключно популярною і на цьому технологічному та інноваційному полі починають грати все більш великі гравці
Компанія Microsoft подала в Патентне відомство США (USPTO) заявку, в якій описуються окуляри доповненої реальності - пристрій, здатний "накладати" віртуальні об'єкти на зображення навколишнього світу. Про це повідомляє Unwired View.
На відміну від окулярів Project Glass, які розробляє компанія Google, пристрій Microsoft не призначене для постійного носіння. Мається на увазі, що користувач надягає окуляри в ситуаціях, для орієнтування в яких можуть знадобитися додаткові роз'яснення.
Такими ситуаціями, на думку Microsoft, можуть бути публічні заходи - наприклад, концерти чи спортивні змагання. В останньому випадку окуляри можуть показувати статистику команд і окремих гравців, рахунок, імена гравців і так далі.
Окуляри можуть включати в себе камеру, мікрофон і динаміки. Підказки, які видає пристрій, можуть бути як текстовими, так і голосовими.
Патентне відомство США опублікувало заявку 22 листопада. Компанія Microsoft направила документ у відомство у травні 2011 року.
Розробку очок доповненої реальності ведуть кілька компаній. Окуляри Google, що використовують операційну систему Android, надійдуть у продаж в 2013 році; над пристроєм з схожими можливостями працює також Olympus. Компанія Oakley випустила гірськолижну маску з мініатюрним екраном, який показує спортсменові його швидкість та інші відомості.
Не всі розроблювані системи та пристрої мають такі ж особливості

Компанія Olympus представила прототип окулярів доповненої реальності під назвою MEG4.0, повідомляється в прес-релізі.
Навпаки очей користувача очок знаходиться дисплей з роздільною здатністю 320 на 240 точок. Картинка з екрану накладається на "картину світу" очима власника пристрою. Окуляри важать менше 30 грамів.
За задумом Olympus, екран очок світиться не постійно. Він включається в середньому раз в три хвилини на п'ятнадцять секунд, виводячи необхідну інформацію, а потім знову згасає. У такому режимі використання окуляри можуть пропрацювати до восьми годин.
В окуляри вбудовано акселерометр. Він дозволяє управляти пристроєм рухами голови. Крім того, акселерометр визначає, в який бік дивиться користувач.
Окуляри з'єднуються зі смартфоном або планшетом через Bluetooth. У пристрої відсутня вбудована камера.
Olympus підкреслює, що окуляри є експериментальним пристроєм. Чи планується запускати їх в масове виробництво, компанія не повідомляє.
Розробкою очок доповненої реальності також займається компанія Google. На відміну від окулярів Olympus, Google Glasses обладнані камерою і виводять картинку на екран в постійному режимі, а не інтервалами по 15 секунд.
Google Glasses надійдуть у продаж в 2013 році за ціною в півтори тисячі доларів, але купити їх зможуть тільки розробники. Дешевша версія для рядових користувачів з'явиться в магазинах пізніше.
Пошук вільної ніші на зазначеному технологічному полі триває з винятковою інтенсивністю
Американська компанія Oakley представила гірськолижну маску доповненої реальності, говориться в прес-релізі. Маска отримала назву Oakley Airwave.
Airwave дозволяє лижникові або сноубордисту отримувати інформацію про поточні висоті і швидкості і про пройдений відстані, не відволікаючись від катання. Відомості відображаються на маленькому екрані, який знаходиться навпроти правого ока користувача. Технологію виведення даних на екран Oakley ліцензувала у компанії Recon Instruments.
Маску можна пов'язати зі смартфоном на iOS або Android через Bluetooth. У цьому випадку на екран будуть виводитися і відомості про нові листи, повідомленнях і дзвінках, а також про музичні композиції, які відтворює плеєр.
Для Airwave розроблений додаток Buddy. Воно дозволяє дізнатися, хто з друзів власника маски катається поблизу. "Прокрутка" даних на екрані здійснюється за допомогою пульта, який кріпиться на зап'ясті лижника.
Маска надійшла в продаж 31 жовтня. У США вона коштує 599 доларів. Купити Airwave можна буде не тільки в спортивних магазинах, але і в Apple Store - фірмових магазинах компанії Apple.
Під доповненої реальністю (ДР) розуміють технологію накладання віртуальних об'єктів на картину реального світу в очах людини. Найпопулярніші побутові застосування технології - це браузер ДР і окуляри ДР. У браузері віртуальні об'єкти накладаються на картинку з камери смартфона або планшета, а в окулярах - виводяться на лінзу або на міні-монітор.
Компанія Google приступила до тестування очок доповненої реальності, повідомляє The New York Times. Фотографії очок опубліковані в соцмережі Google+.
Судячи по знімках, прототип окулярів не має стекол. Пристрій являє собою обідок, який утримується на голові за допомогою кріплень у перенісся і заушников. Навпроти правого ока розташовані мініатюрний прозорий екран і камера, яка дивиться в напрямку "від користувача".
Технічних характеристик очок Google не призводить, але імовірно, в них вбудовані динаміки, мікрофон і модулі GPS і Wi-Fi.
Приклад використання окулярів показаний у відеоролику "Project Glass: один день". Пристрій інформує користувача про вхідні повідомлення, нагадує про призначені зустрічі і допомагає дістатися в потрібне місце, виводячи карту з вказівками. Людина спілкується з окулярами за допомогою голосових команд.
Всі відомості "накладаються" на зображення дійсності, яким його бачить користувач на власні очі, а не затьмарюють його. Технологія привнесення віртуальних об'єктів в картину реального світу носить назву "доповнена реальність".
Не виключено, що камера в окулярах використовується не тільки для фото-та відеозйомки, але і для аналізу ситуації. Наприклад, коли людина в ролику дивиться у вікно, на екрані з'являється прогноз погоди.
У соцмережі Google+ про окуляри розповіли співробітники Google Бабак Парвіз (Babak Parviz), Стів Лі (Steve Lee) і Себастьян Тран (Sebastian Thrun). Вони попросили користувачів назвати задачі, які, на їхню думку, повинно вміти виконувати пристрій.
За даними The New York Times, за розробку навігаційного ПО для окулярів відповідає Стів Лі, який раніше брав участь у створенні сервісу "Локатор". Себастьян Тран займається розробкою машин-роботів, які пересуваються без "живого" водія. Бабак Парвіз входить в число творців прототипу контактних лінз доповненої реальності.
Про те, що Google веде розробку очок, стало відомо на початку лютого. Чи планує компанія після закінчення тестування запустити пристрій в продаж, поки невідомо.
Але створення самого пристрою без програмно - алгоритмічної периферії не дає цієї технології розвиватися настільки швидко, як того вимагає ринок
І таке рішення здається знайшлося

