На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
«Венчурний бізнес — це коли інвестуються 10 компаній, з них половина стає банкрутами, у трьох ви повертаєте свої інвестиції, одна дає 10-кратне зростання й у ще одній компанії прибуток в 100 разів перевищує вкладення» — Тім Дрейпер
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

Алгоритм взаємодії Теорії рішення винахідницьких завдань та основних принципів комерціалізації винаходів (продовження, частина друга)

2012-08-17
Андрій (Гавріель) Лівшиць; Ярослав Ващук

Для початку повернімося до Теорії рішення винахідницьких завдань:
Отже: методологія рішення проблем будується на основі досліджуваних ТРИЗ загальних законів еволюції, загальних принципів вирішення протиріч і механізмів вирішення конкретних практичних проблем.
Основні функції і області застосування ТРИЗ:

  • Рішення винахідницьких завдань будь-якої складності і спрямованості;
  • Прогнозування розвитку технічних систем;
  • Розвиток творчої уяви та мислення;
  • Розвиток творчої особистості і розвиток творчих колективів.

Ключове поняття в ТРИЗ - це «сильне рішення». Це найкраще або близьке до цього рішення. ТРИЗ орієнтована на виявлення сильного рішення і включає в себе:
1. Механізми перетворення проблеми в образ майбутнього рішення.
2. Способи придушення психологічної інерції, яка перешкоджає пошуку рішень.
3. Великий інформаційний фонд - концентрований досвід вирішення проблем.
1. Проблема - це усвідомлене протиріччя. У ТРИЗ приділяється особлива і цілком виправдане увагу формулюванні протиріччя. Виділяються три види протиріч: "Адміністративне протиріччя", "Технічне протиріччя" і "Фізичне протиріччя".
Адміністративне протиріччя - протиріччя між потребою і можливістю її задоволення. Його досить легко виявити. Воно часто задається адміністрацією або замовником і формулюється у вигляді: "Треба виконати те-то, а як невідомо", "Якийсь параметр системи поганий, потрібно його поліпшити", "Треба усунути такий-то недолік, але невідомо, як", "Є брак у виробництві виробів, а причина його не відома".

Технічне протиріччя - це протиріччя між певними частинами, якостями або параметрами системи. Як правило, покращуючи одні характеристики об'єкта, ми різко погіршуємо інші. Наприклад, корисна дія викликає одночасно і шкідливе. Або - введення (посилення) корисної дії, або усунення (ослаблення) шкідливої дії викликає погіршення (зокрема, неприпустиме ускладнення) однієї з частин системи або всієї системи в цілому. Зазвичай доводиться шукати компроміс, тобто чимось жертвувати. Дозвіл такого протиріччя часто вимагає якісної зміни всієї системи.

Фізичне протиріччя - пред'явлення діаметрально протилежних властивостей до певної частини даної системи. Вивчення причин, що породили технічне протиріччя, в технічних системах, як правило, призводить до необхідності виявлення суперечливих фізичних властивостей системи. Слід підкреслити ще раз, що на відміну від технічного протиріччя, що належить всій системі, фізичне - відноситься тільки до певної її частини. Формулювання фізичного протиріччя парадоксальна: деяка частина системи повинна знаходиться відразу в двох взаємовиключних станах. Наприклад, бути холодним і гарячим, рухливим і нерухомим, довгим і коротким, гнучким і жорстким, електропровідним і неелектропровідних і т.д.

Таким чином, розглянуті три види протиріч утворюють ланцюжок: адміністративне протиріччя - технічне протиріччя - фізична протиріччя. Вирішити складну технічну задачу - значить поліпшити необхідні показники системи, не погіршуючи інші. Здійснити це можливо шляхом виявлення технічного протиріччя, визначення причин, що породили його, або навіть причини причин, і усунення цих причин, тобто дозволи фізичного протиріччя.
Тепер давайте розглянемо інтеграцію всього складного комплексу інноваційної розробки в типовий процес комерціалізації

Аналітична підготовка процесу комерціалізації включає в себе оцінку основних факторів, в тій чи іншій мірі впливають на успіх комерціалізації винаходу, який вже, наприклад, включило в себе базові природні відмітні ознаки

Пропонуємо ще раз оцінити важливість і істотність цих факторів
1. Нагальна незадоволена
потреба

