Як стало відомо Ъ, російська група підприємств ОСТ звернулася в патентне бюро
США з офіційним запереченням на прохання Одеського коньячного заводу зареєструвати
товарний знак Shustoff. В ОСТ затверджують, що український бренд є схожим до
ступеня змішання із уже приналежної їй у США маркою Shustov. Це перший випадок,
коли вітчизняна частка підприємство харчової промисловості відстоює права на
товарний знак за кордоном.
«Ми заперечуємо проти реєстрації українського бренда тому, що заявка на
неї подана значно пізніше реєстрації нашого товарного знаку,- заявила Ъ Юлія
Ісаєва, начальник відділу по зв’язках із громадськістю групи компаній ОСТ.-
Обоє слова — Shustoff й Shustov — є різними варіантами написання російського
прізвища Шустів, тобто тотожні й подібні, що є порушенням наших виключних прав
на території США». На Одеському коньячному заводі підтвердили Ъ, що знають
про подачу заперечення з боку компанії ОСТ. Однак коментувати його категорично
відмовилися. «Справа зараз перебуває в роботі. Коментарі ми готові будемо
дати після 15 жовтня цього року. Це необхідність, викликана обставинами справи»,-
заявив Ъ Володимир Зубарь, начальник юридичного відділу заводу.
ЗАТ «Одеський коньячний завод» (ОКЗ) — найбільший виробник коньяків
на Україні. В 2004 році оборот компанії склав $40,05 млн. ОКЗ випускає коньяки
під марками «Шустів», «Золотий Дюк», «Одеса»,
«Україна», «Аркадія», горілки лінійки брендів «Шустів»,
шампанські вина «Французький бульвар», «Радянське шампанське».
За результатами першого півріччя 2005 року доля компанії в об’ємному вираженні
на українському ринку коньяків склала 27%, шампанських вин — 5%, горілочному — не більше 2%. Товарний знак «Шустів» був зареєстрований на Україні
в 1997 році.
Група підприємств ОСТ (Черноголовка) — один з найбільших російських виробників
алкогольних, слабоалкогольних і безалкогольних напоїв, заснована в 1998 році
депутатом Держдуми Володимиром Пекарєвим. Група робить продукцію під брендами
«Богородская», «Стольна», «Шустовъ», «Напої
із Черноголовки» і т.д. Оборот групи в 2004 році склав більше $300 млн.
Бренд «Шустовъ» зареєстрований у Росії в 2003 році.
Заявку на реєстрацію марки Shustoff у патентне бюро США Одеський коньячний
завод подав кілька місяців назад. Завод просив зареєструвати свій бренд практично
по всіх категоріях алкогольних напоїв, за винятком пива. У цей час документи
перебувають на розгляді патентного відомства. Однак ще до винесення якого-небудь
рішення різке невдоволення цією заявкою висловила російська група підприємства
ОСТ. Улітку минулого року вона зареєструвала бренд Shustov на території США.
Справа, що буде розглядатися в патентному відомстві США, створить прецедент.
Дотепер жодна приватна російська споживча компанія не захищала свої права на
торговельні марки в США. Подібні спроби почало тільки федеральне казенне підприємство
(ФКП) «Союзплодоимпорт»: недавно ФКП звернулося в патентне бюро США
із заявкою на реєстрацію торговельної марки Russian Vodka. Однак заперечення
на подібну заявку відразу ж подав концерн Allied Domecq, що торгує брендом Stolychnaya
Russian Vodka (див. Ъ від 8 серпня).
Фахівці в області патентного права не беруться прогнозувати, чим завершиться
процес. «Якби справа розглядалася в нас, усе було б досить очевидно,- упевнений
Альберт Еганян, управляючий партнер юридичної фірми «Вегас-Лекс»,-
два схожих знаки, отже, один з них не може існувати. Однак патентне право США
складніше. Для ухвалення рішення буде задіяний весь комплекс аргументів: від
нюансів оформлення етикеток до раніше існуючих прецедентів».
Відзначимо, що предмет суперечки «шустовский» коньяк навіть на території
України й Росії має слабкі позиції. За даними дослідницької компанії «Бізнес-Аналітика»,
доля коньяку «Шустовъ» у Росії становить 0,14% від всієї долі ринку
у вартісному вираженні, доля його тезка на українському коньячному ринку в загальних
27%, що належать Одеському коньячному заводу, також досить незначна. Доля ж
коньяку на американському ринку взагалі не піддається виміру. Проте експерти
вважають виправданою боротьбу за бренд у США. «Це перспективна марка,-
говорить аналітик ОФГ Олексій Кривошапко.- Російський преміальний алкоголь завжди
був популярний у США. Stolychnaya продається там на сотні мільйонів доларів.
Чому б і коньяку не зайняти свою міцну нішу».
«Комерсант»
корисний матеріал? Натисніть:
|