Американські вчені запропонували принципову схему електронного обчислювального пристрою, інформація в якому зберігається і обробляється в одних і тих же осередках - так само, як це відбувається в нейронах мозку. Препринт роботи викладений в архіві Корнельського університету, коротко про неї пише блог видання Technology Review.
Принципова відмінність нового обчислювального пристрою від існуючих комп'ютерів полягає в тому, що зберігання та обробка інформації в ньому не розділене просторово, а здійснюється в одних і тих же осередках. Саме так влаштована робота мозку людини і будь нервової мережі.
У мозку на рівні нейрона одночасно відбувається підсумовування сигналів, що приходять від багатьох інших нейронів і формування пам'яті про вже проведених імпульсах. В основі цього процесу лежить синаптична пластичність - властивість нервових контактів при частому використанні працювати все краще.
Електронним аналогом нейрона в новому комп'ютері можуть виступити мем-пристрої - особливі резистори, конденсатори і котушки. Перше з них - мемрістор було теоретично описано ще сорок років тому, проте створити його вдалося тільки в 2008 році. Мемристор являє собою резистор, що змінює свій опір залежно від сили струму, що проходила через нього в минулому.
Автори нової роботи показали, як з'єднуючи і комбінуючи мем-пристрої можна отримати обчислювальну машину, потужність якої не обмежується постійним перекиданням даних з пам'яті в процесор і назад.
В якості альтернативи мем-пристроям для створення "електронного мозку" вчені розглядають спінтроніки - електроніку на спинах. Раніше інженери Intel запропонували схему нейроморфного чіпа - елементарної одиниці такої обчислювальної машини.

корисний матеріал? Натисніть:




2020-11-20
Жива вода
інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100