У цьому факторі має місце аналіз реальної новизни винаходу і подальший аналіз впливу цієї новизни на споживчі якості інноваційного продукту, що виник на базі винаходи

2. Пояснювана унікальність

Унікальність технічного рішення, покладеного в основу інноваційного продукту перш за все полягає в рівні новизни; Ми пропонуємо поняття новизни розділити на ряд відносно незалежних понять;

Це нагальна потреба, оскільки саме по собі поняття новизни в наш час стало набагато ширше ніж це було за часів створення Теорії рішення винахідницьких задач

Наприклад Ви створили ігрову приставку з чудовими ергономічними характеристиками, які й формують характер попиту на цей продукт; Але до цієї приставці необхідно і програмне управління, яке також має їй відповідати і бути досить оригінальним і унікальним, - інакше замість бізнесу ви отримаєте нескінченний судовий процес

Тому зрозумілу унікальність свого продукту слід відстоювати і пояснювати її особливості, тільки твердо переконавшись у відсутності банального запозичення елементів новизни у ваших потенційних конкурентів

3. Стійка диференціація

Дуже важливе твердження, якого чекають всі, кому в тому чи іншому варіанті ви запропонували ваш продукт, це твердження про те, що ваш продукт вигідно і істотно відрізняється від аналогічних і може при використанні дати суттєві переваги

Причому при формулюванні переваг повинно бути враховано відповідність своєрідним критеріям моди, сформованих традицій і норм використання продукту цієї групи, ергономічні та екологічні норми і вимоги до самого продукту і умов його застосування, а також багато іншого, що випливає з галузі використання пропонованого продукту і традицій, які визначають взагалі необхідність його використання

4. Готовність до негайної
демонстрації

Цей фактор є дуже важливим для багатьох суб'єктів, які в тій чи іншій мірі можуть істотно вплинути на успішний хід комерціалізації нового продукту
Готовність до негайної демонстрації в першу чергу говорить про те, що є діючий прототип пропонованого продукту і, що технологічний ризик зведений до мінімуму (звісно якщо результати контрольних випробувань прототипу достовірні)
Звичайно автори проекту і потенційні партнери можуть по різному розуміти поняття готовності продукту
У цій ситуації дуже важливо зрозуміти весь наявний комплекс вимог до продукту і врахувати вимоги діючих стандартів і переконливо показати повну відповідність як вимогам майбутніх споживачів так і вимогам діючих та майбутніх стандартів

5. Гарна конкуренція

Любите ви або не любите конкурентів та конкуренцію, але саме конкуренція змушує вас інтенсивно працювати і постійно шукати найкраще і найбільш ефективне рішення

Так звана хороша конкуренція насправді починається ще на етапі генерування ідеї, коли ви порівнюємо всі ідеї виникли раніше або існуючі зараз з передбачуваними параметрами і властивостями вашої ідеї
При цьому, звичайно, ви намагаєтеся перевершити всі відомі ідеї в цій галузі і це бажання допомагає вам досягти переваги

6. Погана конкуренція

Але є й інші більш неприємні приклади жорсткої конкуренції, коли один конкурент просто знищує іншого конкурента, що видно з наступного прикладу:

Консорціум інвестиційних фондів, серед яких провідна інвестиційна компанія США Carlyle Group, запропонував викупити китайську рекламну корпорацію Focus Media. Як повідомляється в офіційному прес-релізі Focus Media, консорціум, куди входить і головний виконавчий директор компанії, запропонував викупити її акції по 27 доларів.
Таким чином, вказує Reuters, вся компанія була оцінена в 3,5 мільярда доларів. Якщо угода відбудеться, то Focus Media, акції якої торгуються зараз в Нью-Йорку, проведе найбільший делістинг китайської компанії з американської біржі.

Акції Focus Media після повідомлення про пропозицію з боку консорціуму подорожчали на 8 відсотків до 25,26 долара. Для порівняння, на піку своєї вартості в 2007 році паперу китайської корпорації торгувалися вище 66 доларів за акцію.

BBC News нагадує, що дослідницька компанія Muddy Waters в листопаді минулого року звинуватила Focus Media в завищенні вартості своїх активів. Незважаючи на те, що в Focus Media відкинули ці звинувачення, її акції тоді впали майже на 40 відсотків за день.

