9 листопада ц.р. Держдепартамент інтелектуальної власності організував «круглий
стіл» на тему: «Проблеми поширення кінопродукції на території України
і шляхи їхнього вирішення», у якому взяли участь представники кінопрокатних
компаній, Міністерства культури і мистецтв України, Управління контролю за дотриманням
законодавства в сфері інтелектуальної власності (Управління), державних підприємств
«Українське агентство по авторських і суміжних правах», «Інтелзахист».
Основне питання, підняте на заході, — доцільність маркірування кіноплівки й
удосконалення процедури одержання контрольних марок.
Відповідно до Закону України «Про поширення екземплярів аудіовізуальних
творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм і баз даних», для використання
фільмокопії необхідне одержання контрольної марки. Кінопрокатні компанії були
обвинувачені в порушенні вимог Закону, адже на сьогодні тільки одна компанія
використовує такі контрольні марки.
Однак кінопрокатники відстоювали свою позицію. За словами Олени Девіної, юриста
компанії «ВИН», «піратства» у цій галузі бути не може, воно
технічно неможливо, адже кустарним способом створити фільмокопію не можна. Отже,
зміст введення контрольних марок для фільмокопій відсутній. Більш того, не розроблений
механізм одержання контрольних марок і розміщення їх на фільмокопії.
Нарешті, загальні витрати часу на дотримання всіх процедур, необхідних для
демонстрації фільмів, складають не менш 3-х тижнів, що неприпустимо при специфіці
кінопрокату й означає великі фінансові втрати, вважає Ілля Афанаськін, юрист
АК «Коннов і Созановський».
За результатами «круглого столу» кінопрокатникам був даний час для
одержання контрольних марок і запропоновано розробити проект змін у Закон, для
прийняття якого знадобиться не менш півтора років.
«Юридична практика»
корисний матеріал? Натисніть:
|