В 2005 році Українська ліга музичних прав (УЛМП) зібрала в нашій країні роялті
на суму 500 тис.грн. Ця цифра в 2,5 рази перевищує торішні показники. Не менш
амбіційні плани «борців за право» й у нинішньому році. Як повідомив
виданню «СЕЙЧАС» директор УЛМП Олексій Гуменчук, жорсткість мвр у
системі збору роялті повинна принести результат в 1 млн.грн.
Структури, що використовують фонограми й відеограми в комерційних цілях, зобов’язані
виплачувати правовласнику й авторові винагороду в розмірі 2% (по відсотку за
авторські й суміжні права) від загального місячного прибутку структури, їх що
використає. У список таких структур попадають не тільки телеканали й радіостанції,
але й підприємства громадського харчування, торгівлі й сфери послуг, дискотеки,
транспортні перевізники. При цьому завжди можна домовитися й про цілком прийнятну
фіксовану ставку. На практиці все залежить від прибутковості установи, де відповідно
до договору із правовласником ставка на оплату роялті може мінятися. Приміром,
якщо в кафе вона буде коливатися від 100 до 1500 грн. на місяць, то в торговому
центрі складе не менш 1 тис.грн. за першу тисячу квадратних метрів і ще по 500
грн. за кожну наступну.
«Для зручності ми пропонуємо укладати єдиний договір, у якому зазначені
умови як про авторські, так і про суміжні винагороди», — розповідає Олег
Левченко, директор асоціації «Будинок авторів музики в Україні» (БАМ).
До слова, БАМ є вже восьмий по рахунку вітчизняною асоціацією, що Держдепартамент
узяв на облік організацій колективного управління авторськими правами.
За публічне живе виконання композицій невласного твору також накладається роялті
залежно від вартості квитка в заклад, де грає живий бенд. У випадку, якщо використовуються
композиції західних артистів, таких як «Scorpions» або «Beatles»,
роялті також має місце бути. Адже, відповідно до світової практики, всі гроші
зі збору роялті розподіляються між авторами й правовласниками незалежно від
того, у якій країні вони перебувають.
Докладніше читайте в ранковому випуску видання «СЕЙЧАС» N18(167).
ЛIгабiзнесIнформ
українська Мережа ділової інформації
корисний матеріал? Натисніть:
|