За власними даними, під власності Focus Media знаходиться близько 170 тисяч рекламних панелей більш ніж в 90 000 комерційних будівлях в 90 містах Китаю. У першому кварталі 2012 року чистий прибуток корпорації виріс на 85 відсотків порівняно з аналогічним періодом минулого року і склала 37,9 мільйона доларів.
7. Приваблива цінова
політика

Будь-який, навіть починаючий підприємець, який виводить на ринок інноваційний продукт, розуміє, що приваблива ціна сама по собі не вирішить всіх проблем, пов'язаних з правильною (з точки зору підприємця) оцінкою покупцем усіх позитивних і вигідних властивостей і якостей нового продукту

Довготривалий успіх може забезпечити тільки такий рівень новизни і оригінальності і унікальності продукту, який конкурентам буде дуже складно або краще, - неможливо в осяжному майбутньому обійти або перевершити

Зхначіт все одно при самих складних і далекоглядних або навіть авантюрних іграх з ціноутворенням та тарифами, справжній комерційний успіх гарантує лише ефективне технічне рішення, покладене в основу інноваційного продукту

8. Клієнти, які уклали угоду
на товар, якого ще немає

Як показує практика маркетингу новітніх виробів (айфони, айпеди і т.д.) правильне уявлення тих переваг, які отримає власник таких виробів перед власниками виробів, що мають традиційно зрозумілі і добре відомі властивості та можливості, змушує замовляти виріб ще до того, як це дорого вийде на ринок

На цій психологічної платформі побудовані всі інтернет-ресурси, наприклад ресурс - Kick-starter в якому користувачі не тільки демонструють готовність укласти угоду на товар, якого ще немає, але і фінансують останні етапи з виведення зацікавив їх вироби на етапи продажів

Kickstarter - це сайт фінансування творчих проектів за схемою краудфандінга. Kickstarter фінансує різноманітні проекти, такі, як створення інді-фільмів, музики, коміксів, відеоігор і т.д.

Спосіб колективного збору коштів називають «краудфандінг». Kickstarter полегшує збір грошових коштів, створивши модель, яка може бути краще традиційних способів інвестування. Той, хто хоче отримати фінансування, повинен зареєструватися і розмістити опис проекту на Kickstarter. Kickstarter містить рекомендації, які проекти будуть прийняті.

Власник проекту повинен вказати термін і мінімальна кількість коштів, яке необхідно зібрати. Якщо проект не зібрав потрібну кількість коштів до певного терміну, то гроші повертаються жертводавцям. Гроші збираються за допомогою Amazon Payments, ініціаторові проекту потрібно рахунок в американському банку.
Kickstarter бере 5% від залучених коштів; Amazon стягує додаткові 3-5%. На відміну від багатьох форумів по збору коштів або інвестицій, Kickstarter не претендує на право власності на проекти і роботи, яку вони виробляють. Тим не менш, проекти, здійснювані на сайті, зберігаються і доступні для громадськості. Після того, як фінансування проектів завершується, завантажена інформація і матеріали не можуть бути відредаговані або видалені з сайту.

Кожен проект повинен проходити модерацію і спостерігається тенденція, що організатори, в основному, відбирають тільки потенційно найбільш успішні проекти, до яких обов'язково має бути додано відео, що обіцяє своїм інвесторам нагороди, бенефіти, подяки. Наприклад, готовий екземпляр або декілька, ігри, комікси, книги; гравіювання імені інвесторів. Також на сайті дуже важко знайти неуспішні проекти, які не отримали фінансування. Саме цим частково і пояснюється величезний показник успішно профінансованих проектів. За деякими думками, сайт занадто сконцентрований на успішності і занадто комерціалізований, тому виступає швидше біржею або магазином передоплати продуктів мистецтва, які сподобалися.

Іншим об'єктом критики є принцип «все або нічого», за яким гроші повертаються, якщо проект не набрав 100% необхідних коштів. Це спонукає авторів самим дофінансувати свої проекти. За приблизними підрахунками, точка неповернення - 25%. Якщо проект їх зібрав, то ймовірність повного фінансування у проекту становить 90%.

(Далі буде)

корисний матеріал? Натисніть:




інші статті...
© Ярослав Ващук, 2003-2011
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100