На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК) – обов’язковий атрибут безперервного творчого процесу і незамінна річ для творчої людини
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Стандарти екологічної безпеки та можливість забезпечення відповідності їх вимогам за рахунок інноваційних технічних рішень

2012-08-24
Андрій (Гавріель) Лівшиць

Відомі кілька варіантів і шляхів розвитку термодинамічних систем, які можуть дозволити різко знизити забруднення навколишнього середовища
Один шлях, - це удосконалення техніки спалювання паливних сумішей, що б знизити викид шкідливих продуктів горіння або неповного згоряння
Другий шлях, - це підвищення якості палива і за рахунок цього підвищення рівня чистоти процесів горіння, і, таким чином, досягнення відповідності обмежувальним нормам сучасних екологічних стандартів
Далі з публікацій на цю тему, видно, що слідування тільки по одному з вказаних варіантів не дає бажаного і прогнозованого результату
Шлях модернізації нафтопереробної промисловості з метою отримання можливості випускати паливо зі зниженим вмістом забруднень, на перший погляд може одним ударом вирішити екологічні проблеми, але цей шлях досить витратний і його реалізація потребує значних витрат часу
Стан цього питання легко відстежити на прикладі Росії
17 серпня ділові ЗМІ повідомили, що російські нафтовики в черговий раз не встигли вчасно модернізувати свої виробництва. Бізнес змушений просити уряд перенести терміни введення нових екологічних стандартів, за якими Росія відстає від Європи вже більш ніж на шість років.
Не виключено, що позбавлення країни від "брудних" видів палива та автомобілів буде знову відкладено.
Про необхідність єдиних європейських екологічних стандартів, які б обмежували викиди шкідливих речовин автомобілями, в Європі заговорили ще в середині минулого сторіччя.
У 1958 році в Женеві було прийнято понад 100 документів - їх метою стало забезпечити захист навколишнього середовища від негативних наслідків дорожнього руху.
Країни, що приєдналися до правил, повинні були використовувати загальні екологічні стандарти при сертифікації транспортних засобів. У 1990-х, після остаточного розпаду соціалістичного блоку, формування загальних для Європи екологічних стандартів прискорилося.
У 1992 році для країн Європи був встановлений стандарт "Євро-1", який регламентував вміст у вихлопних газах автомобілів шкідливих речовин, насамперед сажі та оксидів азоту, а також твердих частинок.
У 1995 році на зміну старим стандартом прийшов "Євро-2", посилив вимоги до змісту вуглеводнів майже в три рази. Стандарт "Євро-3", який ввели в Європі в 1999 році, дозволив знизити рівень викидів на 30-40 відсотків, а прийнятий у 2005 році "Євро-4" - ще на 65-70 відсотків.
В даний час в Євросоюзі діє ще жорсткіший "Євро-5", введений в 27 країнах ЄС з 1 січня 2009 року.
Він дозволив скоротити викиди сажі та окисів азоту бензиновими автомобілями на 25 відсотків.
Дизельним авто довелося знизити викиди сажі на 80 відсотків, а окисів азоту - на 20. На 2015 рік в Європі намічений перехід на новий "Євро-6". Окрім іншого, стандарт буде обмежувати вміст у викидах вуглеводню 130 грамами на кілометр шляху - колишні "Євро" подібної норми не містили.
Країни, що прийняли на себе зобов'язання по "Євро", повинні пропускати на внутрішній ринок тільки автомобілі, що відповідають цьому стандарту. Це стосується як імпортних, так і вироблених в країні машин.
Крім того, оскільки шкідливість вихлопів залежить не тільки від самого автомобіля, але і від палива, у продажу повинні знаходиться тільки ті марки бензину і ДТ, які відповідають стандарту "Євро". У зв'язку з цим виробникам як автомобілів, так і палива довелося модернізувати свої заводи.
Слідом за Євросоюзом свої екологічні стандарти почали вводити багато країн. Одними з перших стали США та Японія - але у них діють вимоги, що трохи відрізняються від "Євро".
В основному відмінності стосуються способів випробування автомобілів для отримання екологічних сертифікатів (насамперед, інтенсивності роботи двигуна). Це пов'язано з тим, що в силу місцевих відмінностей в дорожньому русі автомобілі в Японії, США і Європі експлуатуються по-різному (наприклад, зазвичай їздять на різних швидкостях).
Тим не менш, що випускаються в США і Японії машини відповідають екологічним стандартам "Євро". Так, у США аналогічні "Євро-4" положення були введені ще в 2004 році (на рік раніше ЄС).
В Японії, правда, це сталося із запізненням - у 2011 році. У Південній Кореї стандарт "Євро-4" був введений в 2006 році. "Євро-3" діє в Китаї (з 2008 року) і в Індії (з 2010-го). Варто відзначити, що введення в країні тих чи інших стандартів євро не означає, що місцеві компанії не будуть виробляти автомобілі, які підходять під більш високі вимоги, але вони не можуть випускати "менш екологічні" авто.
Росія почала боротьбу за екологічність бензину та автомобілів набагато пізніше Європи. Стандарт "Євро-2" був введений і почав враховуватися при отриманні сертифікатів на транспортні засоби та бензин тільки в 2006 році - на 11 років пізніше, ніж в ЄС. Екологічний стандарт "Євро-3" був введений в РФ в 2008 році.
Природно, такі спроби наздогнати Європу "семимильними кроками" створили чимало труднощів переробникам нафти і виробникам авто. У свій час автомобілебудівникам вдалося домогтися зміни термінів введення стандарту "Євро-4".
Спочатку його планувалося повсюдно застосовувати з 2010 року, потім введення стандарту перенесли на 2012 рік. Нещодавно терміни знову зсунулися - "Євро-4" буде введений в РФ тільки з 2014 року. При цьому імпортувати в Росію можна тільки автомобілі, вже відповідні "Євро-4".
У деяких випадках автомобілебудівники вирішили, що їм простіше зняти з конвеєрів застарілі моделі, ніж вкладати гроші в їх модернізацію. У свою чергу, деякі моделі стали після поліпшень просто нерентабельними.
Саме тому в 2008 році була знята з виробництва легендарна "Ока", яку випускав ВАЗ. Однак автомобілі, що не відповідають "Євро-2", з обігу не вилучалися. В результаті ще до 2010 року більше половини вітчизняних машин не відповідали навіть стандартам "Євро-2".
По деяких моделях вітчизняним виробникам вдалося досягти більш високих вимог, ніж встановлені урядом. Так, наприклад, експортні автомобілі "АвтоВАЗу" відповідали нормам "Євро-4" ще в 2006 році. В даний час такі моделі, як Lada 4х4, Lada Kalina і Lada Priora (тобто експортні моделі) відповідають "Євро-5". У компанії "ГАЗ" РБК говорили, що по деяких позиціях готові випускати навіть "Євро-6".
У свою чергу, виробники палива явно затягують перехід на євростандарти.
Спочатку планувалося, що підвищення якості бензину не буде сильно відставати від переходу на більш екологічні автомобілі. Однак через те, що нафтовики не встигали вчасно модернізувати свої НПЗ, терміни переходу на "менш брудне" паливо постійно зсували.
Влада укладали з виробниками бензину угоди, за якими перші "продовжують життя" низькоякісним сортам палива, а другі - модернізують НПЗ.
Згідно з останнім такою угодою, підписаною в жовтні 2011 року, оборот палива "Євро-2" на території країни дозволений до 2013 року, "Євро-3" - до 2015 року, "Євро-4" - до 2016 року.
Відповідно, з 2016 року Росія повинна повністю перейти на "Євро-5".
17 серпня газета "Коммерсант" з посиланням на неназвані джерела у федеральних відомствах написала, що виробники бензину звернулися до уряду з проханням в черговий раз "пересунути" терміни відмови від бензину класу "Євро-2".
За даними видання, до влади звернулися 16 найбільших нафтокомпаній країни, в тому числі "Роснефть", ТНК-ВР, "Газпром нафта", "Газпром", "Лукойл", "Башнефть" і НК "Альянс". При цьому "Сургутнафтогаз" вже погодили перенесення термінів. Не виключено, що уряд знову піде назустріч нафтовикам і в черговий раз відсуне відмова від "Євро-2".
Якщо говорити про причини, за якими введення в Росії європейських екологічних стандартів постійно затягується, то найчастіше ділові ЗМІ вказують на брак коштів у нафтових компаній.
Перехід на нові стандарти не принесе нафтовикам додаткового доходу, в той же час він є досить витратним заходом.
Крім того, рентабельність нафтопереробки в Росії не дуже висока і сильно відстає від видобутку і експорту вуглеводнів.
Але, швидше за все, найважливішою причиною є втрачений час - якщо Європа почала вводити екологічні норми в середині минулого століття, то РФ задумалася про це тільки в середині 2000-х.
Тепер розглянемо, як це виглядає на прикладі лише однієї компанії в Росії
Інвестиції "Роснафти" до 2020 року складуть 124 000 000 000 доларів (3,646 трильйона рублів). З 2012 по 2016 рік інвестиції повинні скласти 70 мільярдів доларів, ще 54 мільярда буде вкладено з 2016 по 2020-й.

