Найбільшої у світі мережі кав’ярень Starbucks удалося повернути свою марку
на території Росії. Сьогодні повинне бути оголошено про анулювання прав ТОВ
«Старбакс» на марку Starbucks, повідомляє газета «Відомості».
Учора глава Роспатента Борис Симонов повинен був затвердити рішення палати
по патентних спорах про анулювання товарного знаку Starbucks за ТОВ «Старбакс».
«Якщо там немає ніяких процесуальних протиріч, я його підпишу», — заявив він учора ввечері «Відомостям». Це рішення палати буде означати,
що в американської корпорації формально відсутні юридичні перешкоди для відкриття
своїх кав’ярень у Росії, говорить джерело, близьке до Starbucks.
Це підтвердив і Сергій Зуйков, що представляє інтереси ТОВ «Старбакс».
У серпні Зуйков просив за свою відмову від прав на марку Starbucks $600 000
(по оцінці агентства Interbrend, реальна вартість марки — $2,576 млрд). Таку
суму він назвав на зустрічі з колишнім главою РСПП і співголовою «Російсько-Американського
комерційного энергодиалога» Аркадієм Вольським, котрого попросив допомогти
в рішенні проблеми американської корпорації міністр торгівлі США Карлос Гутьєррес.
«Нарешті суд почав розуміти, що дії Зуйкова переходять всі розумні межі», — задоволений учорашнім рішенням Вольський. Але сам Зуйков заявив «Відомостям»,
що здаватися не збирається. Він уже звернувся з касаційною скаргою на рішення
арбітражного суду й збирається заперечити анулювання знака. Тим часом Starbucks
уже шукає партнера, що буде розвивати мережа в Росії, пише газета.
Поки американці змогли відкрити в нашій країні лише одну кав’ярню — у будинку
посольства США в Москві, де не діють російські закони, у тому числі й патентне
право. Учасники ринку вже чули про плани Starbucks. За словами представника
однієї з мереж кав’ярень, зараз корпорація веде переговори про створення СП
із двома російськими компаніями — «Интерспорт Росія» й Moneks Trading.
В «Интерспорте» учора відмовилися від коментарів, а в Moneks Trading
факт переговорів підтвердили. «Рішення поки не прийняте, воно очікується
в найближчі три-чотири тижні», — уточнив співробітник Moneks Trading. У
якій формі буде створене СП, він говорити відмовився. «Интерспорт Росія»
(раніше — «Дельта Спорт») до літа минулого року був ексклюзивним дистрибутором
Nike, а тепер по франчайзингу розвиває власну мережу магазинів Intersport. А
Moneks Trading входить в The Alshaya Group (мережа товарів для вагітних жінок
MotherCare).
Довідка
Американська Starbucks Corp. зі штаб-квартирою в Сіетлі управляє мережею з
8500 кав’ярень і магазинів більш ніж в 30 країнах, оборот в 2004 р. перевищив
$5 млрд. Starbucks зареєструвала свій товарний знак у Росії в 1997 р. В 2002
р. компанія «Пресс» попросила патентне відомство анулювати реєстрацію,
тому що товарний знак більше трьох років не використався. Роспатент погодився
й скасував реєстрацію товарного знаку Starbucks Coffee по класах «мінеральні
й фруктові напої» й «послуги ресторанів, кафе». У вересні 2004
р. слово Starbucks зареєструвало як товарний знак ТОВ «Старбакс»,
а в середині липня 2005 р. палата по патентних спорах позбавила «Старбакс»
прав на однойменну марку по скарзі американської корпорації. Арбітражний суд
Москви заборонив главі Роспатенту Борису Симонову затвердити рішення палати
як забезпечувальні міри по позові ТОВ «Старбакс». Але днями суд задовольнив
апеляційну скаргу американської компанії.
Новини інтелектуальної власності
корисний матеріал? Натисніть:
|