На головну | Пишіть нам | Пошук по сайту тел (063) 620-06-88 (інші) Укр | Рус | Eng   
Кишеньковий персональний комп’ютер (КПК) – обов’язковий атрибут безперервного творчого процесу і незамінна річ для творчої людини
  новини  ·  статті  ·  послуги  ·  інформація  ·  питання-відповіді  ·  про Ващука Я.П.  ·  контакти за сайт: 
×
Якщо ви помітили помилку чи похибку, позначте мишкою текст, що включає
помилку (все або частину речення/абзацу), і натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нам.
×

•Парламентарії рекомендують відхилити законопроект про комерційну таємницю

2004-05-09

Комітет Верховної Ради України з питань науки й освіти рекомендує парламентові відхилити проект закону про комерційну таємницю як такий, котрий концептуально не узгоджується з Цивільним і Господарським кодексами України і має істотні техніко-юридичні помилки.

Насамперед, відзначили члени Комітету, відповідно до кодексів, комерційна таємниця розглядається не як об’єкт права власності, змістом якого є право володіння, користування і розпорядження власника щодо об’єкта, що знаходиться в його власності, а як об’єкт права інтелектуальної власності, зміст якого складають особисті немайнові права інтелектуальної власності і (або) майнові права інтелектуальної власності.

У зв’язку з цим, вважають народні депутати, Закон про комерційну таємницю повинний насамперед визначати особливості здійснення прав інтелектуальної власності на інформацію, що є комерційною таємницею.

Як повідомляє Інформаційне управління українського парламенту, підкреслювалося, що у відповідності зі статтею 506 Цивільного кодексу України, майновими правами інтелектуальної власності на комерційну таємницю визнані:

право на використання комерційної таємниці;

виключне право дозволяти використання комерційної таємниці;

виключне право перешкоджати неправомірному розголошенню, зборові або використанню комерційної таємниці;

інші майнові права інтелектуальної власності, установлені Законом.

Проте, у проекті питання комерційної таємниці як об’єкта інтелектуальної власності практично не розглядаються. У ньому навіть не визначаються суб’єкти цього права, якими, по ст.421 ЦКУ, є творець (творці) об’єкта права інтелектуальної власності (автор, виконавець, винахідник і т.п.) та інші особи, яким належать особисті немайнові і (або) майнові права інтелектуальної власності відповідно Кодексові, іншому законові або договорові.

Викликають також зауваження критерії віднесення інформації до комерційної таємниці, що визначаються в проекті. Вони вимагають свого узгодження зі статтею 505 Цивільного кодексу. Зокрема, це стосується включення в них такого критерію як відсутність легкого доступу до інформації, що віднесена до комерційної інформації для осіб, що звичайно мають справу з видом інформації, до якої вона відноситься.

Експерти також вважають, що режим комерційної таємниці повинний бути загальним, тобто не може бути інформації, що є комерційною таємницею для фізичних і юридичних осіб і одночасно не є такою для органів державної влади і місцевого самоврядування, як це передбачено в законопроекті. У зв’язку з цим, краще визначити умови і порядок надання комерційної таємниці органам державної влади і місцевого самоврядування.

Крім того, відзначалося, що інформація про склад, чисельність працюючих, заробітній платі та інші дані, зазначені в статті 6 проекту, не можуть бути об’єктом права інтелектуальної власності, а тому не можуть охоронятися як комерційна таємниця.

Комітет, у цілому підтримуючи ідею про необхідність прийняття спеціального законодавчого акта, у якому повинні бути комплексно урегульовані питання правового регулювання комерційної таємниці, пропонує створити робочу групу по розробці законопроекту, до роботи якої залучити фахівців Державного департаменту інтелектуальної власності, Антимонопольного комітету і Служби безпеки України.

Джерело: Ліга

корисний матеріал? Натисніть:




інші новини...
© Ярослав Ващук, 2003-2023
при використанні будь-яких матеріалів сайту посилання на джерело обов'язкове
[pageinfo]
сайты Хмельницкого bigmir)net TOP 100