Як стало відомо Ъ, торговець чаєм «Май» знову виявився в центрі голосного
скандалу. Слідом за компанією «Орими трейд», що обвинуватила «Май»
у копіюванні приналежному їй бренду «Принцеса Гіта», аналогічні претензії
торговцеві пред’явив російський дистриб’ютор Ahmad Tea -і компанія «Сдс-эком».
«Сдс-эком» звернулася в Роспатент із вимогою анулювати реєстрацію
знака Victorian Tea, упакування якого, на думку «Сдс-эком», подібна
до ступеня змішання з упакуванням чаю «Ахмад».
Нагадаємо, що наприкінці жовтня петербурзьке відділення Федеральної антимонопольної
служби (ТУ ФАС) рекомендувало Роспатенту анулювати реєстрацію знака «Гіта»
чайної компанії «Май». На думку компанії «Орими трейд»,
упакування цього чаю копіює приналежний їй бренд «Принцеса Гіта».
Керівництво «Мая» оскаржило це рішення ТУ ФАС у Генеральній прокуратурі
РФ. Але тим часом претензії торговцеві чаю пред’явив ще один колега по ринку.
Дистриб’ютор Ahmad Tea -і компанія «Сдс-эком» звернулася в Роспатент
із вимогою анулювати реєстрацію приналежного «Юнайтед фуд компани»
знака Victorian Tea.
«Перші пачки Victorian Tea з’явилися на ринку влітку цього року, на деяких
з них є напис ’Зроблений й упаковано ВАТ Компанія «Май»’, на інших
зазначений інший пакувальник -і ТОВ ’Юнайтед фуд компани’. Упакування Victorian
Tea, як й у випадку з ’Гітою’, копіює упакування нашого чаю ’Ахмад’. Ми вже
подали в Роспатент заперечення проти охорони знака Victorian Tea і зараз готовимо
документи для звернення до ФАСУ», -і заявив Ъ генеральний директор фабрики
Ahmad Tea Гліб Смирнов. Як удалося з’ясувати Ъ, генеральним директором і ТОВ
«Юнайтед фуд компани», і компанії «Май» є Ігор Лисиненко.
«Права на використання слова Victorian і різних його варіацій, як і різних
варіантів дизайну впакування, на території РФ належать ТОВ ’Юнайтед фуд компани’
і зареєстровані Роспатентом», -і заявив пан Лисиненко кореспондентові Ъ.
Втім, відстояти свої права на бренд «Гіта», незважаючи на такі ж
доводи й звернення до Генпрокуратури, компанії поки не вдається. Днями ТУ ФАС
випустило приписання, відповідно до якого ВАТ «Май» зобов’язано в
місячний строк припинити випуск чаю в упакуваннях, схожих на пачки «Принцеси
Гіти». «Приписання ТУ ФАС діє на всій території РФ, тому що справу
веде центральний апарат ФАС Росії», — повідомив Андрій Кашоварів, заступник
керівника ФАС Росії. У компанії «Май» спокійно поставилися до рішення
відомства. «Ми будемо чекати правової оцінки рішень ФАС від Генеральної
прокуратури й оскаржимо ці рішення в суді, як тільки одержимо відповідний документ», — заявили там Ъ.
За словами директора по зовнішніх зв’язках «Мая» Павла Ісаєва, «Орими
трейд» намагалася заперечити 12 приналежних компанії товарних знаків, але
у відношенні дев’яти з них ТУ ФАС відхилило скарги, визнавши правочинність їхнього
використання ВАТ «Май». Зі своєї сторони «Май» почав відповідні
дії, заперечивши в Роспатенте 13 чайних брендів «Орими трейд» на тій
підставі, що компанія їх не використовує. «По трьох заявках Патентна палата
відмовила компанії ’Май’. По іншим брендах засідання перенесені», — заявив
Ъ Віктор Станковский, директор петербурзького офісу юридичної фірми «Городисский
і партнери», що представляє «Орими трейд». Експерти по патентному
праву відзначають, що тактика компанії «Май» говорить про її спроби
одержати комерційну інформацію про конкурентів. «У рамках ініційованого
’Маєм’ зустрічного процесу в Патентній палаті ’Орими трейд’ доведеться представити
дані про обсяги продажів, рекламних акціях і розкрити іншу комерційну інформацію», — вважає відомий експерт по авторському й патентному праву Вадим Усков. Ъ буде
стежити за розвитком подій.
Комерсантъ
|