Як пише "РБК daily", це передбачено стратегією розвитку компанії, з якою вдалося ознайомитися виданню.
Згідно з документом, до 2030 року "Роснефть" збирається стати глобальною енергетичною компанією, у якої буде 4-5 стратегічних партнерів за кордоном. "Роснефть" також планує брати участь у проектах за кордоном.
Капіталізація компанії за 18 років повинна подвоїтися. Крім інвестицій, такий ефект передбачається досягти за рахунок нової більш ефективної моделі управління.
Гроші планується вкладати в ріст видобутку нафти і газу, модернізацію нафтопереробки і розвиток нафтохімії, підвищення ефективності реалізації нафти і нафтопродуктів.
У документі наголошується, що до 2020 року обсяг видобутку компанії повинен скласти 170-180 мільйонів тонн (з них близько 25 відсотків доведеться на газ), а до 2030-го - 200 мільйонів тонн.
"Роснефть" є найбільшою нафтовою компанією в Росії і займає перше місце в світі за обсягами доведених запасів. Головним акціонером "Роснєфті" (володіє 76,16 відсотка цінних паперів) є державний "Роснефтегаз".
За даними PFC Energy, "Роснефть" займає 17 місце в світі по капіталізації, яка становить 78 мільярдів доларів.
А між тим, як уже неодноразово вказувалося в публікаціях на цю тему на сайті Ярослава Ващука, існують оптимальні рішення за технологією виробництва паливних композицій, паливних композитів і паливних емульсій, які при незрівнянно менших витратах можуть практично повністю вирішити всі екологічні завдання
Ось приклади цих інноваційних технічних рішень:
United States Patent Application 20120085428
Kind Code A1
Livshits; David; et al. April 12, 2012
________________________________________
EMULSION, APPARATUS, SYSTEM AND METHOD FOR DYNAMIC PREPARATION
Abstract
The invention relates to a fluid composite, a device for producing the fluid composite, and a system for producing an aerated fluid composite therewith, and more specifically a fluid composite made of a fuel and its oxidant for burning as part of different systems such as fuel burners or combustion chambers and the like. The invention also relates to an emulsion, an apparatus for producing an emulsion, a system for producing an emulsion with the apparatus for producing the emulsion, a method for producing a dynamic preparation with the emulsion, and more specifically to a new type of a stable liquid / liquid emulsion in the field of colloidal chemistry, such as a water / fuel or fuel / fuel emulsion for all spheres of industry.

