Той, хто бував у Латинській Америці, знає, якою популярністю в будь-якій країні
континенту користується легендарний кубинський революціонер аргентинського походження
Ернесто Че Ге-вара — команданте Че. На книжкових розкладках міст від Буенос-Айреса
до Майами завжди можна знайти книги і брошури, що розповідають про героїчне
життя «борця за волю народів латиноаме-риканського континенту». До
сьогоднішнього дня популярність Че Гевари з успіхом використову-ють виробники
різного роду товарів. Майки, бейсболки, плакати, календарі, брелоки, чайні чашки
й інші побутові товари з зображенням бородатого революціонера в береті з зіркою
знайомі кожно-му латиноамериканцеві. Це зображення Че Гевари — товарна калька
всесвітньо відомого портрета знаменитого кубинського фотографа Альберто Діаса
Гут’єреса, що той зробив сорок років тому. До речі, Альберто Діас у 2000 році
виграв боротьбу за повернення йому авторського права на цей знімок. Йому удалося
одержати солідну суму від британського рекламного агентства, що викорис-товувало
образ команданте Че для реклами горілки «Смирнофф». Фотограф тоді
віддав отримані гроші в допомогу хворим кубинським дітям.
Нарешті і влада Куби подбала про те, щоб ім’я й образ Че Гевари відтепер не
можна було ти-ражувати без дозволу. У Гавані почав роботу спеціальний центр
по контролю за згадуванням арге-нтинського революціонера в торговельних марках
і товарних знаках. Дочка команданте Че Алейда Гевара на відкритті центру покритикувала
виробників рому і горілки з товарним знаком «Че». Су-дові інстанції
Латинської Америки виразили згоду з її позовами проти «ірраціонального
розміщення образа Гевари». Ці рішення вже передані в Євросоюз і США, а
центр у Гавані вже готується до су-дових позовів з тисячами компаній і фірм.
Джерело: «Tруд»
корисний матеріал? Натисніть:
|