United States Patent Application 20110126462
Kind Code A1
Livshits; David; et al. June 2, 2011
________________________________________
Device for Producing a Gaseous Fuel Composite and System of Production Thereof
Abstract
The invention relates to a gaseous fuel composite, a device for producing the gaseous fuel composite, and subcomponents used as part of the device for producing the gaseous fuel composite, and more specifically, to a gaseous composite made of a gas fuel such as natural gas and its oxidant such as air for burning as part of different systems such as fuel burners, combustion chambers, and the like. The device includes several vortex generators each with a curved aerodynamic channel amplifier to create a stream of air to aerate the gas as successive stages using both upward and rotational kinetic energy. Further, a vortex generator may have an axial channel with a conical shape or use different curved channel amplifiers to further create the gaseous fuel composite.

United States Patent Application 20110030827
Kind Code A1
Livshits; David; et al. February 10, 2011
________________________________________
FLUID COMPOSITE, DEVICE FOR PRODUCING THEREOF AND SYSTEM OF USE
Abstract
The current disclosure relates to a new fluid composite, a device for producing the fluid composite, and a method of production therewith, and more specifically a fluid composite made of a fuel and its oxidant for burning as part of different systems such as fuel burners, where the fluid composite after a stage of intense molecular between a controlled flow of a liquid such as fuel and a faster flow of compressed highly directional gas such as air results in the creation of a three dimensional matrix of small hallow spheres each made of a layer of fuel around a volume of pressurized gas. In an alternate embodiment, external conditions such as inline pressure warps the spherical cells into a network of oblong shape cells where pressurized air is used as part of the combustion process. In yet another embodiment, additional gas such as air is added via a second inlet to increase the proportion of oxidant to carburant as part of the mixture.
Винятково важливим резервом у цьому напрямі може послужити інноваційна техніка динамічної гомогенізації палива перед упорскуванням в циліндри двигунів і камери згоряння бойлерів та інших термодинамічних систем
Ось базове винахід на таку високоефективну технологію:

United States Patent Application 20100243953
Kind Code A1
Livshits; David September 30, 2010
________________________________________
Method of Dynamic Mixing of Fluids
Abstract
Methods are provided for achieving dynamic mixing of two or more fluid streams using a mixing device. The methods include providing at least two integrated concentric contours that are configured to simultaneously direct fluid flow and transform the kinetic energy level of the first and second fluid streams, and directing fluid flow through the at least two integrated concentric contours such that, in two adjacent contours, the first and second fluid streams are input in opposite directions. As a result, the physical effects acting on each stream of each contour are combined, increasing the kinetic energy of the mix and transforming the mix from a first kinetic energy level to a second kinetic energy level, where the second kinetic energy level is greater than the first kinetic energy level.

корисний матеріал? Натисніть:




інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2011
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100